האם קמפיין מודעות ותוכן שיווקי ב"ידיעות אחרונות", לקידום חודש הקריאה, שעלה בשבוע האחרון ביוזמת משרד התרבות, השפיע על האופן שבו סיקר "ידיעות" את שרת התרבות והספורט לימור לבנת?
מבדיקה שערך "מי נגד מי" בשבועיים האחרונים, עולה כי בתוך שמונה ימים בלבד סיקר "ידיעות אחרונות" את לימור לבנת לא פחות משש פעמים, כולן בהקשר חיובי. מאז סוף החודש שעבר זכתה לבנת לשמונה אייטמים שונים, חמישה מהם עם תמונה. בשניים מהאייטמים המערכתיים שבהם הוזכרה לבנת הופיע הלוגו של משרד התרבות והספורט, בדיוק כפי שקרה במקרים קודמים אחרים של תוכן שיווקי שפורסם ב"ידיעות", ושנחשפו באתר "העין השביעית". את ההתקשרות החוזית מול "ידיעות" ביצעה עמותת מרכז הספר והספריות, הנתמכת כלכלית על ידי משרד התרבות. הסיפור המלא יתפרסם מחר ב"מי נגד מי".
ממשרד התרבות והספורט נמסר: "כמדי שנה במהלך חודש הקריאה מעלה משרד התרבות והספורט, בשיתוף מרכז הספר והספריות, קמפיין לעידוד הספרות והקריאה בגופי תקשורת שונים. למשרד התרבות אין כל עסקה לפרסום ושילוב תוכן שיווקי לאירועי חודש הקריאה עם אף כלי תקשורת לרבות לא עם 'ידיעות אחרונות'. כל ניסיון לקשור בין עסקת תוכן שיווקי שלא קיימת עם ידיעות לבין אופי הסיקור של השרה לבנת בעיתון הוא לא רק מגוחך ומופרך אלא אף גובל בהוצאת לשון הרע".