האמא של תוכניות הריאליטי - "אמריקן איידול" חוזרת לעונה ה-14 עם מהפכה של ממש. בעונה ששלב האודישנים שלה משודר בימים אלו בארה"ב, תשתף התוכנית פעולה עם ענקית החיפוש גוגל בקרב על ההצבעות והרייטינג.
החל מחודש הבא כל חיפוש שיהיה קשור לאחד מהמועמדים בתחרות, יפתח חלון שיאפשר הצבעה בזמן אמת למועמד המועדף עליכם. יחד עם האופציה החדשה יווצרו חמש דרכים להצביע למועמדים: באתר התחרות, באפליקציה, בסמסים, בשיחת חינם ובאמצעות חיפוש בגוגל. כל השיטות השונות ישוקללו למדד אחד שייצג את הצבעות הצופים.
שיתוף הפעולה עם גוגל יתבצע החל מחודש הבא ויופיע במנוע החיפוש במהלך כל אחד משלבי ההופעות החיות. צופים יוכלו להצביע בגוגל בחלון מיוחד שיפתח כשיחפשו מונחים הקשורים למתמודדים ולתוכנית. הגולשים יוכלו לשתף את הצבעתם ברשת החברתית Goggle+ ולהצטרף לצ'אטים מיוחדים שיפתחו על התכנית. בנוסף יעלו ב"אמריקן איידול" ממשק חדש לשיתוף פעולה עם פייסבוק, שתראה את תוצאות ההצבעה בזמן אמת וטרנדים דמוגרפים שמאפיינים את המצביעים.
זו לא הפעם הראשונה שב"אמריקן איידול" עורכים שיתוף פעולה עם רשתות חברתיות. התוכנית הייתה אחת הראשונות שהכניסה את ה"האשטאג" וטוויטר אל השידורים החיים שלה כשהקריאה ציוצים בשידור חי, והציעה לצופים לבחור את ה"האשטג" שיתאים לעונה ה-13.