מי הציע עשרת אלפים דולר על תמונות של לינה דנהאם לפני פוטושופ?
חשבתם שיכול לעבור שבוע נטול סקנדלים בכיכובה של לינה דנהאם? חשבו שוב. אחרי שעיתונאי שהעז לשאול על נחיצות העירום ב״בנות״ הצליח לעצבן את יוצרת וכוכבת "בנות" ואת הבוס הגדול ג׳אד אפטאו (ושלח את האינטרנט להתווכח את עצמו לדעת), מגיעה שערורייה נוספת שמעמידה במרכזה את הגוף הכה קונטרוברסלי, מסתבר, של דנהאם. ראשיתה של המהומה בסדרת צילומים של דנהאם למגזין האופנה ״ווג״, שכללה גם תמונת שער; צעד מעניין של מגזין שדוגמניות מעטרות בדרך כלל את שעריו. התגובות לשער היו חיוביות, בעיקר, והתחושה הייתה כאילו מעוז נוסף נכבש על ידי ״הנשים האמיתיות״. מי שלא מיהרה להצטרף לחגיגה הייתה עורכת הבלוג הפמיניסטי ״ג׳זבל״ ג׳סיקה כהן, שגינתה את הבחירה של דנהאם לשתף פעולה עם תמונות שעברו עיבוד דיגיטלי בולט. כהן הגדילה והציעה 10,000 דולר עבור התצלומים המקוריים. שעתיים לאחר מכן הם כבר היו בידיה.
״לינה דנהאם ומעריציה, ובכללותם אנחנו, אוהבים אותה בדיוק כמו שהיא״, הסבירה כהן. ״הדעה של ׳ווג׳, כמובן, היא עניין אחר לגמרי״. את חיצי הביקורת שלה היא מכוונת בעיקר כלפי המגזין, למרות שהיא מדגישה בעצמה כי השינויים שנערכו לא היו קיצוניים במיוחד. הדיון הזה מגיע שבועות ספורים לאחר שכוכבת ויוצרת טלוויזיה אחרת, מינדי קיילינג, הצטלמה לאחד מארבעת השערים של גיליון ״נשים בטלוויזיה״ של מגזין האופנה Elle. בניגוד לשחקניות שהופיעו על שלושת השערים האחרים בתמונת גוף מלאה, על השער של קיילינג התנוססה תמונת תקריב של פניה. גם התצלום הזה הצליח לעורר סערה, כשעיקר הטענות גורסות כי המגזין חושב שגזרתה של קיילינג לא תואמת את הסטנדרטים הנוקשים שלו.
גם אם קיילינג ודנהאם לא תמיד מטפלות בנושאי דימוי גוף בצורה דומה, שתיהן מציגות פרסונות פורצות דרך בכל הנוגע לסטנדרטים הטלוויזיוניים אליהם הורגלנו. שתיהן מזכירות לנו שהגוף שלהן איננו עניין למבוכה, שיש לו מקום על המסך ושלעזאזל, הן אוהבות אותו. לכן קשה להישאר אדישים נוכח הקלות בה הן משתפות פעולה עם ירחוני האופנה שעדיין מקדשים את המותניים הצרות והשפתיים הקפוצות. העניין הבולט במיוחד בתוך הקלחת הזו הוא ששתי הכוכבים מתחזקות חשבונות אינסטגרם וטוויטר פעילים. אנחנו יודעים איך הן נראות, בין אם מדובר בפילטר באייפון או עיבוד מחשב. שער של ״ווג״ לא צריך להיכלל ברשימת היעדים לכיבוש של שתי נשים שביססו את ההצלחה שלהן בכל מדד אחר. קצת מאכזב להבין שהן מוכנות להתפשר בשביל האישור שלהם.
שחור זה המצחיק החדש
היה כיף השבוע ב״סאטרדיי נייט לייב״, שחזרה אחרי פגרת חגים ארוכה, והרבה מהכיף הזה נזקף לזכותה של סאשיר זמטה והופעת הבכורה המוצלחת שלה. זמטה הצטרפה לקאסט בעקבות ביקורות על חסרונה של שחקנית שחורה בצוות, ויחד איתה התקבלו לתכנית גם שתי כותבות שחורות, לקנדרה טוקס ולזלי ג׳ונס. אל הצוות המחוזק הזה הצטרף השבוע גם הראפר דרייק על תקן מנחה ואורח מוזיקלי, וכל הכוחות האלו חברו יחדיו אל אחת התכניות המוצלחות של סנ״ל בעונה האחרונה.
למרות הדיון המתמשך על מעמדה הנשחק של תכניות המערכונים הוותיקה, שנמצאת עכשיו בעונתה ה- 39, ״סאטרדיי נייט לייב״ היא עודנה סמל. כשהיא במיטבה היא קובעת את סדר היום הציבורי (אפשר למסור ד״ש לשרה פיילין?) וגם כשהיא רק ״בסדר״ היא מצליחה לגדל כישרונות גדולים, שעוזבים את התכנית והופכים לדמויות משפיעות בעולם הקולנוע והטלוויזיה. רק בטקס פרסי גלובוס הזהב האחרון, כשבוגרי סנ״ל אנדי סמברג ואיימי פוהלר זכו בפרסי המשחק בקומדיות הנוכחיות שלהן, התמקדה המצלמה על לורן מייקלס, המפיק המיתולוגי של הלייט נייט: הילדים שלו אמנם עזבו את הקן, אבל הם ממשיכים לעשות מעולה את מה שהם למדו אצלו.
״סאטרדיי נייט לייב״ מעולם לא התעלמה מהשד הגזעי, ועשתה בחוכמה כשהתייחסה לביקורות והפכה את הצוות שלה למגוון יותר. כרגע, מסתמן שהמהלך השתלם: התכנית זכתה לנתוני צפייה נאים, הביקורות השתפכו על דרייק ובטוויטר בעיקר התמוגגו מהחגיגה השחורה על המסך. אפשר ללעוג לאמריקאים ולאובססיה שלהם עם תקינות פוליטית, אבל החשיבות של נראוּת מיעוטים וייצוגם על המסך מוכיחה את עצמה מדי שנה בסקרים ומחקרים. ברור, אגב, שמי שיראה להם איך עושים את זה הכי טוב יהיה דווקא קנדי — דרייק, הראפר השחור והיהודי, שכל המילים האלו מתנקזות באופן מושלם אל מערכון חגיגות בר המצווה שלו. מזל טוב!
טיזר השבוע
והנה הצצה ראשונה ל- Extant, הפרויקט הטלוויזיוני המסקרן של סטיבן שפילברג, בכיכובה של האלי ברי כאסטרונאוטית השבה לכדור הארץ לאחר כשנה בחלל. הווריאציה על הציטוט המפורסם מ״פארק היורה״ (אז היה זה הטבע, הפעם אלו החיים שתמיד ימצאו את דרכם), ביחד עם מה שנראה כמו עובר, מותירים אותנו לנחש שברי תשוב לכוכב הלכת ארץ כשהיא בהריון, ושזה כנראה מחייזר.
החדשות הטובות
״מחלקת גנים ונוף״ חודשה לעונה שביעית, כי למה לא, בעצם?
החדשות הרעות
ב״שואוטיים״ אף פעם לא היו טובים במיוחד בלתת לסדרות שלהם לסיים את דרכן בכבוד, והם עוד שוקלים ברצינות ספין אוף ל״דקסטר״. ״חלאס, עברו שמונה שנים. שחררו״, נמסר מאריאל שרון.