העונה הראשונה של "מטומטמת" הייתה כאוס מוחלט. לא מדובר בביקורת חלילה, אלא פשוט בתחושה המשותפת שחוו הצופים והדמויות הצבעוניות המרכיבות את יקום הסדרה. קווי עלילה התחרפנו, דמויות הלכו עד הקצה, ואנחנו נותרו עם עבודת הפיענוח של "מה לעזאזל קרה כאן?!". ואולי זה מה שהופך את "מטומטמת" לכל כך גאונית.
הכול התחיל כששירי אזוגי (בת חן סבג המוכשרת, שהיא גם יוצרת הסדרה לצד שי קפון), שחקנית כושלת ואדם בעייתי באופן כללי עשתה את כל ההחלטות הלא נכונות בחיים. מפה לשם היא מצאה את עצמה כסוכנת סמויה המתחזה לנערה מתבגרת על מנת לפענח חקירה על קרטל סמים בתיכון. אתם יודעים, מקרה רגיל של משבר גיל 30.
חמושה במראה של נערה בת 14 ופה של פועל בניין יצאה שירי לפעולה, והספיקה על הדרך להסתנן אל קרטל סמים המנוהל על ידי עמוס (ליאור רז), כמעט לפרק את הנישואים של צמד השוטרים דודי ותמר בן בסט (מיקי ליאון ורותי אסרסאי), ואפילו מצאה לעצמה שלושה מחזרים בדמותם של זוהר המתבגר ובנו של עמוס (עדי אלון), של ויקטור המאפיונר שחושב שהיא בכלל טרנסג'נדרית (דובר קוסשווילי), ושל החשוד המרכזי בפרשת הסמים: מנהל בית הספר אסף קניזו (מוקי) - שאותו שירי גם נישקה בפרק האחרון. העונה הראשונה עקבה גם אחרי שותפיה לדירה (בעל כורחם) של שירי - נתנאלה (שני קליין) שסיימה את העונה בטריפ סמים רע ובגילוי על מותה של שכנתה הקשישה יונה (גליה ישי), ולירז (משה אשכנזי), שנאבק על מנת להקים עסק כושל ועסק רוב הסדרה בלקלל ולהיות רע לכולם.
הפרק הראשון של העונה השנייה (א'-ג', 22:15, HOT3) החזיר אותנו הישר ללוע הר הגעש, וסיפק לנו לפחות חמש החלטות לא רציונאליות, שלושה רגעים הזויים ושתי קללות חדשות - כמו שפרק טוב של מטומטמת צריך לספק. הכאוס ממשיך לחגוג, ו"מטומטמת" נושאת את זה בגאון.
שירי ממשיכה להסתבך. קודם עם ויקטור, שההידלקות הפאנסקסואלית שלו עליה הופכת לאובססיה של ממש. הסצנות עם דובר קוסאשווילי היו ההיי-לייט של העונה הראשונה, וההחלטה להחזיר אותו לתפקיד קבוע היא הברקה (טוב, אחרי "זוג יונים", מגיע לו להתנחם לפחות במשהו אחד). אי אפשר שלא קצת לסמפט את הגבר הדוחה הזה, עם ההתאהבות הנערית שלו בשירי (או כמו שהוא קורא לה, רונאלדו בלום). כל ההיפוך הזה על קלישאת "חשבתי שאת אישה!" בעיקר גורם לנו לקוות שמישהו פשוט ייתן לו ספין-אוף משלו.
את החלקים המשעממים של העלילה כרגיל נשייך לאסף, שלאחר עונה שלמה הנבואה עליו הגשימה את עצמה והוא מצא את עצמו מנשק "תלמידה". אסף ממשיך ללקות בסינדרום הבחור הטוב: לחשוב שהוא האביר על הסוס הלבן בזמן שהוא למעשה חלאת אדם. האם זאת העלילה שהופכת את אסף לדמות כזו בלתי נסבלת? או שזה מוקי שמשחק אותו? האם זה שניהם? כנראה שעד סוף העונה כבר נקבל תשובה חד משמעית, אבל אנחנו מהמרים על ג'.
אסף רוצה ששירי תחשוב שהוא דואג לה, אבל בינינו - אכפת לו רק מהמוניטין שלו. שירי, שמסתובבת עם מזומנים שקיבלה מויקטור צריכה לשקר ולהגיד לו שזה כסף להפלה, ואסף מאמין לה עד שגיתית (נעמי לבוב) משנה את דעתו. לאן זה יוביל? לא אכפת לי. מתי אסף מת? זאת כבר שאלה קצת יותר מעניינת.
החלק השלישי ב"עלילת שירי" שייך למערכת היחסים שלה הטרייה שלה עם עמוס, שלאחר התחלה קשה נראה שהם עוברים ל"כבדהו וחשדהו" בריא. שירי אפילו נפתחת בפניו ומספרת לו על כמה העבודה כסוחרת סמים מעניקה לה מטרה חדשה בחיים. האם היא מבלפת כרגיל, או שהיא רצינית? אי אפשר לדעת איתה, אבל מה שבטוח - אנחנו קצת מפחדים מהשלב בו הוא יעלה על הכיסוי שלה ויעשה לה "פאודה".
מוריס (יעקב זדה-דניאל) ממשיך להינעל בחקירתו על אסף ומנסה לברר על עברו המסתורי, ועל התאונה שעבר יחד עם חברתו נטע שנהרגה ועם עמוס. מוריס קולט מאוד מהר את הדמות של אסף, אך בכל פעם שהוא מנסה לנתח אותו - נראה שהדמויות האחרות מזכירות לו שלא מדובר בסרט משטרה מהניינטיז. מצד שני, רפרנסים עצמיים זה כל כך סדרת דרמה מילניאלית. הפרק אנחנו גם מקבלים תזכורת לניצוצות מהעונה הראשונה, כשתמר עובדת בצמוד למוריס ומשהו קטן מתחיל לפרוח בין השניים - מתח מיני שעד עכשיו ישב מתחת לפני השטח.
לירז מגלה שניסו (אבי דנגור), שיצא הישר מחוברת "הכן הומו בעצמך", הוא בכלל קבלן בניין וכמובן שברגע שמדובר בכסף - לירז פתאום מוצא אותו כמושך. לירז, אל תשתנה. אבל כשנתנאלה, הדמות השפויה האחרונה עלי אדמות, איבדה את דעתה בתחילת הפרק - נראה היה שיקום "מטומטמת" קורס לתוך עצמו. אם אין נתנאלה שתחזיק את אוסף ההזויים הזה, האם זהו רמז ראשון לתחילתו של סוף העולם? נראה שלא. כרגיל, היא צדקה כשכולם טעו: יונה חיה, ואני מחכה לשמוע את התירוץ ללמה.
תחזיות לפרק הבא: שירי פורצת לבנק וחוטפת עשרה אנשים, לירז מחליט להתחתן עם דוגמנית כדי להוכיח שהוא סטרייט ונתנאלה עושה קרוסאובר עם הסדרה "מתים לרגע".
mako תרבות בפייסבוק