אוקיי, מסתבר שמנטרת ה"אני מתקדמת מיום ליום" פחות עובדת לתמר, אלא אם כן היא מתקדמת לקדומים ואז סבבה. והאמת שחבל, תמר מתוקה מאוד בעיני ואפילו נכללה בהימורי הגמר שלי, מה שאומר שגם העונה כל ניחושיי יכזיבו באופן מפואר. עוד ברשימה שלי: אור ושי מיקה. טוב שלא הכנסתי את אילנה כספוב ועומר קינן. אבל מה לעשות, תמר פשוט נכנסה לרשימה חזקה מדי - שי חי דוהר, קסניה ועמרי פצחו (בתזמון נוח למדי, יש לציין) ברומן סוער ודודו דמות מוצלחת מכדי לעוף כרגע. תמר יוצאת מהבית מבואסת, ומגלה שם שקורין גדעון לבושה כמו שותפה במשרד עורכי הדין פלורק- אגוס- לוקהארט-גארדנר, לא ברור איך היא מרגישה עם זה.
אבל קצת לפני שנפרדנו מתמר, גילינו סוף סוף מה קרה בבית באותה מריבה גורלית בין שי חי וקוקו, ליל הבדולח שהסעיר שלל פורטלים וטוקבקיסטים בתשלום של "קונוס מדיה". ומה מסתבר? הכל התחיל מבצל על הכרית של קוקו. בצל על הכרית, מה המשמעות? האם פלורי עושה לה שחור? האם דיירי הבית מנסים לרמוז לה משהו? אולי זה מכתב איום והבצל הוא על תקן ראש סוס במיטה? לא, סתם דאחקה שקוקו משייכת אוטומטית לשי חי, אבל היא בעצם חלק מסטנדאפ ההתנחלויות של תמר, כלומר בטח יש לזה היגיון קומי מסוים אבל לעולם לא נדע כי אנחנו לא גרים במאחז תפוח. משם הכל קורה נורא מהר - קוקו צועקת על שי חי שצועק בחזרה ובינתיים היא מגלה שהוא לא קשור אז מבקשת סליחה אבל לא! מאוחר מדי! הוא כבר מנפץ לידה כוס בבעיטת ווזארי מדויקת. לא נעים. קוקו מתקשה להתאושש ומסרבת לקבל את התנצלויותיו של שי חי. מדהים שהיא בטראומה מזה ששברו לידה כוס בזמן שיתר דיירי הבית עוסקים בפעילות מצלקת הרבה יותר – שירת "סלאם" של להקת שבע על הדשא.
ואז אור מחליטה לדבר עם טניה בלי ט'. וואו. היא עושה זאת עם כל טרמינולוגיית המקלט לנשים מוכות שהיא מצליחה לחלץ מעצמה (ותודה לחוג למגדר), ואז עוברת ל"יש פה אוכלוסייה מזרחית עממית" (ותודה לאורטל בן דיין) ולא בוחלת גם ב"קיבלת מהיקום קריאה" (ותודה ל"הסוד"). אור עושה ככל שביכולתה על מנת לסכסך ומזכירה לנו שהיא, במילה אחת, מכשפה. אגב, לשים את שי חי מול עמרי כשני מנהיגי המחנות של הבית זאת טעות שנובעת מסטריאוטיפים מגדריים. זה שי חי מול אור, עמרי סתם חייל. ויודעים מה? גם טניה בלי ט' קצת אכזבה פה עם תגובת ה"אני לומדת על עצמי" הרפה והפושרת, במקום להיכנס באור ולשלוח אותה לעשות חמוצים. תעמדי מאחורי הגבר שלך טניה בלי ט', ואל תשכחי שארבל ותספורתה האקספרסיבית אורבות לכם בנסט בתקווה להחליף אותך. בכלל, מוכרחים להודות שהסיפור העונתי הגדול באמת יהיה הפרידה של שי חי וטניה בלי ט' והפעם הראשונה שבה טניה בלי ט' תיכלל בפינת "כל האמת בפרצוף".
הרגע המסעיר של השבוע: שי חי שוטף כלים. "הוא עושה תיקון, הוא עובר דרך", אומר גיל, כאילו שי חי הצטרף לאלכוהוליסטים אנונימיים ולא סתם נגע בסקוץ' לראשונה בחייו. במקביל, מסתבר שסכסוך נוסף ולא ממש מעניין פרץ בין ברק לגילי, שלא מבינים שבעונה הזאת הם בסך הכל מתחרים על תפקידי המשנה באוסקר (ושדודו לוקח). מה כן מעניין? אור ופלורי. למה אתן שונאות אחת את השנייה? אתן אותו אדם בדציבלים שונים. זה בגלל שהן מרגישות על אותה משבצת? זה קרב משעמם על השליטה במטבח? על מי תהיה האמא של כולם? והאם יש אופציה לוותר על שתיהן ולקבל בחזרה את תמר?
ונסיים עם עמרי וקסניה. אחרי התערבות בוטה של המלאך קופידודו, השניים מוצאים את עצמם יחד במיטה. קסניה בעניין (או שהיא בעניין של לא להיות מודחת? מי יודע), עמרי קצת פחות. דודו ארגן להם כיבוי אורות מוקדם לצרכי התייחדות, אבל הדבר היחידי שהבנו ממנו זה שאם יש מישהו שעמרי צריך להתקרב אליו זה שי חי, וללכת לחוג קראטה שלו, ולהגיע לדרגת דאן 5 ואז ללכת לפוצץ את המקעקע שעשה לו את הדבר הענק והמחריד הזה על הגב.
וזהו, האם יש אדם משעמם יותר ממייקל בבית ובעולם? מה הבעיה של שי חי עם חלה, מלח ומבט מת בעיניים? מסורת יהודית שלמה בנויה על השילוש הקדוש הזה. ומילא הדיירים, אבל האם היה הכרחי לכפות עלינו, כצופים, שיר שלם של עידן עמדי? אח חורג יתמודד עם השאלות האלו בפרק של רביעי.
נאמר:
"כמו הוגוורטס הבית הזה" (תניה. כבוגרת סלית'רין, מישהו צריך לספר לה שסנייפ מת)
"אתה רהיט בבית, אתה תפאורה, אתה לירן חולצה אפורה, אתה מתנדנד כמו שנדליר" (גילי לברק. אדם של מטאפורות)
"אני יכול לגרום לערפאת להתאהב בביבי" (דודו. זה עלול להיות קצת קשה עכשיו)
"תעזרו לעצמכם, מה אני בהפקה?" (דודו, בונה על ג'וב בעונה הבאה)
"התחושות שלי הן שאני נשארת" (תמר. אוי)
"אולי אני אצא מפה אחר" (שי חי. 'אחר' במובן של תרד לדאן 4?)
"יש לנו עד כיבוי אורות קסושה" (עמרי, מנפנף)
"זה השבוע האחרון שלו" (אור על שי חי. גם כן מכשפה)