מי היה מאמין שזה יקרה: פרק שלם ששי חי לא עומד במרכזו, ועדיין – כמו הדיירים אחרי מקלחות הבוץ - אנחנו מרגישים צורך עז לשטוף מעצמנו את ערימות הרפש שהוטחו. ככה זה כשכולם לא רק מפנימים את מה שעבד כל כך טוב לשי חי ומתחילים להגיד אחד לשני מה הם באמת חושבים, אלא אף עושים זאת בצורה שעוקפת את המאסטר בסיבוב מבחינת אכזריות ולא מותירה לו אלא להפוך כמעט לשוחר שלום. אפשר להבין את שי חי - הרי אין צורך יותר בפינת "כל האמת בפרצוף" שלו אחרי ששאר הדיירים הפכו אותה לתכנית באורך מלא. הפרק האכזרי אתמול גרם גם לפרומואים של "עובדה" על דאע"ש להיראות כמו אסקפיזם מתוק.
ואם כבר רעולי פנים שעושים ברדק, בואו נדבר רגע על "הנינג'ות" של ההפקה שעוזרות לקבוצה האדומה. מדובר למעשה במשימה סודית במסגרתה שי חי מקבל את הלגיטימציה להשפיל אנשים עוד קצת (כי זה לא שהוא הקים לעצמו פינות מיוחדות כדי לעשות בדיוק את זה או משהו), אך באופן מפתיע זה לא מה שמתסיס את הבית. עוד קודם לכן קיבלנו את ניצני הכאוס האמיתי, כשפלורי לא אהבה את הכניסה של קסניה למיטה עם עמרי כי זה הופך אותה, לטענתה, לזולה. זה טיעון שמונע מתוך דאגה של פלורי לקסניה בערך כמו שזה היה חכם מבחינת פלורי ללכת ולהגיד את זה לאור, ששניים מתפקידיה הבולטים בבית עד כה הם להיות אישה חזקה שיוצאת בדיוק נגד ביטויים כמו "זולה", ולשנוא את פלורי. לכן לא מפתיע שהשתיים רבות סוף סוף, אך כן מפתיע שהריב הוא לא על המטבח.
אבל אל דאגה, הפיצוץ על תפקיד הבשלנית של הבית לא נחסך מאיתנו, הוא פשוט עבר לדודו, ו-וואו, זה נהיה מכוער. הכל מתחיל, ככל הנראה, כשבמהלך המשימה פלורי מתרעמת על כך שלא נשאר מספיק אוכל לכל הדיירים. לא ברור אם זה כי דודו לא בישל מספיק פסטה, או כי חלק מהדיירים אכל יותר מדי. אבל אין ממש זמן לברר, כי תוך שנייה דודו מתחיל לצעוק על פלורי שכל העניין הוא שפשוט כואב לה שמישהו אחר במטבח - מה שכנראה נכון, אגב, אבל לא מצדיק כזו התפרצות. פלורי, כרגיל, נוהגת באופן בוגר, ומשווה ומעלה את התגובה הלא פרופורציונלית עם "תיחנק אמן". משם זה הולך ותופח לממדים מגעילים באמת, שבמהלכם היא מטיחה בדודו שהוא "חי בשקר" ומעמידה את כותב טור זה בסיטואציה בעייתית מאוד: אם מתמודדת א' עושה מה שנראה כמו אאוטינג למתמודד ב', האם ניתן לכתוב על זה מבלי שזה ייחשב בעצמו לאאוטינג?
אז נכון, מצד אחד כולנו יודעים שאם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז וחולם שדפנה דקל שרה לו "זה רק ספורט", זה כנראה ברווז. אבל מצד שני, כל עוד הברווז לא אמר בפה מלא "אני ברווז" אלא רק "זכותי להיות גם עם ברווזים וגם עם ברווזות", הכל עדיין נורא רגיש. מה שבטוח זה שסאבטקסט אין שם, כי רגע אחרי שכל זה קורה דודו מציע לעמרי נקניקייה, וברק – כדי להביע תמיכה בדודו – בוחר מכל המילים האפשריות דווקא ב"אני מאחוריך". וזה כמובן עוד מבלי שדיברנו על משימת הצינורות. בקיצור, זאת תקופה עליזה מאוד בבית האח.
עסקה עם השטן
בינתיים פלורי – הגיבורה המובהקת של הפרק – לא מפסיקה. אחרי שהיא מחליטה שנמאס לה מכולם ושהיא רוצה לעזוב את הבית, דווקא שי חי מגיע לנחם אותה וממתן את רוע הגזירה לכך ש"רק" לא תשתתף במשימה. הו, תודה באמת פלורי. תהייה: אם פלורי כינתה את שי חי "השטן" לפני שבוע, ועכשיו היא הופכת אותו לחבר הטוב ביותר שלה בבית, האם זה אומר שהיא מכרה את נשמתה לשטן? בינתיים, בכל אופן, היא מעבירה את תואר "הרוע בהתגלמותו" לאור. מישהו צריך להסביר לפלורי שהיא לא יכולה ככה להסתובב בעולם ולהאשים את כולם שהם הרוע בהתגלמותו, זה מאבד מהאפקט. בפרקים הבאים: מייקל הוא הרוע בהתגלמותו כי הוא לא בוכה אלא רק דומע, קורין גדעון היא הרוע בהתגלמותו כי היא לחצה לה את היד עם כפפה, השליח של דומינו'ס הוא הרוע בהתגלמותו כי שכח את הלחם שום בדרך לבית שאן. בחרי את השטנים שלך, פלורי.
עם סיום הפרק הדברים משתנים שוב: בדיוק כמו בנבואה של שי חי, פלורי חוזרת להשתתף במשימה לקול מחיאות הכפיים של ברק והשבחים של עמרי, במה שמתחיל להראות כמו סולחה. אך הסולחה האמיתית שבפתח – כזו שעלולה להרעיד את האדמה בנווה אילן - היא זו שבין עמרי לשי חי, לאחר שהאחרון מבקש מיריבו המר להיכנס איתו לחדר האח כדי לשבח אותו על ניצחונו בתחרות הצבע - אבל נענה רק בלחיצת יד וחילופי מחמאות ליד השולחן במטבח. מה הקטע עם החשש של עמרי להיכנס לחדר האח ביחד עם שי חי? למה זה נחשב לכזה צעד גדול? עמרי מתייחס לזה מינימום כמו שפלורי מתייחסת, ובכן, לכניסה למיטה עם עמרי. אולי האחות החורגת תוכל לענות על זה בשבת אחרי שתכריז על המודח בשבת - בכל זאת, גם היא לא מסכימה אף פעם להיכנס איתי לאותו חדר.
אמרו:
״אישה צריכה לשמור על עצמה״ (פלורי. צריכה לשמור על עצמה בעיקר מרוע מוחלט על כל צורותיו)
״אלוהים כאילו חסם לך את המוח היום״ (דודו לקוקו. לא, את)
״כמו טטנקה אתה״ (דודו מפתיע עם רפרנס ל-WWF)
"לסרט מלחמה בית שאן לא יצאת?״ (דודו לפלורי. פעם שנייה שאלישע לוי מוזכר בצורה כזו או אחרת בפרק, רק אני מוצא את זה מטריד?)
״ברוכים הבאים לחוות החיות״ (האח הגדול נוקב בשמו של ספר אחר של ג'ורג' אורוול, ומעלה את השאלה למה בעצם לא קראו ככה לתכנית)
״אין על שי חי, זה מיקיאגי״ (גילי מתבלבל עם "מיסטר מיאגי". יחי ההבדל הקטן)
״ברק, נא לשבת על הביצים״ (האח הגדול. כי באמת לא היו מספיק רמיזות פאליות בפרק)
״כל הלילה חלמתי על דפנה דקל שרה 'זה רק ספורט'״ (דודו. למסגר ולתלות בסלון)