היה זה אנטון צ'כוב שאמר כי אקדח שמופיע במערכה הראשונה יירה בשלישית. היה זה נירו לוי שאמר "איציק הוא גורילה עם מוח קטן". נירו ניצח. מה שקורה בבית האח הגדול לא מציית לשום חוק דרמטי קיים, ואפשר להגיד שהמצב כרגע דומה יותר לארגז רימונים פגומים בקורס מתחילים ב' של דאע"ש מאשר לאקדח הדרמטי של צ'כוב. שברי ריבים שנשכחו נפתחים מחדש בתדירות גבוהה יותר מזו בה שיר אלמליח ממצמצת ובאווירה עכורה יותר מאשר האוויר בחצר אחרי תרגילי כושר שלה. מערכה ראשונה? אנחנו במערכה שלישית כבר בערך מהרגע בו הצ'פחה של נירו ליטפה את העורף של מושיק והקלנועית של אריאנה את הקיר אי שם במאי.
ועדיין, בתחילת הפרק, עם הדחתה של נטלי, עוד היינו עלולים לטעות. כולם בוכים ומחזקים זה את זה – כולל נירו ואיציק, שכשהם מתחבקים לרגע נראה כאילו כל המשקעים הם נחלת העבר ושערכים כמו בגרות ואהבת האחר עומדים להחליף את האגו וההתחשבנויות. איזה מזל אם ככה שיש את נירו, שבקאט לחדר מלכלך על איציק שנייה אחרי שהפגין כלפיו אהבה וחמלה. "הוא מאושר, הוא נפטר מעול. תראו איך הוא מתאמץ לבכות" אומר נירו ומזכיר לכולנו שיש גם צביעות מעוררת השראה בחיים.
למעשה, הגיע הזמן לטהר אחת ולתמיד את השם הרע שיצא ל"צביעות" בריאליטי בכלל ובבית האח הגדול בפרט, תוך הגדרה מחודשת של מושג ה"אותנטיות" שהפך להו-כה-מקודש בכל פעם שאנשים מוקפים במצלמות. ה"אותנטיות" זו פיקציה של אנשים שהחליטו שלהגיד הכל בפנים זה מה שהופך אדם למוסרי - ואם חושבים על כך, זוהי גם אחת הסיבות שנירו מרענן כל כך. הרי אי אפשר לומר שנירו לא נאמן לעצמו, ועם זאת, הוא עדיין מדבר מאחורי גבם של אנשים בצורה אחת ובפניהם (לפחות חצי מהזמן) בצורה אחרת - ויותר מכך, לא מתבייש בזה. נירו פשוט יודע שבשביל לקיים חברה מתפקדת, לא צריך להגיד הכל בפנים כל הזמן; אם זה היה המצב היינו כבר בעיצומה של מלחמת עולם עשירית במקרה הטוב ולרני רהב לא הייתה עבודה. נירו הוא חלוץ ה"אותנטיות" החדשה, בה לדבר מאחורי גבו שלו מישהו זה לא רק לגיטימי, אלא מבורך. על כך מגיעה לו מדליה.
מדליה נוספת מגיעה לו על ההופעה הוירטואוזית שלו – עוד יותר מזו המפורסמת במשימת הפחדים - באודישן האכילה של מושיק ורתם. אמרנו שאקדח מהמערכה הראשונה יורה בשלישית? נסו לעג לפחד מדגים בראשונה שהופך למילקשייק דגים בשלישית. נכון שמוטי ניצח כי הוא באמת אכל הכל כמו שצריך, כולל את פרוקי הרגליים (העיקר שבירה הוא לא יכול היה לשתות) אבל נירו הביא לשולחן פנים מזיעות ומרויירות שגרמו לנו לתהות האם יכול להיות שהוא שוב משחק. מאמרים עוד ייכתבו על ההופעה של נירו, שמראה לכולנו מהי טוטאליות אמיתית.
אבל עם כל הכבוד לפרוקי הרגליים שעל הכריך (אגב, אי אפשר לקרוא להם פשוט "ג'וקים" במקום בשם שנשמע כמו להקת אינדי תל אביבית כושלת?), החרא האמיתי שהדיירים היו צריכים לאכול הגיע בשלב השני של המשימה, אז נתבקשו לדובב סצינות מהעונה בהשתתפותם – הזדמנות של האח להבעיר מחדש את האש במקומות בהם היא עומדת לכבות ושל הצופה אריאנה מלמד לתבוע עוד מישהו על "הכנסת מילים לפיה". אך בעוד שיר משתפת פעולה ולוקחת קשה את הסצינה בה סטלה וסתיו מרכלים עליה, מושיק שוב מוכיח שהוא יעדיף לפשוט רגל פעם נוספת מאשר להיכנס לעימות. האח הגדול מקרין לו את הסצינה המיתולוגית בה נירו מכנה אותו "נהג מונית עם חובות", ומושיק, שלרגע נראה כאילו הנה מגיע הרגע הגדול והוא עומד להתפוצץ סוף סוף, מחליט גם הפעם להפנות את הלחי השנייה ואומר לרתם: "אה, אבל זה היה מזמן". בחייאת מושיק, אפילו ישו סינן אמש "אחי, מה נסגר?" וסימס עוד פעם לנירו.
בחלקה השלישי של המשימה גילו הדיירים שנתבקשו לשיר כי המילים שהתאמנו עליהן הוחלפו בכאלה שמותאמות ספציפית למערכות היחסים שלהם בבית. זה הזמן להציע להעמיד את החתומים על מילות שירה של שיר אלמליח לפרס ישראל, כי מדובר היה בלא פחות מיצירת מופת – כזו שלא רק גרמה לדוגמנית להוציא מפיה את המשפטים הכי קוהרנטים שאי פעם אמרה, אלא גם חשפה את הצד החינני ביותר שלה מתחילת העונה בעודה מתעמתת עם התוקפנות של סטלה לצלילי המנגינה. "אני יותר מקופסת איפור, הגיע הזמן לשים סוף לסיפור"? רק צריך להוסיף "תל אביב" איפשהו וזה הופך ללהיט בקנה מידה של 'גולדן בוי' ו'דרך השלום'.
ובעוד יוסי גיספן רועד בביתו, מי שרעד בנווה אילן הוא איציק זוהר, שנאלץ לשיר למראה תמונות של בתו אותה השאיר בבית כדי להכנס לבית האח. הדבר מן הסתם ריגש את איציק, שבחר להתמודד עם המצב באותה דרך בה כולנו מתמודדים עם רגשות – ריסוק המיקרופון לרצפה ועזיבת החדר בטריקת דלת. אבל גם זה לא היה השיא של הפרק, שהגיע, איך לא, בזכות נירו.
מדהים איך בפרק בו האח מקרין לדיירים אינסוף קטעים שלהם מלכלכים אחד על השני, מי שבסופו של דבר מביא לפיצוץ האמיתי הוא מוטי גלעדי. מוטי שוב מחקה את נירו (ספק חיקוי מדהים ספק נעודד כל מה שהוא לא עוד חיקוי של פרס), כולם צוחקים באווירה טובה, אבל אז נירו מחליט שלאיציק אסור לצחוק - מה שמוביל לחילופי דברים קשים שכללו בין השאר את המילים "צבוע", "איש תרבות", "בושה" ו"לסת". אסי וארז הבטיחו שהטוב עוד לפנינו, והמוח שלנו התפוצץ מציפייה: אפשר לומר שמאז שיחת הפמוטים של רתם ואיציק לא נראה כזה טיזינג בבית האח – נקווה רק שהפעם יהיה גם מימוש לדיבורים.
אמרו:
"להיות איתך זה לנצח" - נטלי לאיציק. נתון לוויכוח.
"שים את השיר הזה בצפון והחיזבאללה לוקח צעדים אחורה" - מוטי על 'מנה מנה'. לא, כי 'בבר'.
"אתה לא יכול להיות טפלון" - רתם למושיק. חכי תראי
"מה אני לא אעשה בשביל טאלנט" - מושיק לאיציק. בעיקר קפה.
"שתיהן, שניהם, אני לא יודעת כבר מה" - שיר על סטלה וסתיו. יש בזה משהו.
"הוא גורילה עם מוח קטן אבל עם לב גדול" - נירו על איציק. יודע גם לפרגן כשצריך.
"היית אמור להכנס לבית על תקן האינטלקטואל" - איציק לנירו. מלהק אתה כבר לא יהיה
"תספורת חדשה" - אסי על איציק. אז זה שיער אמיתי אחרי הכל?