מאץ' עם עוז זהבי באפליקציית היכרויות זה כמו לכבוש את החרמון הסורי - לא חשבנו שזה יקרה אבל היי, אם אנחנו כבר כאן. סלבס בטינדר, מתברר שזה דבר. עוז זהבי ודניאל סלומון נצפו בימים האחרונים באפליקציה אחרי שהתגרשו, גם כוכב סדרות הנוער תובל שפיר. חלקם תועדו, וכולם הפכו לאייטמים במדורי רכילות שונים שזה הגיוני, כי מה הדבר הראשון שבחורה ממוצעת בטינדר עושה כשהיא נתקלת בסלב? שולחת צילום מסך לחברה כמובן. אם היא כיפית היא גם תחליק ימינה, כי גם אם אין לה שום חשק לצאת עם עוז זהבי או דניאל סלומון, תמיד יש חשק לסיפור טוב.

סביר להניח שככה זה עובד גם בכיוון השני - גבר ממוצע בטינדר שרואה סלבריטאית יסמס מיד לחבר ויחליק ימינה. אבל זה, איכשהו, קורה פחות. כלומר, כנראה שיש מפורסמות בטינדר, אבל מעט וחלקן יבחרו בפרופיל אנונימי. כי יש משהו חשוף ופגיע בלהיות בטינדר: זה להודות בצורך, בהזדקקות, ברצון באהבה. אצל מפורסמים יש הרבה יותר מחסומי בושה לעבור בדרך לשם, ואם הן נשים אז החסמים החברתיים גבוהים הרבה יותר. כי מה אנשים יגידו על עוז זהבי בטוויטר? סביר להניח שמשהו כמו "וואי הוא בטח מעמיס", בעוד שעל מפורסמת יגידו שהיא נואשת. עוז זהבי יצא לצוד, בעוד מפורסמת בטינדר חושפת עצמה ככבשה.

עבור מפורסמות, אפליקציות היכרויות הן לא מרחב פרטי או בטוח. גם עבור מפורסמים לא, אבל יש לכך פחות מחירים תדמיתיים. אולי זו הסיבה שאפליקציית Raya הפכה למדוברת במיוחד בעולם ולפי שלל אמצעי תקשורת, לאחרונה תפסה תאוצה גם בישראל. "ראיה", שמכונה מדי פעם "הטינדר של האילומינטי", היא אפליקציית היכרויות חו"לית שייחודה הוא באקסקלוסיביות שלה והיא מיועדת לעשירים, דוגמניות ומפורסמים, כלומר בעלי הון מסוגים שונים. "ראיה" עוברת מפה לאוזן, צילומי מסך אסורים בה ועלולים לגרום לחסימה, החברות עולה כ-25 דולר לחודש ולוקח המון זמן להתקבל אליה. היא מעין מועדון חברים סגור ופרטי שאמורים למצוא בו שידוך, הגרסה העכשווית לנשף ב"ברידג'רטון".

לפי השמועות, מפורסמות כמו איימי שומר וסימון ביילס הכירו את בני זוגן ב"ראיה", וגם לילי אלן ודיוויד הארבור ("דברים מוזרים") הכירו דרכה. האפליקציה ככל הנראה מספקת למפורסמות ולמפורסמים את המקום הפרטי והבטוח לחשוף בו את עצמם, כלומר לכתוב בדיוק את אותה אשפה גנרית שהיו כותבים באפליקציות רגילות רק בלי להתבייש, כי הם לא עושים את זה במציאות עצמה אלא בעונת VIP של העולם האמיתי. מי שתופסת חברות באפליקציית היכרויות כפדיחה, דווקא תראה בחברות ב"ראיה" סמל סטטוס. סטמפה להיותה שווה.

בעצם, "ראיה" היא עוד בועה אקסקלוסיבית, מועדון סגור עם סלקטורים מפחידים ותנאי כניסה קשיחים שנועדו למנוע דיפוזיה בין מעמדות. כמו קאסטות ושושלות מלוכה שבסוף נכחדות בגלל בריכת גנים מצומצמת. עכשיו, ברור שסלבס לא אמורים להיות רק עם סלבס ולא מדובר במזימה זדונית שמטרתה השבחת הגזע, אלא פשוט במועדון חברים. כזה שמאפשר לאנשים לבלות עם אנשים שדומים להם או שהם רוצים להאמין שדומים להם. 

ועדיין, בעומק של הדברים - מדובר בעוד אמצעי לשימור הסדר הקיים, כזה שמטרת העל שלו היא שהכסף יישאר באותה השכבה, לא ינדוד מלמעלה למטה. כשנאנחים ואומרים ש"כסף הולך לכסף" זו לא מימרה על מזל בחיים, באמת יש המון מנגנונים קטנים שדואגים לזה. וזה מעניין, כי חצי מהקומדיות הרומנטיות עוסקות בסיפורי אהבה בין פשוטי עם לכוכבים או לעשירים. טרופ הסינדרלה, ה"איש חשוב מאוד", כל כך מושרש בתרבות שאנחנו בטוחים שהוא באמת קיים, ולא שמים לב עד כמה החיים האמיתיים מעמידים אינספור חסמים בפני מוביליות חברתית.

ובסוף, דווקא טינדר מחמיא יותר לסלבס מאשר "ראיה". כי אולי יש בו צילומי מסך, אבל גם נפש חפצה וניסיון להביט החוצה, לא לחפש מראה. ובכלל, בבחירה בין עוז זהבי מעמיס בטינדר או מתמנגל ב"ראיה", נעדיף אותו בטינדר עושה את ה"נוטינג היל" עם אלמונית מקריית אונו. כי בעולם על פי "ראיה" בכלל לא היה "נוטינג היל", וזה לא עולם שאנחנו רוצים לחיות בו.