הערב בשעה 21:00 תמריא להונג קונג טיסה 075LY של חברת אל על. על סיפון המטוס יתקבצו מיטב כתבי הרכב הישראלים. הם יעשו את דרכם הארוכה למזרח הרחוק כדי לבחון את "קורוס 3", מכונית סינית חדשה ומבטיחה המושקת בימים אלה ושיצרניה הם החברה לישראל שבשליטת עידן עופר ותאגיד "צ'רי" הסיני. כתבי הרכב שהוזמנו למבחן הדרכים ביעד הנחשק הם אודי עציון ("ידיעות אחרונות"), יואב קווה ("הארץ"), ב. מיכאל ("גלובס"), תומר הדר ("כלכליסט"), קובי ליאני ("וואלה!"), הלל פוסק (ynet) ואלי שאולי (מגזין "אוטו").
אל החבורה הזו – ששמרטפה מטעם היצרנים יהיה לא אחר מאשר חבר הכנסת לשעבר אלי גולדשמידט, סמנכ״ל תקשורת ורגולציה בחברה לישראל – יצטרף כמובן גם שליח מעיתון "ישראל היום". למרבה הפלא, בניגוד לנציגי כלי התקשורת האחרים, הפעם לא מדובר בעיתונאי עם רזומה רלוונטי ו/או קילומטרז' משמעותי במבחני דרכים, אלא בגונן גינת, עורך המוסף הפוליטי "ישראל השבוע". מה לגינת ולבדיקת טיבן של מכוניות? זה בדיוק גם מה ששאלו את עצמם כתבי הרכב האחרים.
"מדובר בנסיעה מקצועית ולא בנסיעת תיירות שאין צורך בידע מוקדם כדי לחזור ממנה עם כתבה סבירה", אמר השבוע אחד מכתבי הרכב המצטרפים לנסיעה. "זו הפעם הראשונה שבה עיתונאים יוכלו לנהוג בדגם הסיני החדש ולבחון אותו מאחורי ההגה. יצרני הקורוס תולים בה תקוות רבות ומבטיחים סטנדרטים מערביים. זו תהיה ההזדמנות הראשונה לבדוק את המכונית מקרוב. איך מי שאינו כתב רכב יוכל לחזור הביתה עם חוות דעת רצינית ומקצועית? האם 'ישראל היום' היו שולחים את גונן גינת גם לבדוק את האייפון 5 החדש, או את רמת ההופעה של ריהאנה?".
כתב רכב נוסף מביע הסכמה. "ההצטרפות של כתב שאינו מומחה לנסיעה הזו מוזרה", הוא מוסיף. "אנחנו צריכים לתת חוות דעת רצינית, ובמיוחד הפעם כאשר מדובר בחברה ישראלית שעוסקת בייצור רכב בסין. זה נושא טכני-עיתונאי לא מבוטל, שדורש התמחות וניסיון. כתבים רבים עוברים קורסים בנושא. עד לפני שנים אחדות רבות מהנסיעות האלה באמת היו בגדר צ'ופר, ולקח למערכות העיתונים הרבה שנים להיגמל מזה ולהבין שכתיבה על מכוניות זה כן דבר רציני. מה שעשה 'ישראל היום' מאוד בעייתי".
אז מה מחכה לכתבי הרכב (ולגינת) בתום הטיסה הארוכה להונג קונג? מחר בצהרים ינחת המטוס, ואחרי התארגנות והתאוששות במלון, צפויה לכתבים ארוחת ערב עם בכירי קורוס והסברים על הרכב. יום רביעי יוקדש לנסיעות מבחן ובחמישי תסייר החבורה ברחבי הונג קונג עד הערב, אז ימריאו כולם חזרה לישראל. החיים קשים. בין לבין, אם ירצה (ולמה שירצה?), יוכל גינת להיזכר בתביעת לשון הרע שעמיתו לנסיעה, ב. מיכאל, הגיש בעבר נגד עיתון "הצופה" שאותו ערך, ושהסתיימה בפשרה לפיה הצופה חויב לפרסם הבהרה.
ב. מיכאל, תשבו זה ליד זה בטיסה?
"שטויות. זה מאחורי. הם התנצלו ונגמר הסיפור".
גונן גינת, מה נפח המנוע של הקורוס 3?
"תכתבו מה שאתם רוצים. נפח המנוע הוא 1,600 סמ"ק ככל שאני יודע, אבל זה לא משנה. אני לא אוהב לדבר אתכם ולא רוצה לדבר אתכם".
ובכל זאת, תרצה להגיב לטענות?
"כאחד שכותב על תקשורת – למרות בורותך בתחום זה, שמתבטאת גם כאן – אני תמה על השאלה".