אחרי מאבק משפטי בלתי פוסק של לשכת סוכני הביטוח להסרת הפרסומת הסאטירית ל"תשעה מיליון" (מותג השייך לחברת "אי.די.אי ביטוח ישיר") - מסירים סוכני הביטוח את הכפפות ויוצאים למלחמה בזירה התקשורתית.
"700 טלפנים של ביטוח ישיר מתפנקים בתאילנד על חשבונך!!!", כך החזירה הבוקר לשכת סוכני הביטוח מלחמה במודעה ב"ידיעות אחרונות", שהתייחסה לנופש אליו הוטסה גם הזמרת נינט טייב כדי להופיע בפני העובדים. "בביטוח ישיר חושבים שכולם אידיוטים ולכן, אחרי שהוציאו יותר מ-286 מיליון שקל (!) על פרסומות עם 'סוכן הביטוח שנוסע לחו"ל', הם הוציאו משלחת שיכולה למלא כמה מטוסים", נכתב במודעה.
בלשכה מסבירים כי זאת רק ההתחלה ובשבוע הבא יעלה הקמפיין השלילי נגד חברת הביטוח גם ברדיו. "הימים בהם הביטוח הישיר יכולים להפיץ שקרים במאות מיליונים על סוכני הביטוח הסתיימו", אמר נשיא לשכת סוכני הביטוח, אריה אברמוביץ', "90% מציבור המבוטחים בישראל בוחר לרכוש פוליסה באמצעות סוכן ביטוח אישי ומקצועי על פני טלפן זמני בביטוח ישיר. כעת אנו מנהלים מלחמה עיקשת במרחב הציבורי, בתקשורת ובבית המשפט".
המאבק בין סוכני הביטוח לביטוח ישיר, הנמשך מאז עלתה הפרסומת הראשונה בכיכובה של כהן לאוויר לפני כשלוש שנים, ירד נמוך עד שלעיתים נדמה שמדובר בריב בין שני תלמידי בית ספר. בין הסיסמאות שבחרה לשכת סוכני הביטוח בקמפיין יופיע המשפט: "מרוב שוקה – ביטוח ישיר יצא שקשוקה" ו-"לא תמיד כשיונה עושה עליך מלמעלה, זה כזה מזל".
המאבק התקשורתי מתנהל במקביל למאבק המתמשך בבית המשפט. התביעה שהגישה הלשכה נגד "ביטוח ישיר" בסכום של 2.5 מיליון שקלים, חזרה לפני כחודשים לדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בחודש שעבר אישר המחוזי ללשכת סוכני הביטוח להוסיף סעיף של "לשון הרע" לתביעה המתנהלת.
מדוברת ביטוח ישיר, עמית סנדיק נמסר בתגובה: "מדובר בנושא שמיצה את עצמו מבחינה תקשורתית ובכל היבט אחר".