אתמול עלה לרשת סרטון פרסומת פרובוקטיבי במיוחד ל"הארץ", שמרכזו זוג המקיים יחסי מין מפורשים למדי. הפרסומת זכתה לתגובות נזעמות מצד עיתונאים, שראו בה קידום זול לעיתון שנחשב לאליטיסטי. עובדי הארץ יצאו נגד הפרסומת באופן פומבי, כמו למשל חיים לוינסון, כתב השטחים של העיתון, שכתב בפייסבוק " חמש שנים אני גאה בכל רגע שאני עובד בהארץ. עד היום". בעלת הטור צפי סער כתבה בפייסבוק "מתביישת".
עובדים נוספים הביעו את מחאתם נגד הקמפיין, ועשו זאת בעזרת עצומה עליה הם חותמים בשעות אלו, שעליה כבר חתמו גליה יהב, יוסי ורטר, רותה קופפר ועוד רבים, ולשונה:
"אנחנו, עובדי קבוצת 'הארץ', מוחים בתוקף על הפרסומת החדשה לאתר העיתון שהופצה אתמול. גילינו שדווקא העיתון שאנחנו גאים בו כל כך בוחר לפרסם את עצמו באחת הפרסומות הסקסיסטיות והדוחות שיצאו כאן בזמן האחרון. פרסומת שבמסווה של 'תעוזה' ופנייה לקהל צעיר מקדמת תכנים פורנוגרפיים וגרוע מכך - עושה הקבלה מכוערת ופוגענית בין אישה למוצר.
אנו מתביישים היום לעבוד בעיתון שתחת כסות של אירוניה ותחכום (שאיכותם נתונה בספק) מציג אישה שותקת בתפקיד אובייקט מיני ואת חוויית המשתמש בה, באותו אופן שבו היה בוחן את ביצועיו ואיכותו של סמארטפון, מכונית, אתר אינטרנט או כל מוצר אחר שיש לו משתמש, ובכל אופן - לא אדם. בצירוף הפרסומת השנייה שפורסמה אתמול (סרטון האם והילד), המסר העיקרי שמצליח העיתון להעביר לקוראיו ועובדיו הוא כי מבחינתו קהל היעד שלו, גברים בלבד, מבין רק בסקס ובמתיחת ביקורת על עיצוב וביצועי האישה שלצדם, בעוד נשים מבינות בעיקר בילדים.
יוצרי הקמפיין התעלמו במודע מכל שהתכנים הפורנוגרפיים המוצגים בפרסומת יעליבו חלק גדול מקוראי וקוראות העיתון, וכי באמירות שהוא מקדם הוא מרחיק מנויות ומנויים פוטנציאליים ופוגע בעובדות ובעובדי העיתון. גם בעידן הרשתות החברתיות יש דבר כזה פרסום רע – והוא יכול לגרום לו נזק עצום.
אנו בטוחים שמיזוגניה אינה הדרך הטובה ביותר למשוך מנויים חדשים – בייחוד לא למותג כמו שלנו, שמתגאה בדגש שהוא שם על תוכן איכותי וערכים שוויוניים וליברליים. אנחנו בטוחים גם שניתן לחשוב על דרכים רבות אחרות לבלוט בעידן הדיגיטלי ולעורר תגובה ודיון בדרכים שאינן מבזות את עובדי העיתון וקוראיו. לא היינו שותקים לנוכח החרפה הזו לו היתה מייצגת חברה אחרת, ועל אחת כמה וכמה לא נשתוק כאשר היא אמורה לייצג את מקום העבודה שהתגאינו לעבוד בו ולהפיץ את ערכיו. אנו דורשים להסיר את הסרטונים הללו לאלתר".
במהלך היום נשלח לעמוס שוקן, מו"ל הארץ, גם מכתב מיו"ר ויצו ישראל גילה אושרת הדורש להסיר לאלתר את הקמפיין, ואף מוסיף כי :"גופה של האישה איננו מוצר צריכה, הפיכת מיניותה של אישה ל"חווית משתמש בעיתון" הוא מסר חברתי רע, שיש בו נזק והוא מצעיד את החברה לאחור במקום קדימה. המסר הכפול שמתבטא בפרסומת זו הוא ברור, שלא לומר נדוש ומיושן"
אתמול ביוטיוב ניסו גורמים ב"הארץ" להגיב לשלל התגובות שהציפו את הוידאו, חלקן נזעמות וחלקן לעגניות, וזה היה ההסבר שלהם לסרטונים, שנמחק מספר שעות לאחר מכן:
"היי, תודה על תגובתך. הסרטונים מורכבים משתי שכבות - שכבה אירונית ושכבה אמיתית. בשכבה האירונית, הרי ברור שהחיים קודמים לצריכת תוכן אינטרנטי, ולכן אנחנו צוחקים. בשכבה האמיתית, בואו נודה רגע על האמת: בכמה רגעים בחיים שלנו אנחנו מעדיפים לגלוש או לגלול מאשר להיות נוכחים באמת? האם זוהי איננה תחושה שכולנו חווים אותה ולא ששים להודות בה? כדילהעביראתשתיהשכבותהיהצורךבשימוש בשני מצבים שנחשבים לשיא של חווית החיים: אהבת ילדים ואהבת בשרים."
כאמור, התגובה נמחקה. לסרטון התווסף סנן גיל שלא מאפשר צפייה בו מתחת לגיל 18.