הרשות להגנת הצרכן פנתה למשרדי הכרטיסים ולבתי הקולנוע על מנת לחדד את החוק הקיים, ולחייב אותם להציג לצרכן את "המחיר האמיתי" של הכרטיסים, כולל העמלות. היה מי שטעה לפרש זאת כסופם של "דמי הטיפול באינטרנט" ויצר שמחה מוקדמת.
אתמול בשעות הערב נשלחה הודעה לעיתונות מטעם חבר הכנסת מיקי רוזנטל (העבודה), כותרתה "מעבדות לחירות" ובה דיווח כי מעתה תיאסר גבייה של עמלת "דמי טיפול" באינטרנט ברכישת כרטיסים לסרטי קולנוע ולמופעים. מי שמיהר לשמוח, צפוי להתאכזב.
מבדיקת TheMarker עולה כי מדובר בפרשנות מתירנית למכתב ששלחה הרשות להגנת הצרכן לפני יומיים למשרדי הכרטיסים ולרשתות בתי הקולנוע אשר כל מהותה הבהרה וחידוד החוק הקיים.
לפי חוק הגנת הצרכן (סעיף 14ג), מחירו של מוצר המוצג באתרי האינטרנט צריך לכלול את כל התוספות ההכרחיות שיחולו על הצרכן בסופה של הרכישה, בהן דמי הובלה או משלוח. משרדי הכרטיסים ורשתות הקולנוע נוהגים להציג את מחיר הכרטיס ללא שקלול דמי הטיפול הנגבים באינטרנט וכעת מבקשת הרשות לחדד מולם את התקנות הקיימות.
למעשה, החברות אינן מחויבות לוותר כליל על עמלת דמי הטיפול אלא שעליהן לנהוג בשקיפות מול הצרכן ולבשר לו על קיומה מבעוד מועד, כלומר להציג את המחיר הגבוה, הסופי של הכרטיס בתחילת הרכישה ולא להציג "מצג שווא לגבי מחיר הכרטיס הנחזה להיות נמוך יותר ולצידו גביית תשלום נוסף בדמות דמי עמלה או דמי שירות שאיננו חלק מעלות הכרטיס", לשון המכתב של הרשות. הרשות מקווה כי מוכרי הכרטיסים ימנעו מהצגת המחיר הכולל הגבוה ויבצעו הפחתה של עמלת דמי הטיפול לרווחת הצרכן, אך הדבר כמובן אינו מתחייב.
עמלת האינטרנט היא עמלה שגובים משרדי הכרטיסים ובתי הקולנוע מצרכנים שמזמינים את כרטיסיהם מראש דרך אתרי האינטרנט שלהם. ברשתות הקולנוע הגדולות, יס פלאנט וסינמה סיטי, עמלה זו נעה בין 3.90-4 שקלים. עלות זו מהווה תוספת של כ-10% על מחיר הכרטיס והיא נמצאת במוקד מחאה צרכנית מזה זמן. הצרכנים מלינים על האבסורד שבגביית עמלת אינטרנט, בשעה שדרך מכירה זו נעשית בצורה אוטומטית, חוסכת לרשתות הקולנוע כוח אדם ובלגן בקופות, מרחיבה את שעות ההזמנה ואף מאפשרת להם התעדכנות והתארגנות מראש למצב התפוסה באולם. חבר הכנסת רוזנטל הגיש בעבר הצעה ובה ניסיון להוציא את "דמי הטיפול" אל מחוץ לחוק.
הכתבה פורסמה במקור באתר "The Marker"