איבוד בתולים (צילום: SWNS.com)
יאבד את הבתולים שלו בשם האמנות | צילום: SWNS.com
סטודנט לאמנות בן 19 עורר לאחרונה שערוריה באנגליה, לאחר שהכריז שבכוונתו לאבד את בתוליו מול קהל בגלריה לונדונית. הסטודנט, קלייטון פאטט, החליט לקיים את המיצג הפרובוקטיבי במסגרת פרויקט לו קרא 'Art School Stole My Virginity' (בית הספר לאמנות גנב את בתוליי). הוא אמר שהוא מקווה שעבותו תשנה את הדרך בה אנשים תופסים מיניות.

קלייטון מספר שהוא מתכנן את אובדן הבתולים שלו כבר 3 שנים. על פי התוכנית , הפרטנר האנונימי והוא יקיימו סקס בטוח, ולאחר מכן ישאלו את הקהל מה הם חושבים על הביצועים שלהם. בעמוד הטאמבלר שלו כתב "כשכל חבריי מבית הספר איבדו את הבתולים שלהם זה היה מאוד קשה עבורי להסביר למה אני עדין בתול, ולמה אני רוצה שכולם יצפו בפעם הראשונה שלי. התצוגה שלי היא לא הצהרה כמו שהיא שאלה. כל עניין הבתולים היה מאוד אמוציונלי עבורי מאז ומתמיד",

קלייטון לא סיפר להוריו על הפרויקט, אבל יידע את המורים שלו בקולג' בו הוא לומד. "סוד ההופעה היא שזו הופעה של פעם בחיים. שמרתי על הבתולים שלי 19 שנה, ואני לא מוותר עליהם כל כך בקלות." תנועת הלסביות וההמואים הנוצרים השמיעה ביקורת סביב ההחלטה של קלייטון וטענה שלא מדובר באמנות, אלא בהוזלת היחסים המיוחדים בין אהבה לסקס. דובר התנועה מסר: "אני לא בטוח שמדובר באמנות. אנחנו מאמינים שכל מיניות היא מתנה מאלוהים. אני לא חושב שהפרויקט שלו נופל לקטגוריה של סקס כצורת אמנות".

אחד ממוריו של קלייטון הוסיף "הפרויקט של קלייטון אינו חלק מתכנית הלימודים שלו, ולא אושר על ידינו. הצוות מדבר איתו על השלכות הפרויקט - חוקיות לצד רגשיות - והוא בודק אופציות אלטרנטיביות לבטא את עצמו".