1. הייטרז גונה הייט: איימי שומר יוצאת נגד הפאט-שיימינג שעשו לה כתגובה לידיעת ליהוקה ל"ברבי"
שלושה ימים אחרי שסיפרנו לכם על ידיעות הליהוק של איימי שומר לתפקיד "ברבי" בסרט לייב-אקשן חדש וטוקבקי הפאט-שיימינג שהגיעו בעקבותיהם, הקומיקאית פונה לחשבון האינסטגרם שלה כדי להגיב לראשונה. "האם זה נחשב פאט-שיימינג אם את יודעת שאת לא שמנה ואין בך גרם בושה? אני לא חושבת", כתבה שחקנית "אסון מהלך". "אני חזקה וגאה באופן שבו אני חיה את חיי, אומרת מה שאני חושבת, לוחמת עבור מה שאני מאמינה בו ונהנית בזמן שאני עושה את זה לצד האנשים שאני אוהבת. איפה הבושה? היא לא שם. זו אשליה".
על אף ששומר כבר קיבלה לא מעט תגובות מעליבות בעבר, היא לא נותנת לביקורת לפגוע בביטחון העצמי שלה, ואם כבר להיפך – היא מעדיפה לצחוק על זה. "כל מי שהיה אי פעם קורבן לבריונות או הרגיש רע עם עצמו – אני שם בחוץ נלחמת עבורך, עבורנו. ואני רוצה שתלחם עבור עצמך גם! אנחנו צריכים לצחוק על ההייטרים ולהשתתף בצערם". אנחנו לגמרי איתה.
2. מאוהבים בקוקו: פיקסאר חושפת פרטים ראשונים על סרט האנימציה החדש "קוקו"
דיסני והנסיכה החדשה שלהם "מואנה" רק מתחילים לקצור את הפירות עם הצלחת הסרט ושליטתו בטבלת שוברי הקופות, וכעת מסתמן שהם כבר עם העיניים קדימה - פיקסאר, השייכת לחברת האם של דיסני, פרסמה זה עתה פרטים ראשונים על "קוקו", הסרט החדש שעתיד לתפוס מקום במקסיקו, במהלך "יום המתים". על פי אתר "Entertainment Weekly", לקאסט המדובב את הסרט נבחרו בנג'מין בראט ("דוקטור סטריינג'") וגאל גרסיה ברנאל ("דרום אמריקה באופנוע") לצד אנתוני גונזאלז האנונימי יחסית שידובב את הדמות הראשית של מיגל בן ה-12.
"קוקו" יעקוב אחר השאיפות המוזיקליות הסודיות של מיגל, החי בכפר מקסיקני תוסס אך שייך למשפחה המתעבת מוזיקה – שכן לדעתם קוללו על ידיה. לפני שנים רבות, סבא רבא של מיגל בחר לצאת להגשים את חלומו כזמר, ולשם כך עזב את סבתא רבתא אימלדה, שנאלצה לדאוג לבדה למשפחתם – מה שהביא אותה להכריז כי המוזיקה לא קיימת יותר עבורם. אך מיגל לא מוכן לוותר על החלום, וחולם להפוך לזמר גדול כמו האייקון המוזיקלי שלו, ארנסטו דה לא קרוז. כשהוא מגלה על קשר מסתורי ביניהם – הוא מחליט לממש את החלום, אך בטעות נכנס לארץ המתים. "זה היה חשוב עבורנו מההתחלה להרכיב קאסט שכולו לטיני", אמר במאי הסרט לי אונקריץ'. "זה עזר לנו להתמקד, וסיימנו עם הרכב נהדר של אנשים – חלק ממקסיקו וחלק מלוס אנג'לס". האמת, נשמע מסקרן. תחזיקו עד ה-22 בנובמבר 2017?
3. לא אצלנו: יוצרים ותסריטאים אמריקאים יוצאים נגד סצנות אונס שנועדו רק למשוך צופים
סערת "הטנגו האחרון בפריז" שמסעירה את העולם בשבוע האחרון (בעקבות דבריו של במאי הסרט, שטען כי חלקים מסצנת 'אונס החמאה' המפורסם לא היו בידיעת השחקנית) ממשיכה לייצר דיונים רבים סביב השימוש בתקיפה מינית ככלי להעברת נרטיב ביצירה. אחרי ששמענו אמש את אריה מוסקונה מספר כיצד מנחם גולן הורה עליו ועל השחקנים האחרים "לעשות לגילה [אלמגור] מה שאנחנו רוצים" בסצנת האונס ב"מלכת הכביש" (1971), מספר יוצרי טלוויזיה אמריקאים יצאו בהצהרה נגד השימוש הלא ראוי באונס כנקודת עלילה במדיה הפופולרית.
יוצר סדרת "The Exorcist", ג'רמי סלייטר, הגדיר את השימוש בתקיפה מינית למטרת זעזוע הצופה "מגפה בתעשייה", וסיפר שכשחיפש כותבים לסדרה החדשה שלו, גילה כי 30-40 תסריטים שקרא "נפתחו באונס או כללו אונס פראי למדי בשלב כלשהו". יוצרים אחרים, דוגמת ריי מקקינון ("התיקון") ומליסה רוזנברג ("ג'סיקה ג'ונס") הביעו גם הם סלידה מהדבר – מקקינון קרא לאלימות נגד נשים "סוג של פורנוגרפיה", בעוד שרוזנברג – שסדרתה קיבלה שבחים על האופן בו התייחסה להתמודדות עם החיים שאחרי תקיפה מינית – אמרה: "אנחנו לא הולכים לעשות את הדבר הזה, שבו רואים איך אשתו נאנסה ונרצחה יחד עם בנם – וזה הכל סביב הנקמה שהוא מנסה להשיג כי זאת הייתה 'האישה שלו'", בטענה שזה תמיד נעשה רק במטרה להניע את הגבר – במקום להתמקד במה שעובר על האישה שעברה את התקיפה.