כשהסרט "טוויסטר" יצא לאקרנים ב-1996 הוא הביא איתו בשורה מרגשת: הטכנולוגיה המשמשת את תעשיית הקולנוע נעשתה מתקדמת עד כדי כך, שהיא כבר מצליחה יכולה לייצר סופות טורנדו בדיוניות ולגרום להן להיראות אמיתיות מאוד, כמעט מוחשיות. כמעט 20 שנה אחר כך הצפייה ב"בתוך הסופה" גורמת ל"טוויסטר" להיראות כמו סרטון אנימציה חובבני. הטורנדו של "בתוך הסופה" כל כך אותנטי, שלא תמיד ברור אם מחשב יצר את האמא-של-כל-הסופות הזו, או איתני הטבע והמצלמות במקרה נקלעו לסביבה.
אבל זו לא רק עבודת האפקטים המיוחדים שגורמת ל"בתוך הסופה" להרגיש ריאליסטית, זה גם הסגנון הסיפורי שלו. הסרט מורכב מחומרי "Found Footage" שצולמו על ידי תלמידי תיכון בעיירה סילברטון בזמן שטורנדו אכזרי במיוחד היכה בה, יחד עם חומרי גלם שצילם יוצר דוקומנטרי אובססיבי בשם פיט מור (מאט וולש, המוכר מעט מהסדרה VEEP), שעיקר מטרתו עלי אדמות היא איתור הטורנדו המושלם. מור יוצא לדרך כשהוא מצויד בצוות צילום, מטאורולוגית צמודה (שרה ויין קליס, "המתים המהלכים") וברכב-טנק ממוגן וחמוש במצלמות, שזכה לכינוי "טיטוס". חוץ מצילומי לונג שוט שנעשו באווירת צילומי מזג האוויר שאפשר למצוא בדרך כלל בשירותים המטאורולוגיים, הסרט כולו מורכב מצילומים שנעשו, כביכול, על ידי מצלמות שונות, חובבניות ומקצועניות, אבל כולן תיעודיות.
עלילה נוספת מגוללת את קורותיו של גארי (ריצ'רד ארמיטאג'), סגן מנהל התיכון המקומי, אב חד הורי ששני בניו המתבגרים, דוני וטריי, אוחזים גם הם באובססיה לצילום ותיעוד. הסופה פוגעת בעיירה בעיצומו של טקס הבוגרים בתיכון וגארי מגלה שדוני הבריז מהאירוע כדי לעזור לקראש שלו לצלם סרט משל עצמה. כעת עליו לאתר אותו ולהציל אותו, לפני שהטורנדו יפגע גם בו. מהר מאוד מסתבר להם שהטורנדו הוא הרבה יותר עוצמתי ממה שאי פעם נראה.
הדבר היחיד שמסגיר את "בתוך הסופה" כסרט עלילתי ובדיוני לגמרי, הוא התסריט המעט דל וצפוי וכישורי המשחק של כוכביו. כמו בהרבה סרטי אקשן ואסונות מהסוג הזה הדיאלוגים לרוב מרגישים מאולצים מדי, על סף המופרכים ורוויים ברגעים חצי משעשעים בהם הדמויות עומדות ברחוב ובוהות במשפך הטורנדו הקטלני במקום פשוט לברוח. אלא שכל זה מתגמד לעומת רגעי האקשן שהסרט מציע, שזורים בשוטים מצמררים של הסופה האימתנית המחוללת הרס אדיר שמרגיש מוכר מאוד מאסונות הטבע של השנים האחרונות, כמו הוריקן סנדי וקתרינה. אווירת הריאליטי שעוטפת את העלילה מצליחה להפוך את הצפייה לחוויה מיוחדת ואפילו מתעתעת.
הסרט גם עושה שימוש נחמד בטרנדים עכשוויים, כך למשל שתיים מהדמויות, על תקן האתנחתא הקומית, הם צמד כוכבי יוטיוב סטלנים שמוכנים לסכן את חייהם בשלל פעלולים רק כדי לגרוף צפיות. ובתלמידי תיכון אובססיביים לתיעוד עצמי זה כולל, כמובן, להשליך את עצמם על הטורנדו ולא ממש להיות מודעים לסכנה.
"בתוך הסופה" לא מציע תסריט מתוחכם או עלילה שלא מזכירה סרטים אחרים שעסקו ברודפי טורנדו למיניהם, אבל הוא כן מציע הרבה מאוד רגעי מתח אינטנסיביים שיותירו אתכם בסוף הסרט מותשים לגמרי, כמו שסרט מתח טוב צריך לעשות. בקיצור, בדיוק מסוג הסרטים שייספגו ביקורות קטלניות ויהפכו במרוצת השנים לקאלט, אז כדאי לסמן עליו וי כבר מעכשיו, רגע לפני שסופות הטורנדו הקולנועיות יתחילו להגיע בתלת ממד.
רוצים להתעדכן בכל הסרטים השווים? היכנסו לעמוד הפייסבוק של בא לי סרט