בערך שתי דקות אחרי שהתחילה ההקרנה של הסרט החדש של דארן ארונופסקי הבנתי שאני צריך להשתין. עצה שלי – לעולם אל תיכנסו לסרט שנקרא "המבול" עם שלפוחית מלאה. בגלל שהסרט רק התחיל נאלצתי להישאר באולם כדי שלא לפספס את האקספוזיציה, למרות שבדיעבד, כל מי שקרא את ספר בראשית כבר מכיר אותה - אלוהים בורא את השמיים ואת הארץ, חווה אוכלת מפרי עץ הדעת, קין רוצח את הבל, ובני האדם לא מפסיקים לחטוא ולחטוא, רק שהפעם הם עושים את הכל בתלת ממד. עד שראסל קרואו – כלומר נוח – מגיע, וכדאי לכם להיזהר כי הוא יודע קונג פו.
אחרי כמעט שעה של סרט. כשנפתחו סופסוף שערי שמיים, כבר לא יכולתי להתאפק יותר, וכמובן שיצאתי לשירותים בדיוק בזמן כדי לפספס את הפתיחה של סצינת הקרב האפית - שכמו נלקחה ישירות מתוך "שר הטבעות" - בין נוח והמלאכים-נפילים ששומרים עליו לבין המלך תובל-קין וצבא הברברים אוכלי התינוקות שלו, על רקע המבול הממשמש ובא. רגע, גם זה היה כתוב בתורה? כנראה שבדיוק הלכתי להשתין כשהמורה לתנ"ך לימדה את זה.
שינוי משמעותי אחד שעשה ארונופסקי הוא ההוספה של הדמות שווטסון מגלמת, אילה, ילדה פצועה ועקרה שנוח מאמץ, ושבזכות נס שמיימי מצליחה להיכנס להריון בהמשך הסרט (וואו, איזה טוויסט לא צפוי!). אילה מאפשרת לארונופסקי להתעמק ביריבות בין שם וחם, וגם להכניס לסיפור אלמנטים מעקדת יצחק, כשנוח המיזנתרופ מחליט שאלוהים (שנקרא בסרט "היוצר") לא ממש מעוניין להמשיך את הקטע הזה של האנושות, וזומם להרוג את העולל ברגע היוולדו. באמצעות דמותה של אילה ארונופסקי גם מצליח להימנע מהחלק בסיפור המקראי שנוגע לגילוי עריות, כי כשחושבים על זה, אשתו של נוח היתה חייבת לשכב עם הבנים שלו כדי שהאנושות תוכל לשרוד. אילה המאומצת מאפשרת לארונופסקי להציג את נוח ובני ביתו (או תיבתו) כמשפחה פטריארכלית והוליוודית לכל דבר, ומהבחינה הזאת אפשר להגיד שהיא מספקת לו פתרון די נוח.
צריך מידה בלתי מבוטלת של יומרה כדי לביים אפוס תנ"כי בתלת מימד, וקשה להגיד שראסל קרואו מצליח להיכנס לנעליו העצומות של צ'רלטון הסטון, שכיכב בכמה מהאפוסים התנ"כיים הגדולים בתולדות הוליווד כשהתת-ז'אנר הזה עוד היה באופנה. אם בסרטיו הקודמים הצליח ארונופסקי לפצות איכשהו על הכשלים המובנים האלה בעזרת חוש אסתטי יוצא דופן, הסרט הזה דווקא לוקה בחסר. השימוש בסטופ מושן נראה מיושן, וכך גם האפקטים המיוחדים, שגורמים לך לתהות על מה בדיוק בזבזו פה 130 מיליון דולר? הקטעים שבהם החיות נכנסות לתיבה, למשל, לא נראים מציאותיים במיוחד, ומרוב גרפיקה ממוחשבת כבר לא רואים יער.