בינואר 2015, בעקבות מתקפת סייבר חסרת תקדים על אולפני "סוני", נחשפו שורה של מיילים ששלחו זה לזה בכירים בחברת ההפקות, והוציאו לאור כמה מהסודות הרגישים ביותר של הוליווד. אחד הסודות הנפיצים ביותר עסק בקיומו של פער מכוון ומודע בשכר של הכוכבות לעומת שכרם של הכוכבים.
בהוליווד טרחו רבות כדי לטשטש את עקבותיהם של המיילים האלה, אבל כוכבות מסוימות - ובראשן שרליז ת'רון (39), החליטו שהגיע העת לשנות את חוקי המשחק: לקראת סרטה הבא, "The Huntsman" (פריקוול ל"שלגייה והצייד" מ-2012) התעקשו נציגיה של ת'רון לוודא שהיא תרוויח בדיוק כמו כריס המסוורת' שיככב לצידה בסרט.
ת'רון הדרום אפריקנית נראית כמו יפיפיה הוליוודית קלאסית: עם העיניים הגדולות, הבלונד, ואורך הגפיים, היא לא בדיוק הסטראוטיפ של מובילת מאבק פמיניסטי. הציפייה משחקנית כמותה היא להסתפק בתפקידים שטחיים ולנהל רומנים עם גברים מבוגרים ממנה בהרבה בקומדיות רומנטיות. אל תטעו, הוליווד לא עושה טובות לאף אחד. גם לגברים יפים בהוליווד קשה לפרוץ את מחסום הפרצוף היפה ולקבל יחס רציני, אבל כדי להוכיח את עצמן נשים יפות צריכות לעבוד קשה כפליים (ולהרוויח הרבה פחות, אל תשכחו!). ובכל זאת שרליז ת'רון כבר מזמן הראתה שהיא לא כוכבת מהסוג הזה, ובהשאלה על המשפט המפורסם מ"ריקוד מושחת": אף אחד לא ישים אותה בפינה.
ת'רון התחילה את הקריירה שלה בתור דוגמנית, והתפרסמה בתפקידים בסרטים כמו "תקנות בית השיכר" ו"מלכודת לפרקליט" בתפקיד האישה הפתיינית, אולם מאחורי המראה המושלם מתחבא סיפור חיים קשה וטראגי: כשהייתה בת 15 אמא שלה ירתה והרגה את אביה האלכוהוליסט והאלים מול עיניה. כנגד האם לא ננקטו צעדים משפטיים - המשטרה המקומית קבעה שהיה מדובר בהגנה עצמית, ושרליז טענה כעבור שנים שאילו היה מדובר בבת שלה היא "הייתה עושה בדיוק אותו הדבר".
אולי בגלל הסיפור הזה, ניתנה לת'רון ההזדמנות להוכיח את עצמה ב-2003, בתפקיד הרוצחת הסדרתית איילין וורוס בסרט "מונסטר". וורוס, פרוצה נרקומנית שסבלה התעללות מינית מילדותה המוקדמת, קיבלה עונש מוות על הרשעתה ברציחתם של 6 גברים. כדי לגלם את הדמות המיוסרת, ת'רון השתמשה בתוספות איפור שעיוותו את מראה פניה, והוסיפה לא מעט קילוגרמים למשקלה. על התפקיד המורכב הזה היא קיבלה אוסקר ראשון מוצדק לחלוטין, ועוד הזדמנויות להוכיח שהיא יותר מפרצוף יפה.
השנה היא השתתפה בלהיט הקופתי "מקס הזועם: כביש הזעם", ועבור התפקיד של פיוריסה הקשוחה היא גלחה את שערה והתהדרה במראה פחות סקסי מהמצופה מכוכבת של סרט אקשן. בראיונות לקידום הסרט, היא לא הסתירה את האג'נדה שעומדת מאחורי התפקיד, ואמרה בראיון למגזין הגרדיאן: "בהוליווד את או אמא נהדרת, או שאת פרוצה מצטיינת. זה התסביך קדושה\זונה שלא מאפשר לנו לגלם תפקידים מורכבים".
הביקורות היללו את הופעתה, והסרט קיבל לא מעט תשומת לב חיובית על התיאור המורכב של דמויות הנשים בו, אבל כמובן, היו לא מעט טענות כנגד, שכעסו על "חילול" המותג האהוב. "מקס הזועם", הוא הרי חידוש ללהיט אקשן מסוף הסבנטיז, ובסבנטיז אף אחד לא התעקש לדחוף גם נשים עם אישיות לתוך הסרט. הטענות הופנו כלפי ג'ורג' מילר, במאי ויוצר הסרטים, וכלפי ת'רון עצמה, שלא התרגשה במיוחד מהאשמות. אחרי הכל, בעולם של ביונסה, לינה דנהאם, ואפילו טיילור סוויפט - זה כבר לא בושה כמו פעם להיות פמיניסטית. "נשים צריכות לדעת שלהיות פמיניסטית זה דבר טוב. זה לא אומר לשנוא גברים, זה אומר להיות שוות זכויות" - אמרה ת'רון ל"אל" הבריטי.
בשנים האחרונות היו לא מעט הוכחות שהקהל צמא לתפקידים חזקים ומורכבים עבור נשים ("משחקי הרעב" מישהו?). ובכל זאת, בכל פעם שאישה מצליחה בתפקיד כזה, נרשמת מידה מסוימת של הפתעה. לא ברור מתי יהפוך הדבר המתבקש הזה למובן מאליו, אבל אין ספק שת'רון עומדת (יחד עם ג'ניפר לורנס, אנג'לינה ג'ולי ואן הת'וואי) בחזית של השינוי הזה.