"וונדר וומן" רק יצא בחמישי האחרון לאקרנים וכבר מכה גלים ברחבי העולם - הסרט החדש של D.C קומיקס בכיכובה של גל גדות מפיל לסתות עם פתיחה מטורפת בשווי 35 מיליון דולר בקופות (עם צפי ל-98 בכל סוף השבוע) וציון מדהים מצד מבקרים של 94 באתר "Rotten Tomatoes" וציון "A" מצד הצופים ב"CinemaScore" (גם המבקר שלנו פירגן עם 4 כוכבים).

זוהי בשורה מדהימה לא רק לכוכבת הישראלית או לבמאית פאטי ג'נקינס שהפתיעו רבים, אלא גם לחברת הקומיקס שבשנים האחרונות אכזבה מבקרים וצופים עם סרטים כמו "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" ו"יחידת המתאבדים" בקופות. הצלחה כזאת הם ואולפני האחים וורנר, האחראים לסרט, לא ראו מאז סרטי "באטמן", "באטמן מתחיל" ו"האביר האפל" ועלייתו של האביר האפל".

ההכנסות הגבוהות מצליחות להפתיע במיוחד לנוכח שלל כותרות שעלו בחודשים האחרונים – מכך שאולפני האחים וורנר לא מקדמים מספיק את הסרט או שיתוף הפעולה מעורר המחלוקת של הסרט עם חטיפי הבריאות "ThinkThin" שעודד נשים לרזון (בניגוד למסר הפמיניסטי והמעצים שהסרט מנסה להעביר לנשים) – אך נראה שבדיעבד, כל אלה פעלו לטובתה.

יתרה מכך, ג'נקינס בעלת הניסיון הדל יחסית בתעשייה ("מונסטר" היה סרטה הענק היחיד) הצליחה להרשים רבים בהתמודדותה עם פרויקט ענק תקציב שכזה (149 מיליון דולר) שלרוב מוענק לבמאים גברים. עם הצלחת "וונדר וומן" היא "הדיחה" מהמקום הראשון את סאם טיילור-ג'ונסון שביימה את "חמישים גוונים של אפור", שפתיחתו עמדה על כ-85.1 מיליון דולר בלבד ("בלבד", כן?). עם ה"נקמניות" של סופיה קופולה שיצא בקרוב, אפשר רק לקוות שהמגמה הזאת תגדל אף יותר.

 

mako תרבות בפייסבוק