בימים האחרונים העולם סוער עקב התקרית המזעזעת על סט הסרט "ראסט" בניו מקסיקו: השחקן אלק בולדווין ירה למוות בטעות בצלמת האלינה האצ'ינס בת ה-42, ופצע את במאי הסרט ג'ואל סוזה על סט הצילומים. בולדווין השתמש באקדח ששימש כאביזר בסרט. משרד השריף המקומי הודיע שלא הוגשו כתבי אישום בפרשה, החקירה עדיין מתנהלת ועדויות נגבות מעדי ראייה. החקירה שנערכת במשרד השריף של סנטה פה מתמקדת בסוג הקליע שהיה באקדח aבו השתמש בולדווין. בדרך כלל, צוותי קולנוע וטלוויזיה משתמשים בנשק חם אמיתי ובו טעונים כדורי דמה. ובכל זאת, אם לא נערכות בדיקות יסודיות של האקדח בו נעשה שימוש על הסט - עשויה להימצא בקנה תחמושת חיה, או מחסניות ריקות שעדיין מכילות חומר נפץ או פריימר (שיוזם את הבעירה שדוחפת את הקליעים מתוך קנה האקדח).
רשלנות מסוג זה, כזכור, היא שגם גרמה למותו המזעזע של ברנדון לי – בנו של ברוס לי – ב-1993. לי נורה בבטנו על ידי השחקן מייקל מאסי בסט הסרט "העורב" ומת מפצעיו. מאסי לא הועמד לדין, אך לקח פסק זמן מהמקצוע ודיווח על סיוטים מתמשכים שחווה במשך 12 שנים. חברת ההפקה גם היא לא עמדה מול אישומים והשלימה את הסרט באמצעות טכנולוגיית CGI. ביום שישי, ציוץ מחשבון הטוויטר של לי – המנוהל על ידי אחותו – הביע הזדהות עם הקורבנות ובני משפחותיהם: "אף אחד לא צריך להיהרג על ידי אקדח בסט של סרט. נקודה".
התאונה על סט הסרט "ראסט" היא אירוע חסר תקדים, שכן זה חריג ששחקן הוא שגורם לפציעתו או למותו של איש צוות. ברוב המקרים, הקורבנות של תאונות קטלניות כאלה הם הכוכבים או פעלולנים וכפילי גוף, כאשר מסוקים הם הגורם האחראי לרוב ההרוגים. לפני המקרה של "ראסט", התאונה הקטלנית האחרונה על סט צילומים אירעה בתחילת השנה הנוכחית, כאשר איש צוות התחשמל על סט הסט ההודי "Love You Racchu". תאונה נוספת התרחשה ב-2017, כאשר שלושה גברים – ביניהם במאי הסרט – נהרגו בתאונת מסוק על הסט של סרט ההמשך לסרט התיעודי עטור הפרסים "Beyond Beauty – Taiwan from Above".
מלבד ברנדון לי והאלינה האצ'ינס, רק אדם אחד בהיסטוריה נורה על ידי קולגה ומת מפצעיו: צ'ארלס הנדלר, ניצב בסרטו של ססיל ב. דה-מיל מ-1915, "The Captive". הנדלר נורה על ידי רובה בו היה כדור חי, שגרם למותו. שחקן אחר אמנם לא נורה על ידי קולגה אבל התאונה המחרידה שלו על הסט זכורה עד היום: ג'ון אריק הקסום. במהלך צילומי הפרק השביעי של הסדרה "Cover Up", בה הוא היה הכוכב הראשי, הרים השחקן אקדח מגנום .44 טעון בכדורי סרק, כיוון אותו לרקתו ולחץ על ההדק. הוא לא ידע, שמטווח כזה לרקה, גם כדורי סרק יכולים להרוג. טכנאי הקול ברייס דיון גם הוא איבד את חייו בנסיבות מחרידות, כאשר עבד ב-2018 על הסרט הדוקומנטרי "Cops": הוא מצא את עצמו במרכז אירוע ירי של שוטרים בשודד שפרץ למסעדה, ונורה גם הוא בשוגג.
השימוש בנשק על סטים של סרטים חייב להיות בנוכחות קצין בטיחות, רכז פעלולים ונַשָּק (אדם המופקד על נשקיה ואחראי על הטיפול, התחזוקה, התיקון והבטיחות של כלי הנשק והתחמושת). המשטרה ואזרחים החיים בקרבת מקום לסט הצילומים מקבלים הודעה על כך שמתקיים שימוש בנשק על הסט. ביום שישי, עקב האירוע הקשה, הבמאי בן רוקולה קרא להוציא את השימוש בנשק אמיתי של סטים של סרטים: "הם מסוכנים ביותר, ובמקרה הטוב הם גוזלים זמן", כתב. "בכל פעם בה אתה מצלם נשק עם אקדח אמיתי וכדורי דמה, אתה מקדיש 30 דקות לבדיקות בטיחות, להעברת אטמי אוזניים לכל אנשי הצוות, ועוד. צריך להוציא את זה מחוץ לחוק כדי להימנע מטרגדיה כמו זו", כתב בהתייחסו למותה של האצ'ינס.
האצ'ינס היא אחת ממספר חד ספרתי של צלמים שנהרגו במהלך צילומי סרט. קונרד וולס היה אחד מעשרת אנשי הצוות שנהרגו בצילומים האוויריים של הסרט "Such Men Are Dangerous" מ-1930; ניל פרדריקס, במאי הצילום של "CrossBones", טבע למוות לאחר שהמטוס הקל ממנו הוא וחברי הצוות צילמו את הסרט התרסק אל החוף בפלורידה. צלם אחר, צ'אן קווק-הונג, גם הוא מת מטביעה במהלך צילומים, בעת שערך צילומי מים לסרט "Skiptrace" בכיכובו של ג'קי צ'אן ב-2014.
התקרית החמורה ביותר על סט צילומים אירעה בסט הדרמה ההודית " The Sword of Tipu Sultan", כאשר פרצה שרפה באולפן וגרמה למותם של 62 אנשי צוות ושחקנים. סנג'אי חאן, במאי הסרט והכוכב הראשי שלו, בילה כ-13 חודשים בבית החולים ועבר 62 ניתוחים לטיפול בכוויות שלו.
ב-2014 הוקמה תנועה שמטרתה לקדם תנאי בטיחות מיטביים בהפקות של סרטים, תנועה שנקראה Safety for Sarah, על שמה של שרה ג'ונס – עוזרת צלם שמצאה את מותה בסט הסרט " Midnight Rider". ג'ונס נהרגה בזמן הצילומים, בתאונת רכבת בה נפצעו אנשי צוות נוספים. התאונה נגרמה מרשלנות של הבמאי והמפיק רנדל מילר, שהודה באחריותו למותה. הוא ריצה שנת מאסר ותשע שנות מאסר על תנאי, והיה לבמאי הקולנוע היחיד שהורשע בארה"ב בהריגה שלא בזדון לאחר שהתרחשה תאונה על הסט.