"זו הייתה בושה וחרפה": אולפני מארוול מחממים מנועים לקראת השקת סדרת גיבורי העל החדשה "מון נייט", שתעלה בשבוע הבא בשירות הסטרימינג האמריקאי דיסני פלוס - ורגע לפני שזה קורה במאי הסדרה, מוחמד דיאב, יוצא למתקפה נגד המתחרים באולפני די. סי, והלהיט "וונדר וומן 1984" בכיכובה של גל גדות.
דיאב, שנולד באסימעיליה שבמצרים, מרבה לשלב את ארץ הולדתו ביצירותיו, בין היתר בסרטו הראשון "678" שעלה בשנת 2010. סרטו האחרון, "אמירה", נבחר לייצג בשנה שעברה את ירדן בטקס האוסקר - אך עורר סערה לאחר שגורמים פלסטינים טענו כי הוא מבזה את האסירים הביטחוניים, והבחירה בו בוטלה. כעת, בראיון חדש למגזין הקולנוע SFX, דיאב מדבר פעם נוספת על הייצוג של מצרים בסרטיו, ויוצא נגד הצורה שבה המדינה הופיעה בסרט ההמשך ל"וונדר וומן".
לפי דיאב, "וונדר וומן 1984" הוא אחת הדוגמאות הטריות ביותר לאופן שבו הקולנוע המערבי כושל בייצוג של מצרים. "אתה אף פעם לא רואה את קהיר", הסביר על הסרטים השונים שהתרחשו במדינה, "בצילומים של קהיר אתה תמיד רואה את ירדן או מרוקו, לפעמים ספרד. זה ממש מכעיס אותנו. אני זוכר שהיה שם קו עלילה במצרים וזו הייתה בושה וחרפה עבורנו. היה שם שיח' - אין בזה שום הגיון. מצרים נראתה כמו מדינה מימי הביניים. היא נראתה כמו מדבר".
עם ההצטרפות לצוות של "מון נייט", דיאב דאג שמצרים תוצג בסדרה באופן הגון: "בהצעה המקורית שלי היה הסבר גדול מאוד על מצרים ועל הצורה הלא אותנטית שבה היא הוצגה בהוליווד לאורך השנים", סיפר, "זה תמיד אקזוטי. אנחנו קוראים לזה אוריינטליזם. זה עושה לנו דה-הומניזציה, אנחנו תמיד עירומים, תמיד סקסיים, תמיד רעים, תמיד מוגזמים". "מצרים היא חלק מהסדרה כי היא הייתה חלק מהקומיקס המקורי", הסביר על "מון נייט", "ואפילו בקומיקס הם עשו עבודה מעולה וביצעו תחקיר כדי לתאר אותה באופן הכי אותנטי".