פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה יתקיים בחול המועד סוכות, מ-19 עד 28 בספטמבר, ובתוכנית הישראלית של הפסטיבל, שנחשפת היום, לא תמצאו אסקפיזם, אלא בעיקר עיסוק לא מתפשר (אם כי לעתים הומוריסטי) בסכסוך הישראלי-פלסטיני, באלימות נגד נשים, בזנות ובשואה. 39 סרטים ישראליים חדשים יוקרנו בפסטיבל, שזו שנתו ה-37. בתחרות הסרטים העלילתיים יהיו חמישה סרטים חדשים ובתחרות הסרטים הדוקומנטריים תשעה סרטים. לצד זאת יוקרנו עשרות סרטים בתחרויות הסרטים הישראליים הקצרים - סרטי סטודנטים, סרטים עצמאיים וסרטי אנימציה - ושתי סדרות תיעודיות בהקרנת בכורה.
תחרות הקולנוע העלילתי הישראלי
ויהי בוקר, שביים ערן קולירין על פי ספרו של סייד קשוע באותו שם, כבר הוקרן בפסטיבל קאן (לשם סירבו השחקנים הפלסטינים שלו להגיע משום שהוגדר סרט ישראלי) ומשחקים בו בין השאר אלכס בכרי, סלים דאו וח'ליפה נאטור. במרכזו פלסטיני ישראלי שחוזר עם בני משפחתו לחתונת אחיו בכפרו במשולש וכשהוא מנסה לשוב לביתו בירושלים, מגלה שהכפר במצור והוא נאלץ להתמודד עם שאלות שהתעלם מהן עד כה. אבו עומאר, סרט הביכורים של רוי קריספל, על מסעו הסוריאליסטי של אב פלסטיני שבנו הפעוט מת בבית חולים ישראלי והוא עושה את דרכו לגדה המערבית עם גופת הבן בתוך תיק ספורט. כשהוא אינו מורשה לעבור לשטחים, צעירה ישראלית הריונית מנסה לעזור לו (משתתפים: קייס נאשף, שני ורצ'יק, הילה מצגר ומיקי לאון).
ניקה באק, אימרי ביטון, ריימונד אמסלם ורמי הויברגר מככבים בהבית ברחוב פין של עמיר מנור, על אישה שעוברת לתל אביב מבאר שבע בעקבות התאהבות ומוצאת את עצמה במציאות שבה חירותה נגזלת ממנה והיא הופכת להיות חלק מסצנת הסמים והזנות באזור התחנה המרכזית הישנה בדרום העיר. תוכנית א' (עם מיכאל אלוני, עוז זהבי וישי גולן) הוא סרט תקופתי של יואב ודורון פז, על פי הסיפור האמיתי של קבוצת "נקם" שהוביל אבא קובנר אחרי מלחמת העולם השנייה, שחבריה רקמו כמה מבצעי נקמה. אחד מהם, כלל הרעלת מקורות המים בכוונה להרוג שישה מיליון גרמנים. מקס, שכל בני משפחתו נרצחו בשואה, נשאב לפעילות הסודית של הקבוצה. הדרמה האינטימית תל אביב, סרטו העלילתי הראשון באורך מלא של העיתונאי והבמאי מרט פרחומובסקי, מתמקדת במשבר שמטלטל את יחסיהם של מיכאל ודנה, זוג נשוי בתל אביב העכשווית.
תחרות הקולנוע התיעודי הישראלי
רותם זיסמן כהן ומוריס כהן יצרו את בין חומות, על פלוגה ג' של משמר הגבול הפועלת בשטח העיר העתיקה בירושלים ומשרתים בה יהודים, נוצרים, דרוזים, צ'רקסים ועולים חדשים. הסרט עוקב אחר הלוחמים הנקרעים בין תפקידם לבין האמונות והערכים שלהם. דיוקן של יעל קיפר, רונן זרצקי וכיפאיה עיאיטי, מלווה את עיאיטי, תושבת עכו, שבעלה האלים ישתחרר בקרוב מהכלא. בינתייים, היא מציירת נשים שנפגעו או נרצחו על ידי בני זוגן. המאבק לסגירת מועדוני החשפנות בתל אביב מובא בסרט הלאפ דאנס האחרון של ישרי הלפרן מנקודת המבט הפחות מדוברת שלו: זו של החשפניות שנלחמו נגד הסגירה.
השיבה לברלין של בובי לקס מחבר בין הסודות המשפחתיים של הבמאי לבין סודות אפלים לא פחות של חבר ילדות גרמני שמסייע לו לתרגם מסמכים על משפחתו – וחושף בסרט כי דודו הוא הבמאי הנאצי האחראי לסרט "היהודי זיס". סרט נוסף שעוסק בשואה הוא הריין זורם לים התיכון: סרטו של עופר אבנון, מחפש, על פי הגדרתו "אחר הנוכחות הקוגניטיבית של השואה והשפעתה האפשרית עלינו" בין גרמניה, שבה הוא חי, לבין חיפה, עיר הולדתו. מרגלים מבית של איציק לרנר הוא סרט על מעמדם הבעייתי של סוכני החטיבה היהודית בשב"כ, שמגויסים מתוך אנשי "תג מחיר" ונחשבים לבוגדים בחברה שבה הם גדלו.
יונתן חיימוביץ' ביים את על הסף, העוסק בתומר, מתמודד עם דיכאון שגסיסתה של מי שטיפלה בו בצעירותו דוחפת אותו לממש את עצמו כאמן ולצאת מהדיכאון שבו הוא שרוי בשנים האחרונות. קלון של אבי מאור מרזוק חוזר לחקירת פרשת השחיתות ב-1977 שהובילה לסוף שלטון מפא"י, ובמרכזה התאבדות שר השיכון אברהם עופר וכניסתו לכלא של נגיד בנק ישראל המיועד אשר ידלין – לאחר ששניהם נחשדו כי שלשלו לכיסם כסף מעסקאות נדל"ן. פעיל סביבה ישראלי, מציל פלסטיני ומומחה לניהול מים מירדן הם שומרי ים המוות בסרט של עידו גלס ויואב קליינמן על הפעולה הקיצונית שנקטו בניסיון לעורר מודעות למצב העגום של ים המלח.