אחרי האכזבה הגדולה מההופעה של ריהאנה, הגיע הזמן לשאול: למה ציפיתם? בתוך ההייפ של החודשים האחרונים, הצליחה להיבלע לה העובדה שמדובר בזמרת די משעממת שרוב ההישגים שלה נרשמים באינסטגרם או בערוץ הגברים - לא על הבמה ובטח שלא באולפן ההקלטות. ויחד עם זאת, היא מצליחה לעניין יותר מהטירוף של ליידי גאגא, ואף שומרת על מעמדה בפסגת הפלייליסטים של שיעורי הזומבה. אז מה בכל זאת רירי הצליחה לתרום לתרבות הפופולארית?
אנדר-בוּב
אם פעם היינו רגילים לסייד-בוּב ולאפּ-סקירט, הרי שריהאנה הציגה עולם מושגים חדש לגמרי בכל הנוגע לחשיפות איברים. לפני הפעם הראשונה שהעלתה תמונה - ללא פילטר - בה ניתן לראות את האזור התחתון של החזה שלה, רובנו בכלל לא ידענו שמדובר בחלק גוף שאפשר להתחרמן ממנו (למען האמת, חלקנו עדיין מתקשים). או אז הופיעה עדשת הסמארטפון של רירי והחלה למפות טריטוריות לא נודעות בגוף האדם, כשהיא נחושה לגרום לנו להסתכל אחרת על כל בהן סוררת. התחנה הבאה: המרפק.
שרמוטה-קור
גירלז ראן דה וורלד! אישה עצמאית! שורדת! כל אלו אינם שמות של שירים של ריהאנה. מאידך, "אוהבת איך שאתה משקר", "קדימה נראה אותך מעמיד אותו" ו-"סאדו מאזו" – כל אלו הן דווקא כן שורות משירים של הפלא מברבדוס. דבר אחד אי אפשר לקחת ממנה – היא עקבית. במקום לעטוף, כמו בריטני, כל "סלייב 4 יו" בבלדות רומנטיות רכות מכל צד, מרחב התוכן של ריהאנה הוא די ברור ומצומצם. במקום להתעקש, כמו ביונסה, שהיא זרקור של העצמה נשית עם ירכיים שיכולות לשאת את משקל העולם כולו (ומצד שני להתפרק לגמרי ברגע שמופיעה תמונה לא מחמיאה), ריהאנה שומרת על מבט חלול ועל שירים ריקניים בהתאם. ללא יומרה וללא מאמץ – אני כאן, אני אמה, תתרגלו.
שיער קצר
עוד משהו שריהאנה הובילה ומיילי סיירוס נענשת עליו עד היום. היא הראשונה שהחזירה את השיער הקצוץ והבלורית הבלונדינית אל חיינו, והובילה לאפקט דומינו מדאיג שמשתרע החל מנטלי דדון וכלה במורן מזוז – או מזור – בכל מקרה, זה רע. היא גרמה לכך שמדורי הרכילות נראים כמו שובל של אפרוחים קצוצי איברים, משל היה זה מיצג של אנונימוס, ולכך שלא ניתן להבחין יותר בין קובי פרץ לבין יאנה יוסף. קובעת טרנדים – כן, בעלת טעם טוב – לא.
וזהו.
קשה למצוא עוד ענפים במורשת של רירי. נדמה שכמעט בכח היא מנסה לבעוט בכל ניסיון להפוך אותה לבעלת משמעות. אפילו אחרי פרשת ההתעללות של כריס בראון, היא לא לקחה את תפקיד הוויטני יוסטון והפכה לסמל שאופּרה הייתה רוצה לארח ולשבח, אלא חזרה אל בן הזוג המכה והקליטה איתו דואטים. במקום לתת לכולנו את הרגע המזכך של ה-"תזרקי אותו", היא העדיפה לסתום לנו את הפה ולתת לנו עוד תמונה שכמעט רואים בה פטמה. הצליח לה.