ליהיא גרינר שייכת לזן נדיר ביותר של סלבריטאים ישראליים. אם תגגלו את שמה - גם בחלון אינקוגניטו, שלא שומר לכאורה את פרטי החיפושים הקודמים שלכם בגוגל - תקבלו קודם כל את הידיעות החדשותיות אודותיה, ורק אז את התוצאה הראשונה הקלאסית של רוב הסלבס האחרים, קרי הדף של גרינר בוויקיפדיה. זו אבחנה קלילה למראה, אבל יש בה הסבר יפה ומרוכז למקומה של גרינר בתעשיית הבידור הישראלית: שאמנים אחרים יסתפקו בוויקי חלקי ומנומס, ליהיא פה בשביל לעשות כיף. בשביל לייצר עניין ולספר סיפור. ואין לה שום סיבה או כוונה להתנצל על כך.
זאת אומרת, אין לה כוונה להתנצל - אבל גם אין לה הרבה ברירה. לפני כמה ימים נשלחה ליהיא לנטרל את מטען הנפץ שהונח בלב כר הדשא בעונה החדשה של ריאליטי הכדורגל והדאחקות "גולסטאריות". גרינר פרשה במפתיע מצילומי העונה החדשה של הסדרה רגע לפני שאלה החלו (והוחלפה בכוכבת ריאליטי אחרת: ליטל סמדג'ה) אחרי שפורסם כי השכר שתקבל על השתתפותה בסדרה נמוך באופן משמעותי מזה שיקבלו שותפותיה לעונה, בהן הדוגמנית רוסלנה רודינה ומנחת הטלוויזיה אורטל עמר. גרינר התראיינה על פרישתה בתכנית הרדיו של מאיה בצלאל וקותי סבג ברדיו ללא הפסקה, שם טענה כי רודינה ועמר קיבלו יותר כסף ממנה באופן שהיא ראתה כלא מוצדק, משום שהן אקסיות מפורסמות של גברים מפורסמים (אייל גולן ובן אל תבורי, בהתאמה), וכי שתיהן ילדו ילדים במהלך מערכות היחסים המפורסמות הנ"ל. או כמו שליהיא היטיבה (?) לנסח: "הפלקטים מקבלות כפול וחצי ממני בגלל שההיא המליטה תינוק מבן אל וזאת המליטה מאייל גולן". גרינר סיפרה גם כי הפקת "גולסטאריות" טענה בפניה כי לא תוכל לשלם לה את השכר שדרשה בתחילת המשא ומתן והאשימה את התפרצות הקורונה בתשלום הנמוך יחסית שהוצע לכוכבת.
ההמשך כבר ידוע לכל מי שקרא ידיעת רכילות בשלוש-ארבע השנים האחרונות: גרינר נאלצה לצאת למסע סליחות בעקבות בחירת המילים שלה, ופרסמה פוסט אינסטגרם ייעודי בו הסבירה כי לא התכוונה לפגוע בעמר ורודינה, וכי היא עצמה "המליטה" תינוק תימני. ליהיא-גייט 2020 (אל תתבלבלו עם ליהיא-גייט 2019, הידועה גם כפרשת השוטר התימני) נגעה באיזה עצב חשוף של תעשיית הבידור. גרינר הנכיחה נקודה שלא לגמרי היה נעים לעסוק בה, והיא העובדה שאנחנו מתגמלים את סלבריטאינו על הבידור שהם מספקים לנו כמו דודים שמעניקים סוכריות לילדים במפגשים משפחתיים. וככל שהסלב מבדר יותר, כך אנחנו מרגישים יותר בנוח להמשיך ולצרוך את התוכן שלו - יהיו אלה מערכונים בהשתתפותו, שירים בביצועו או סדרות בכיכובו.
רק השבוע הודיעה עדן פינס שהיא פותחת חשבון ברשת החברתית אונליפאנס, שם תוכל לפרסם תכני סושיאל לא מצונזרים, עליהם היא תגבה דמי מנוי חודשיים של 15 דולרים. העובדה שאונליפאנס משמשת, בין השאר, גם שורה ארוכה של שחקני פורנו, גרמה לצעד של פינס להיראות גס ביותר ממובן אחד: לא רק שהיא רצתה לתבוע בעלות על גופה ועל זכותה הפוטנציאלית להצטלם בעירום (אגב, "אני ממש לא מתכוונת לעירום", הסבירה את הצעד שלה ל-mako סלבס. "זה לא משהו שהייתי מתביישת לפרסם באינסטגרם או בפרסומות. אני דוגמנית, זוכרים?"), היא גם רצתה להיות מסוגלת להרוויח על זה כסף.
זה משהו שגרינר יכולה בהחלט להזדהות איתו כי כאמור, היא רואה את המתמטיקה הזו של עניין וכסף הזו באור אחר לגמרי. אחרי שסיימה מסע התנצלויות מזורז, היא ניגשה למה שהיא עושה טוב יותר מכל סלב אחר בישראל: להטיח את האמת בפרצוף. ברצף סטוריז ממכוניתה - אגב, הנה עוד משהו שגרינר עושה טוב יותר מכל סלב אחר בישראל: לשלב בחן בין נהיגה להפקת תוכן - גרינר גוללה מחדש את סיפור המשכורת, והוליכה את העוקבים ביד נאמנה לאורך המסלול הקבוע - כאן היא הבינה שמשלמים לה פחות, כאן היא כעסה, הנה מה שאמרה והנה ההתנצלות שלה. ואז, כמו בסצנת סיום בסופו של מותחן הוליוודי, היא שמטה את הקרקע מתחת לכל מה ששמענו עד לאותה נקודה: "בואו נעשה רעש ונצטט כל מילה שהיא אמרה ברדיו ובואו נעלה את זה לעכשיו לכל האתרים כי אין אירועים, אין השקות, אין עניינים - שום דבר לא מעניין", אמרה גרינר, "אני הכי מעניינת. That's really interesting". אפשר בגדול לעצור כאן בגלל האירוניה המופלאה, אבל ליהיא גרינר יודעת להעמיד סצנה, ולכן הוסיפה: "לא היה מגיע לי תשלום על זה? אם אני הכי מעניינת. אני לא מבינה. אם אורטל או רוסלנה היו אומרות משהו - זה לא, לא היו עושים רעש מזה. זו רק אני".
ליהיא גרינר, כאמור, היא עוף מוזר מאוד בביצת הבידור הישראלי. אבל זה לא בגלל המבטא האמריקאי, לא כי היא עושה דברים גדולים מהחיים או כי היא נכשלת פעם אחר פעם בלשונה. לא, גרינר חריגה כי היא רב-אמנית של יצירת עניין ושל תמרונו, וכי אין לה בעיה להנכיח את הסטטוס הזה. היא הפכה את עצמה למושא הסיקור המרכזי בסיפור חדשותי-בידורי שהיה, על פניו, גדול ממנה בהרבה. היא מופע אטום, שלם ומושלם של פרסום: היא המוצר, היא המשווק העיקרי, היא היחצ"נית של השואו הזה שנקרא ליהיא גרינר. מי שמבין הערך הכלכלי של זה - משלם בהתאם ומקבל ממנה בתמורה עונת ריאליטי מבריקה ("האח הגדול 3", "הישרדות VIP", "מה שקורה באילת VIP"). מי שלא - מקבל ממנה אייטמים עוקבים שמצליחים, ולו לרגע, להאפיל על כל הפקת "גולסטאר" והגב הכלכלי הנדיב שהיא זוכה לו מטעם הוט.
ולמרות שסלבריטאיות אחרות קיבלו יותר כסף ממנה על אותה המלאכה, על מי אנחנו מדברים עכשיו? מי מובילה את הדיון? מי משכה בחוטים הנכונים, בזמן הנכון ובעוצמה הנכונה? מי הוכיחה פעם נוספת שביכולתה לקחת סיטואציה בז'ית כמו צילומי ריאליטי חדש ולרקוח ממנה ידיעה עסיסית? אך ורק ליהיא גרינר. עדן פינס מבינה את זה ועדיין מחויבת להתנצל ולהסביר, אבל לליהיא אין זמן להעמדת הפנים הזו. לעזאזל, האישה הזו מספיק מודעת ומפוכחת בשביל לנזוף בתכנית הרדיו שהעלתה אותה לשידור, ולהגיד להם שבפעם הבאה שהם מתפלשים בהנאה בחייה הפרטיים, שיעשו טובה וישלמו. שיחתכו את המידל-מן ושיפסיקו להתבלבל בין סיקור עיתונאי, רכילות, בידור ויצירת תוכן. לגרינר ברור מאוד איך היא משתלבת במערך הצפוף הזה של תקשורת ובידור, וההתעקשות שלה על המקום הזה מכריחה את גופי התוכן (הוט) והתקשורת (רדיו ללא הפסקה) ליישר קו ולמצוא, בתורם, את המקומות הנכונים יותר להם. היא מכוננת את שיח הרכילות הישראלי והיא חוגגת את הג'וב הזה והאחריות הזו כל עוד הם נעשים בתנאים שלה. "יאללה, אני הולכת לעניין כמה אנשים אחרים", חתמה גרינר את הסצנה הקולנועית המבריקה של השנה, "אז איף יו וואנט טוב, דברו איתי בפעם הבאה. כי זה כל כך מעניין וכל פעם נהיה משהו גדול - תצטרכו לתאם מראש, לא להפתיע, ולשלם". דרופ דה מייק, מחיאות כפיים.