ישראל מבשלת יחד, קשת 12

אם מלה מלבסקי הייתה חיה היום, היא הייתה מקבלת יחס של כבוד בפורט סעיד. אבל מלבסקי לא חיה היום כי חוה יערי ואביבה גרנות דרסו אותה שש פעמים, לא לפני שחבטו בראשה עם מערוך. פרשת הרצח הזו מהאייטיז היוותה את ההשראה למנה המפורסמת של אייל שני, תפוח אדמה דרוס: "מצאתי את עצמי דורס תפוח אדמה שש פעמים הלוך וחזור לאות הזדהות". ראשית, אין בעד מה. שנית, היופי הזה התגלה ברצועת הבישול של קשת מדי יום ב-12. חוץ מאנקדוטות באמת מופרעות, מדי יום חיים כהן, אהרוני, שני ולפעמים מיכל אנסקי, מבשלים בלייב מול הצופים כשהם נדרשים גם להסביר את עצמם, גם לענות על שאלות מהגולשים וגם להספיק את המתכונים שתכננו עד סוף השעה. כל זה מוביל לכך שהם מזיעים, נלחצים, לפעמים מסכימים לענות על שאלה מהגולשים ובאותה נשימה נזכרים שיש משהו על הגז וצועקים בהיסטריה. בקיצור, עונג גדול. אחרי אין ספור תכניות מלוטשות וערוכות היטב, הקסם הגולמי של "ישראל מבשלת יחד" הוא משהו שצריך לראות ומהר, לפני שייגמר. (צליל הופמן)

We're Here, יס, הוט וסלקום TV

שלושת מלכות דראג נוסעות לעיירות קטנות ברחבי אמריקה כדי לעזור לתושביהן השמרניים לקבל את הלהט"ביות לחייהם דרך הדראג. נשמע זוועה, נכון? לא נכון. על הנייר, מדובר ברעיון כל כך מיושן שקשה להאמין שב-HBO בחרו ללכת עליו. בפועל ועל סמך צפייה בפרק הראשון (מתוך שישה), רמת הליטוש שמגיעה עם HBO עוזרת להדק את מה שיכול היה להיות בלאגן רעיוני משמים ולהפוך את "אנחנו כאן" למיני-סדרה מרגשת בצורה יוצאת דופן (75% מהזמן בכיתי, בשאר הזמן צחקתי). המלכות הנבחרות הן שאנג'לה, בוב דה דראג קווין ויוריקה (כולן היו בארץ בשנתיים האחרונות) שמצליחות לסחוב היטב גם את הרגעים האינטימיים יותר של התכנית (למשל, אם נוצריה שמרנית שהתנכרה לבתה הביסקסואלית וכעת מנסה להחזיר אותה אל חייה) וגם את רגעי המייקאובר ששיאם מגיע למופע שהן מעלות ביחד עם התושבים הנבחרים. לחובבי רופול זו בהחלט צפיית רשות, דווקא לכל השאר - בייחוד אם יש לכם ילדים - זו צפיית חובה. (צליל הופמן)

Too Hot To Handle, נטפליקס

חבורת חתיכים מסתגרת באתר נופש יוקרתי. כל החברים בה אוהבים סקס ולא מתביישים בזה, אבל מנורת לאבה מדברת מבטיחה להם פרס כספי אם יצליחו "לשלוט בעצמם" ולטפל מערכות יחסים משמעותיות בלי מגע אינטימי. הבעיה (או היתרון) של "חם, לוהט, רותח!" - שם מושלם, אגב, לסדרה שחוץ מחברי הקאסט האטרקטיביים שלה, לא באמת קורה בה כלום - הוא ההומור. זו אינה תוכנית שידוכים אמיתית אלא פארודיה ריקה מתוכן על תוכנית שידוכים. האהבה בה מעושה, המשימות והאתגרים מלאכותיים ולא קשורים לכלום, וניכר שרוב המתמודדים לא מבינים מה קורה בתוכנית ולא כזה אכפת להם. התוצאה היא בלגן מאוד מהנה, שמומלץ דווקא למי שטלוויזיה מעניינת אותו יותר מאהבה. זאת אומרת, בואו לראות איך נראה הדור הציני הבא של הריאליטי (מחופף, ארסי, מתעלם לחלוטין מהקוסנפט שבמרכזו ועסוק יותר בהשפלת המתמודדים) ועל הדרך אולי גם מישהו ימצא פה זוגיות. (עדן יואל)

Mrs. America

שיעור היסטוריה חשוב וסופר-אסתטי על הפוליטיקה הפמיניסטית (והלא פמיניסטית) של ארצות הברית בתחילת שנות ה-70, בהשתתפות כל שחקנית לבנה בהוליווד. בואו בשביל התסרוקות והריהוט, תישארו בשביל פרק 3, וההופעה קורעת הלב של אוזו אדובה בתפקיד שירלי צ'יזהולם. (עדן יואל)

TO FEEL ALIVE, קאלי אוצ'יס

קאלי אוצ'יס עוד לא זוכה לקרדיט שמגיע לה כממציאת ז'אנר משל עצמה, אייקון סטייל חד פעמי ומוזיקאית שהדבר היחידי שמבריק יותר ממנה הוא הליפ גלוס שלה אבל היא תגיע לשם, אני בטוחה בזה. אם המיקסטייפ המכונן (Drunken Bubble" (2012" והאלבומים המצוינים"(Por Vida" (2015" ו-(Isolation" (2018" לא עשו את זה, כנראה שגם האי.פי. האחרון שלה, "TO FEEL ALIVE", לא יביא לה את הפריצה הענקית אבל אלוהים, כמה שהוא יפה.

אוצ'יס, קולומביאנית-אמריקאית עם קול חלומי ונטייה לשלב סיקסטיז ודו-וופ עם ארנ'בי ומוזיקה לטינית, הוציאה ארבעה שירים שהוקלטו בחדר שלה. כולם מוצלחים, כולם ממכרים, אבל TO FEEL ALIVE הוא יציאה מלנכולית חולמנית מדויקת שלא יוצאת מהראש. הפעם ובהתאם לנסיבות, האי.פי. לא לווה באף קליפ כך שהאסתטיקה המרהיבה של אוצ'יס נעדרת אבל כמי שיודעת לספק את כל החבילה, היא הלכה על עטיפה של האמנית Oh De Laval, שצונזרה על ידי אינסטגרם וספוטיפיי, מה שרק עושה יותר חשק לבדוק את הציורים שלה. תפתחו גם את הטאב הזה, זה שווה את זה. (צליל הופמן)

Fetch The Bolt Cutters, פיונה אפל

אחת למאה שנה פיונה אפל עולה מהצוללת שהיא חיה בה בקרקעית האוקיינוס, שוחה-שוחה-שוחה לחוף, משאירה על השטיח בכניסה אלבום אחד מושלם, שני ראיונות וכתבת פרופיל צבעונית - ושוב חוזרת לצוללת. המוזיקה של אפל נסיונית, מקוטעת, שבורה, מוזרה ואלימה לפעמים. היא לא דומה לשום דבר שקורה במוזיקה הפופולרית באופן מתריס כמעט, אבל היא לא מנותקת ממנה. יסלחו לי אוהביו של האלבום הקודם, אבל משהו ב-"Fetch" נגיש ומפתה יותר ממנו. שירי הפופ המשובחים שאפל כתבה בשנות ה-90 כאילו חזרו, ונעטפו מחדש במילים מסחררות שצריך לעצור ולקרוא בשביל להבין, ובעיבודים מוזיקליים לא נגישים, אבל בלב שלהם הם עדיין פופיים. ואחרי שני אלבומים שהלכו והשתבללו בתוך העולם הפרטי של אפל, האלבום החדש מסתכל החוצה ואשכרה מזמין אנשים להקשיב לו ולאהוב אותו. (עדן יואל)

 

"האח הגדול כל הזמן", אינסטגרם

2018 הייתה הרבה דברים: שנה שבה נטע ברזילי ניצחה באירוויזיון, הטלוויזיה החינוכית סיימה את שידוריה והפועל חיפה זכתה בגביע המדינה אחרי כך וכך שנים ללא. אבל הדבר הכי חשוב שקרה, מבחינתי ברמה האישית כמובן, זה המעבר של "האח הגדול" מקשת לרשת אחרי תשע עונות. פירוש הדבר לא רק פרידה מהאח יורם זק, אלא גם פרידה מעשרות, שלא לומר מאות, המריבות הקטנוניות והסוערות שתויקו בארכיון קשת. בוואקום הזה, קם לאחרונה עמוד שאת זהות המפעיל שלו אינני יודעת (שאלתי, לא נעניתי) ומשום מקום החל להעלות מדי יום את מיטב הריבים והצרחות (אבל לא רק) של "האח הגדול" בכלל ושל נופר מור בפרט. הריב של עינב עם הפרידמנים, הריב של נופר עם ליהיא, הריב של נופר עם לינור, הריב של נופר עם מרטין ובקיצור, הבנתם את הקטע. קשה לדעת אם העמוד הזה יחזיק איתנו עוד הרבה זמן או שייעלם כלעומת שבא, אבל בינתיים מדובר בלא פחות משליחות. וזכרו: אפשר ורצוי לנהל ריב על בסיס שתי מילים בלבד - "מי" ו"את". (צליל הופמן)

View this post on Instagram

A post shared by big_brother_All_the_time (@big_brother_all_the_time1) on

האינסטגרם של חן אילוז פרץ

חן אילוז פרץ - סלבריטאית אשדודית, בת זוגו של איש העסקים בני פרץ ואישה שלא פגשה קיר פרחים שלא הצליחה להפוך לרקע מושלם לתמונה מחמיאה. אני מוצא את עצמי חוזר לאינסטגרם שלה לאחרונה, למרות שהעדכון האחרון בו הוא מפורים (הבן שלה התחפש ל-M&M) בשביל אסקפיזם. השעה באינסטגרם של חן אילוז היא תמיד עשר דקות לפני קפיצה לבריכה. מזג האוויר תמיד מושלם. הבגדים תמיד מוגזמים והחופשות תמיד יקרות (לאס וגאס) אבל גם מעוררות הזדהות (בוקרשט). בימים בהם הקיום האנושי מסתפק אולי ב-75% הנאה, נעים להיזכר בתקופה בה חן אילוז פרץ חיה ב-130% כיף וזוהר. (עדן יואל)

View this post on Instagram

Quality time with my friends❤️

A post shared by @ hen__iluz_peretz on

"?Is This the End of Influencing as We Knew It", קנזי בראיינט. "ואניטי פייר"

בחודש שעבר, הפכה מעצבת האופנה והאינפלואנסרית אריאל צ'רנס לסמל של אטימות ויוהרה, כשבשיאו של הריחוק החברתי היא עזבה את ביתה בניו יורק, נסעה להתבודד בבית קיט מפואר בהמפטונס בחברת אומנת שמטפלת בילדיה, ופרסמה סטוריז בהם התגאתה בבדיקת הקורונה שהשיגה באמצעות קשרים וכסף. התגובות השליליות לשופוני הזה מאירות מחדש את שכבת יוצרי התוכן ברשתות החברתיות.

נכון שהמקרה של צ'רנס מנותק במיוחד, אבל ההבנה שאפשר להגיע לכזו רמת ניתוק כשהעסק המיידי שלך הוא חיבור לאנשים שיאהבו אותך היא משהו מערער. הרי כולנו נהיינו אינפלואנסרים בתקופה האחרונה, ואין מי שישב בבית שבועיים בלי להפוך לגורו טיפוח, גינון, בישול, הורות או עשה זאת בעצמך. כל מה שיש לנו הוא שיחות זה עם זה על אורחות חיינו, וזה מייתר את המשפיענים. כשאלה יחזרו לעבודתם אחרי משבר הקורונה, הם יגלו שהתעשייה שלהם במשבר, ושאף אחד לא מוכן לצאת בשבילם ברחבת הבימה. (עדן יואל)

View this post on Instagram

A post shared by Arielle Charnas (@ariellecharnas) on

סלבס מסירים עוקב זה מזה ואז טוענים שמדובר ב"תקלה טכנית"

כמה שבועות אחרי שהפיקה להם חתונת קורונה, אירית רחמים הסירה עוקב מאייל גולן ודניאל גרינברג. אתרי הרכילות פרסמו את העניין כמובן ורחמים החליטה להגיב מהר ובסטורי: "מישהו פרץ לנו לאינסטגרם. בחיים לא הורדתי עוקב ובמיוחד לא מאדם שהוא חבר ואח כמו אייל שלנו".

מי הוא אותו פורץ בעל נטייה לרכילות קטנונית שהחליט להשקיע את מאמצי הפריצה שלו רק כדי להסיר עוקב מאייל ודניאל? אם הוא קיים, הרי שמדובר באדם מרתק ואשמח לראיין אותו. אבל הנה עוד כמה מקרים של הסרות עוקב מסתוריות שפקדו אותנו בחודשים האחרונים: איתי לוי הסיר עוקב מהדר חיון, אז ארוסתו, טען שמדובר בתקלה טכנית, רק כדי שנגלה כמה שבועות אחרי שהם נפרדו. ליאור וספיר נרקיס הורידו עוקב אחד מהשנייה, טענו גם הם לתקלה טכנית, רק כדי שנגלה - כן, אתם יודעים בדיוק מה - שהם במשבר ביחסים. גם לעדן פינס ואחותה קרתה אותה תקלה טכנית מסתורית שפוקדת רק חשבונות אינסטגרם של סלבס ואף פעם לא, למשל, חשבונות של אנשים לא מפורסמים. מאז פרשת הסרת העוקב המקורית של אייל גולן ואופירה אסייג (אף אחד מהם לא טען לתקלה טכנית, אגב), אני טוענת בפני כל מי שרוצה לשמוע שהסרת עוקב בימינו היא לא פעולה אנקדוטלית וחסרת חשיבות אלא אקט פומבי והפגנתי שגובל בהשפלה. אם בחרתם להסיר עוקב, עמדו מאחורי זה. אינסטגרם היא רשת חברתית עם לא מעט בעיות, אבל הסרות עוקב רנדומליות הן לא אחת מהן.

הסטורי של אירית רחמים. אפריל 2020 (צילום:  האינסטגרם של אירית רחמים)
פורץ מתוחכם עם חיבה לרכילות וסכסוכים. הסטורי של אירית רחמים | צילום: האינסטגרם של אירית רחמים

יש לנו גם פודקאסט:

כמעט מפורסמים - שיחה על קולנוע, טלוויזיה ודברים שמפורסמים עושים. פרק חדש בכל שבוע, בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, באפליקציית רדיו תל אביב ובאתר.

 

תמונה חיצונית: האינסטגרם של אירית רחמים, יחסי ציבור באדיבות yes, צילום מסך קשת 12, האינסטגרם של קאלי אוצ'יס, hulu