לכאורה "הזוג המוזר - הגרסה הנשית" היא קומדיה שגרתית למדי. בתור התחלה, עלילת המחזה לא מצטיינת ביתר תחכום. הזוגיות האלטרנטיבית ההזויה שנוצרה בין צמד הגברים במחזה המקורי, הופכת לזוגיות כפויה בין שתי חברות: פלורנס עקרת הבית שנפרדה מבעלה עוברת לגור בדירתה של חברתה, מגישת החדשות הגרושה אוליב. כשפלורנס חולת הניקיון מכניסה את הבית למשטר צחצוח, ומתחילה לחנוק את אוליב מיום ליום עם החרדות והאובססיות שלה, הזוגיות החלופית בין השתיים עומדת למבחן.
אין ספק שניל סיימון חתום על פצצות קומיות שנונות ומבדרות מזו, ולכל אורך הדרך לא מצאתי אפילו אמירה אחת מספיק חשובה או משמעותית. בגדול, מדובר בניסיון של סיימון לרכב על ההצלחה של "הזוג המוזר" הגברי שכתב בשנת 1965. כעבור 20 שנה הוא יצר את הגרסה הנשית, השונה בתכלית מהמחזה המקורי, שאמנם הוגדרה בזמנו כקומדיה חברתית עם מסרים פמיניסטיים, אך בימינו הם לגמרי מתפספסים והולכים לאיבוד. גם בגרסה הנשית סיימון טומן לעצמו בורות, מרים להנחתות די פוגעניות וחוטא לא פעם בקלישאות שמסריחות משוביניזם וממיזוגיניות. תמיד בעקיפין, אף פעם לא מפורשות.

נעמה אמית משעשעת מאוד בתור ורה הטיפשונת, למרות שמתחת לצחוק מסתתרת דמות שטחית וכמעט מקוממת של "הבלונדינית הסתומה" הקלאסית. נניח שאפשר לסלוח לסיימון על זה, כי המחזה בכל זאת נכתב בשנת 1985. לורין מוסרי משכנעת בתפקיד סילבי האנוכית, אבל זו לירון בן ששון שזוהרת ובולטת מכל דמויות המשנה הנשיות. דמותה של מיקי השוטרת הקשוחה והאנאלית מגלגלת מצחוק, ונותנת פייט ראוי לצמד הדמויות הראשיות של המחזה.

גם לחוליות הגבריות של ההצגה בדמוי האחים הלטינים חדלי האישים חזוס ומנולו קוסטזואלה, אותם מפליאים לגלם בחן אינסופי ניר שטראוס ויותם קושניר (כן, הבן של), יש תפקיד משמעותי במדד הצחוקים הבלתי נפסקים של הקהל. "הזוג המוזר - הגרסה הנשית" היא קודם כל הצגה של שחקנים, והיא מוכיחה שעם קאסט מצוין אפשר לרוץ רחוק גם כשהמחזה קצת צולע. גם הנוסח העברי החדש של שלומי מושקוביץ מעניק לו מראה רענן ונותן לו להרגיש צעיר ורלוונטי יותר, אבל יותר מהכול, אלו השחקנים שאחראים לאורגזמת הצחוק שאליה הקהל מגיע.

אחרי יותר מדי הצגות בידור זולות ורדודות במסווה של קומדיות, ש"זכיתי" לראות בתיאטרון הרפרטוארי בשנים האחרונות (ע"ע "נשוי במנוסה", "דג מוסר", "פאניקה" ועוד), קומדיה שלא יורדת נמוך ובאמת מצליחה להצחיק היא מצרך נדיר בהחלט. אז לא, זו לא הצגת חובה אבל לז'אנר שלה, שלרוב לא מצליח לספק את הסחורה, בכל זאת מדובר בהישג די מרשים. מתי בפעם האחרונה ישבתם באולם תיאטרון וצחקתם במשך שעה וחצי כמעט ללא הפסקה? ובינינו, לסיבה האמיתית שממש כדאי לכם לתת לזוג המוזר הזה צ'אנס קוראים טלי אורן.
תגובות