ג'ייסון דנינו הולט לא כאן כדי לרצות אף אחד. כבר בהפקה הקודמת שכתב וביים "חמוצ" אפשר היה להבין שהבחור לא בא לשחק משחקים על הבמה – הוא כאן כדי לדמם ולהתאבד עליה. הוא לא מחפש להנעים את זמנו היקר של הקהל בחוויה תיאטרונית דקדנטית כמו בתיאטראות הממוסדים והמסחריים, דנינו הולט מוליך את הקהל שלו את האקסטרה מייל ומנסה לגרום לו להפעיל את התאים האפורים, להרכיב פאזל, לחקור, לדמיין ולהסיק מסקנות. עצם הבחירה שלו במחזה פורץ הדרך של המחזאי הבריטי מרטין קרימפ "Attempts On Her Life", או בשמו העברי החדש שקיבל: "אֶן", מעידה על כך שהוא מבקש להעביר את הקהל מסע מסוג אחר, מטלטל ומפרך יותר. כזה ששואל שאלות פילוסופיות, בודק גבולות ובאופן כללי נמצא בחיפוש תמידי.
המחזה הפוסט-מודרני שהוצג לראשונה בלונדון ב-1997 מהווה אנטיתזה לדרמה הקלאסית. מפורק ל-17 תרחישים, ללא סדר כרונולוגי או נרטיב אחיד, "אֶן" הוא לא עוד מחזה שגרתי; הוא כמו שירה או ציור אקספרסיוניסטי, אירוע תיאטרוני חלוצי שמעז לנסות להמציא מחדש את המדיום. אוונגרד מהרגע הראשון ועד האחרון – לטוב ולרע. דנינו הולט תרגם, עיבד וביים את בוגרי מחזור היובל של סטודיו ניסן נתיב בתל אביב וניסה לחבר אותו למציאות הישראלית של ימינו. אין ספק שמדובר באתגר שאפתני (ויהיו שיגידו יומרני) ולכן לא מפתיע כלל שהוא בחר דווקא בו.
הקיר הרביעי מתנפץ ישר על תחילת ההצגה וההתרחשות הבימתית מפוזרת בכל החלל. הקהל למעשה יושב משני צידי הבמה ללא מרחק אסתטי, ולעיתים השחקנים ממש פונים אליו במהלך ההצגה באופן בלתי אמצעי ומשתמשים בו כעד. השחקנים של "אֶן" מתפקדים כמקהלה יוונית ששוזרת את דמותה של גיבורת המחזה. אן עצמה איננה. היא כמו מושג מופשט, אשליה אופטית או הזיה. אן היא גם פליטה פוליטית גם כוכבת פורנו גם טרוריסטית בינלאומית והיא גם את ואתה ואני. דמותה משתנה מתרחיש לתרחיש וכל השחקנים מגלמים אותה בעקיפין בשלב מסוים. כולם חובשים פאות בלונדיניות, אותן הם מחליפים ביניהם לאורך ההצגה. לפעמים יש לזה נימוק מובהק ולפעמים זה לא לגמרי ברור. היו לא מעט רגעים בהם נותרתי קצת מבולבל לגבי מה שראיתי וממש לא הבנתי למה התכוון המשורר, אבל בשירה כמו בשירה, חלק מהקסם זה גם לא להבין ורק להשתאות מולה חסר אונים.
הבעיה העיקרית של "אֶן" היא דווקא לא חוסר הבהירות והקוהרנטיות של השפה התיאטרונית הייחודית, אלא האורך של ההצגה. מדובר במסע מאוד לא קל לעיכול גם אם הוא היה נמשך רק כשעה, ולשבת במשך שעתיים ללא הפסקה על הכסאות הלא נוחים במיוחד של תיאטרון תמונע זו חוויה לא נעימה בפני עצמה. אבל לא רק ברמת הנוחות, ההצגה עמוסה רעיונות וקונספטים עד שלפעמים מרוב עצים לא רואים את היער. ככה זה כשמתעסקים בכל כך הרבה נושאים עמוקים במקביל חלקם לא מקבלים טיפול ראוי והופכים לפשטניים (תפסת מרובה וזה). לצד סצנות נהדרות כמו שיברונות הלב, המחווה להמלט וההורים של אן היו לפחות שלושה תרחישים שאפשר היה לוותר עליהם (החייזרים, למשל) כדי להדק את ההצגה, שאחרי שעה ורבע בהחלט מתחילה להתיש.
היה מענג לראות עד כמה כל אחד מהשחקנים הצעירים מסור לתפקיד ברמה טוטאלית, כמעט פולחנית. כולם מלאי כישרון עם חדוות יצירה בוערת בעיניים אך חלקם די בוסריים. כרמל לבנון מפליאה בקולה המרטיט, לחן חפץ יש כמה רגעים מרגשים, גיא רון מצוין בתרחיש השומן שלו ואורי סממה מפגין כריזמה בימתית של כוכב אמיתי. רוני יניב דייקה בעיצוב אותה כותונת עם ניחוח של בית חולים שלובשים כל השחקנים. עבודת התאורה המעניינת והמקורית של יאיר ורדי והפסקול הקריפי במיוחד של גל לב מאוד תורמים לאווירה האפלה והקולנועית של ההצגה, וגם עבודת התנועה המרשימה של מרינה בלטוב יוצרת כמה תמונות בימתיות יוצאות דופן.
המחזה עצמו סובל מעודף רחמים עצמיים, שמזיק לאפיל של נער נועז, מרדן ובועט וגורם לו להישמע לפעמים כמו נערה אבודה ובכיינית. החוויה ש"אֶן" מעבירה היא בעיקר שכלתנית ורוחנית, וזה גם הפספוס הגדול שלה כי הפן הרגשי די מוזנח. אן מדברת עם אלוהים "המקורי" בחיפוש מתמיד אחר "המשהו הזה שכולנו מעבירים חיים שלמים בחיפוש אחריו, שהוא בעצם האמת", אבל מעבר לכל הפילוסופיות, הרגעים הכי מרתקים על הבמה קרו כשהצלחתי לשמוע את פעימות ליבה. הצגה מומלצת לחובבי אמנות פוסט-מודרנית שמאסו בתיאטרון השגרתי ומאוד לא מומלצת למי שנוטה להשתמש במונח "פלצני".