הקורונה אילצה את עולם התרבות להתמתח, להתגמש ולהתאים את עצמו לעולם שנהיה רק יותר ויותר וירטואלי. הופעות מוזיקליות החלו להיות משודרות בזום, תערוכות החלו להיות מוצגות באתרי אינטרנט, מחזות זמר עלו לטלוויזיה. גם המחול הושפע רבות מהמגפה והשלכותיה – ואנשי התחום מבינים שכיום, אפשר ורצוי להתחיל לצרוך מחול לא רק בישיבה באולם צפוף אלא גם באמצעות הרשת, מהמחשב או מהטלוויזיה הביתית.
אבל במקרה של להקת בת שבע, ההתאמות שהיא עושה לעידן הקורונה לא עוברות מסך כמאולצות אלא דווקא מצליחות להוציא מהיצירות הקיימות איכויות חדשות ומסקרנות. ב-2020, עלה למסך הסרט הראשון של אוהד נהרין, "יאג - הסרט", שמבוסס על מופע המחול של הלהקה המצליחה וזכה להצלחה עם אלפי צופים מרחבי העולם; כעת, הכוריאוגרף המוכר חוזר בסרט נוסף, "הורה - הסרט": שוב, הוא לוקח את היצירה הבימתית ולש אותה לכדי יצירה מצולמת שעוצמותיה לא נופלות מעוצמות המופע עצמו.
"הורה - הסרט" מאפשר מבט אינטימי ועוכר שלווה אל יקום מקביל, שחור כולו. הרקדנים בוקעים מתוך הכלום האפלולי ומתנועעים לצליליה של מוזיקה כמעט-אלוהית של איסאו טומיטה. תנועות איבריהם מייצרות ממש שפה, כמו קוד שנכתב ומחק שוב ושוב ואין לנו יכולת להבין אותו. היותה של היצירה מצולמת מקנה לה רובד כוריאוגרפי נוסף – תנועת המצלמה בחלל, שמשפיעה רבות על נקודת המבט של הצופה ומאפשרת לו להתמקד בדקויות שהוא מעולם לא שם לב אליהם קודם לכן. גם מה שמתרחש בחדר העריכה – האטה והאצה, חיתוכים ומעברים – ניכר ביצירה המוגמרת.
אותם אמצעים החדשים שלוכדים כעת את תנועותיהם המהפנטות של הרקדנים מציעים לצופה פרספקטיבה מרתקת ומרעננת. כיום, ולסרטיו של נהרין חלק גדול בכך, ברור שעלינו להבין שיש דרכים אחרות לצרוך מחול ולחוות אותו.
ב"הורה - הסרט" מופיעים 15 מרקדני להקת בת שבע, עונת 2021-2022: חן אגרון, בילי בארי, יעל בן-עזר, בן גרין, שון האו, צ‘יאקי הוריטה, צ‘אן וונג קים, מתן כהן, שיר לוי, אוהד מזור, יוני (יונתן) סימון, חני סירקיס, אמליה סמית, איגור פטשנצ‘וק ולונדיווה קוזה. הסרט הוא הפקה משותפת עם פקטורי 54, שבשנים האחרונות מחזקת את הקשר שלה עם עולם התרבות והאמנות.
הסרט יהיה זמין לצפייה באונליין במהלך סוף השבוע של ה-13-11 במרץ.
מחיר כרטיס: 50 ₪
בטלפון: 03-5171471 שלוחה 115