אירוע אמנותי בסדר גודל של התערוכה של האמנית יאיוי קוסאמה במוזיאון תל אביב ככל הנראה לא נראה בישראל מעולם. קוסאמה בת ה-92 היא אמנית מרתקת עם קריירה חוצת יבשות שנמשכת מאמצע המאה ה-20, אבל אין ספק שמה שהופך את הרטרוספקטיבה שלה (שתיפתח ב-15 בנובמבר) לאירוע מסעיר שנמכרו אליו כבר עשרות אלפי כרטיסים זה הפופולריות העצומה שלה ברשתות החברתיות. המיצבים הצבעוניים והפופיים שלה מושכים אליהם גם אנשים שביקור במוזיאון לא תמיד נמצא ברשימת הפעילויות האהובות עליהם - והאנשים האלה רוצים לעשות סלפי. במיוחד אחרי אתמול, כשכמה מהמפורסמים הכי פופולריים בישראל זכו לבקר בה, וגם רותם סלע העלתה תמונות פוטוגניות מתוך אחד מ"חדרי האינסוף".
כעת, במוזיאון עסוקים בהכנות אחרונות לכניסת המבקרים לתערוכה. מתברר שבישראל - כמו במקומות אחרים שבהם הוצגו עבודות של קוסאמה - יוגבל הזמן שניתן למבקרים לשהות במיצגים הפופולריים ביותר, אלה שבהם אנשים נוטים לעמוד דקות ארוכות כדי לצאת עם התמונה המושלמת לאינסטגרם. בכל אחד מארבעת "חדרי האינסוף" בתערוכה, יוכלו המבקרים לשהות בין חצי דקה לדקה בלבד, בהתאם לגודל החלל וכמות הממתינים בתור. בעבר ההגבלה הזו הרגיזה משפיעני רשת וחובבי סלפי, וגם אוהבי אמנות ומעריצים של קוסאמה, שהתרעמו על כך שלא ניתן לחוות את האפקט הרגשי המלא של העבודות האלה בזמן כל כך קצר.
הגבלת חצי הדקה הוכרזה באופן רשמי ב-2017, השנה שבה מעד אחד המבקרים על דלעת מנוקדת בחדר אינסוף בתערוכה של קוסאמה במוזיאון הירשהורן בוושינגטון הבירה. במוזיאון אמרו אז שהתקרית התרחשה בזמן ניסיון לצלם סלפי והבהירו כי הנזק היה "מינורי" וגרם לסגירת החדר לכמה ימים בלבד. כמה חודשים לאחר מכן, כשנפתחה תערוכה של קוסאמה במוזיאון דה ברואד ("The Broad") בלוס אנג'לס, החליטו האמנית וצוות המוזיאון על החלת "חוק סלפי", שלפיו כל מבקר יוכל לשהות בכל חדר אינסוף כזה במשך 30 שניות בלבד. "חוק הסלפי" נועד למנוע מאנשים הנחושים לצלם את הסלפי המושלם לגרום נזק למיצבים, אך כמובן שיש לו מטרה חשובה לא פחות: להקל על התורים הארוכים בכניסה לכל חדר ולאפשר למוזיאון למכור יותר כרטיסים לתערוכה.