8. טום קרוז ובראד פיט, "ראיון עם ערפד"
להיט הניינטיז ההיסטרי הזה, בכיכובם של שני הכוכבים המהבילים באותה התקופה – טום קרוז ובראד פיט, היה בעיקר חגיגה אחת גדולה של הומוארוטיקה, ורידים תכלכלים וניבים שלופים. עלילותיהם של שני ערפדים, לואיס ולסטאט, שמשתרכים להם על פני כמה מאות מדממות במיוחד, ומשום מה מתעקשים לספר על זה לעיתונאי בגילומו של כריסטיאן סלייטר(!). כיום כבר אפשר להודות שמדובר בחרא סרט, אבל הניצוצות בין טום קרוז לבראד פיט עזרו לחזק את התזה שקרוז שוכן לו עמוק בארון, ושערפדים מטבעים לא נושכים רק צווארים.
7. דיימון סלווטורה, "יומני הערפד"
הערפד המרושע והחתיכי של זבלון הנעורים "יומני הערפד", מצליח לרגש לא מעט נערות שהפכו את הסדרה הזאת ללהיט. יכול להיות שזה מראה ה"בוי בנד" שמגיע מאותם אזורים של שלל זאק אפרונים וצ'ייס קרופורדים, אבל בתוספת אפלוליות מעילי העור והאולרים הקפיציים שמרטיטה את כל אותן נערות צמאות לסכנה וחובבות באד בויז. כשהן יגדלו יהיה להן חבר עם אופנוע. עד אז הן יפנטזו על דיימון סלווטורה, ותודו שיש עם מה לעבוד.
6. דרקולה בגילום גארי אולדמן, "דרקולה"
"דרקולה", של פרנסיס פורד קופולה ובגילומו של גארי אולדמן, הגיע הרבה לפני טרנד הערפדים המיוסרים והספק גייז שלא הורגים בני אדם כי זה לא נחמד. הוא היה מפלצת נטולת עכבות ומעצורים בתחפושת של אציל, והוא עשה את זה מעולה. בהתאם לסרט של קופולה - שמלבד אולדמן כיכבו בו בין היתר גם וינונה ריידר, אנתוני הופקינס וקיאנו ריבס - הדרקולה שקיבלנו היה הרבה יותר קלאסי. לא עוד זבלון מנצנץ מ"דמדומים" או מהביצות של לואיזיאנה ב"דם אמיתי", אלא אירופה האפרורית, הגשומה ומעוררת האימה. או כמו שבאפי הייתה מכנה את כל העסק – יורו טראש.
5. אדוארד קאלן, דמדומים
עם כל הבוז לרוברט פטינסון הלא הוא אדוארד קאלן, הערפד הצמחוני בזבלון "דמדומים", מוכרחים להודות שמתחת לניג'סיות היבבנית, הנטייה לסלוח לבנות זוג בוגדניות ושתי הבעות הפנים שהוא מתחזק (שזה אחת יותר משיש לחברתו על המסך ובחיים, קריסטן סטיוארט), יש בסך הכל גבר די הורס שהיינו שמחות לנעוץ בו שיניים. ואמנם זה לקח לו לא מעט זמן וחמישה סרטים ממש גרועים, אבל בסוף הוא הצליח להשתחל לפנתאון הערפדים, ואפילו למקום לא רע בכלל. זה לא הופך אותו למוצלח, אלא אותנו ליצורים סתגלתנים.
4. דיויד, "לוסט בויז"
קיפר סאתרלנד בתספורת מאלט! והוא לא לבד – קורי היים, קורי פלדמן וג'ייסון פטריק מספקים כאן את אחת מפסגות האייטיז, סרט נעורים שבמרכזו שני אחים שעוברים לעיירה חדשה ומסתבכים עם כנופיית ערפדים בהנהגתו של דיויד - סאת'רלנד כשהוא היה צעיר, חתיכי ועסיסי. סאת'רלנד נכנס לרשימה הזאת כי הערפד שהוא סיפק לנו היה לוהט במיוחד, באד גאי אמיתי עם אטיטיוד מסריח ותאוות דם. בערפד הסאת'רלנדי לא היה שום דבר עתיק וקסום ומאגי, סתם עבריין מניאק שרצה לעשות צרות. ואם כל זה עדיין לא מספיק לכם – קיפר סאת'רלנד בתספורת מאלט!
3. אלי, "תן לאדם הנכון להכנס"
יכול להיות שלא שמעתם על הסרט השוודי "תן לאדם הנכון להיכנס", אבל אולי נתקלתם בגרסה האמריקאית שלו שגם היא מוצלחת, אבל עדיף לכם להתעקש על השוודית בעיקר בגלל לנה לנדרסון. לנדרסון מגלמת את אלי, ילדה שמתחברת עם שכנה החדש, ילד כאפות דחוי בשם אוסקר. במהלך הסרט אנחנו ואוסקר מגלים שאלי היא ערפדה, מה שמספק טוויסט מעניין לדרמה הרגישה והנוגעת ללב הזאת, לא בדיוק סרט אימה, אלא בעיקר סרט על חברות בין שני ילדים שיותר משהם ערפדים או בני אדם, הם בעיקר בודדים.
2. אנג'ל, "באפי"
קרב צמוד מאוד התחולל על פסגת המצעד ואם נודה על האמת, התוצאות עדיין לא חד משמעיות. אנג'ל, מ"באפי קוטלת הערפדים", הוא האב טיפוס לכל הערפדים המודרניים ולמעשה בלעדיו לא היה אדוארד קאלן. אנג'ל הוא הערפד המיוסר, העגמומי, האפלולי והמגה חתיך שעיצב דור שלהם של נערות גותיות שהעריצו את "באפי קוטלת הערפדים" כי היא הייתה סדרה מעולה ולא כי הן לסביות. ערפד עם נשמה שכל חייו הסתובב עם רגשות אשמה וחרטה, קצת כמו כולנו. המודל של אנג'ל וספייק הוא זה שהכתיב את ביל ואריק ב"דם אמיתי", שהצליחו, בסופו של דבר ובנקודות זעומות, לגנוב להם את המקום הראשון.
1.אריק נורתמן, "דם אמיתי"
ברוכים הבאים לראש המצעד, קחו נשימה עמוקה כי האוויר פה דליל. אריק מ"דם אמיתי" הוא הערפד הנבחר שלנו בעיקר בגלל שהוא הדבר הכי טוב שיצא משוודיה מאז הקסטה הראשונה של "אייס אוף בייס". הטוהר והתום הבלונדיניים והאפיל הארי עומדים בניגוד מוחלט לזוהמה שאריק מפזר לכל עבר, כולל תקריבי ישבן מפתים, סצנות סקס לוהטות (בין היתר עם אחותו) ומתח מיני בלתי ממומש עם הנמסיס לוכסן BFF שלו בסדרה, הערפד הנודניק ביל קומפטון. אז הפכנו את זה לרשמי - אריק נורת'מן הוא הערפד המוצלח ביותר בעשרים השנים האחרונות, מה שמעניק לו את הזכות לקחת שלוק מצווארנו הענוג. מבטיחים לא לשפד אותו עם יתד עץ.