לג'ורג' ר. ר. מרטין יש את "משחקי הכס", לג'יי קיי רולינג יש את "הארי פוטר", ולג'. ר. ר. טולקין היה את "שר הטבעות": כל אחד ברא עולם בדיוני במו מילותיו, והספרים של כל אחד מהם גם הפכו למותגים מצליחים בקולנוע ובטלוויזיה, שהפעם עובדו על ידי אנשים אחרים. ובעוד שבמקרה של "משחקי הכס" היה ידוע על מחלוקות בין הסופר ליוצרים, ב"שר הטבעות" מתברר כי גם במאי הסרטים, פיטר ג'קסון, היה קנאי לא פחות ליצירה.
את העדות הטרייה ביותר לקנאות של פיטר לסרטו אפשר למצוא בראיון החדש של השחקן שון אוסטין, מי שגילם בסדרת הסרטים המצליחה את דמותו של ההוביט סמוויז גמג'י, לפודקאסט ReelBlend. אוסטין, שדמותו התלוותה לזו של פרודו בגינס (אלייג'ה ווד) במהלך מסעם של השניים, סיפר כי צילומי הסרט היו מסע מרתק בפני עצמו, וכי גם במהלכם הוא נתקל במכשולים כאלה ואחרים - כמו בפעם בה ג'קסון שיגר לעברו הערת בימוי "ברוטלית".
"הדבר הכי כואב שפיטר ג'קסון אי פעם אמר לי", סיפר אוסטין במהלך השיחה, "אתם יודעים, הוא לא איש של מילים. הוא בחור מאוד מאוד מאופק. הוא יכול להיות ביצועי כשהוא רוצה, או כשהוא צריך. הוא יכול 'לשחק' דברים, והוא מאוד רהוט. אבל ביומיום, פיטר ג'קסון הוא בגדול בחור די שקט. הוא נותן לעבודה לדבר במקומו, והבימוי שלוי תמיד היה מאוד מינימלי. לרוב הבימוי שלו יהיה 'בואו נעשה את זה שוב', אבל פעם אחת הוא ניגש אליי, הסתכל עליי ואמר 'אני פשוט לא מאמין לזה'".
ההערה של ג'קסון על רמת המשחק של אוסטין ללא ספק השאירה את חותמה על השחקן. "זה היה כמו מכת מוות ב'מורטל קומבט'", הסביר, "זה הרגיש כאילו הוא תלש לי את השיער מהגוף ועקר איתו את עמוד השדרה. אבל זה היה נכון. זה היה נכון שלא הייתי מושקע (בדמות), לא הייתי בתוך זה. הייתי מחוץ לדמות שלי, הייתי מחוץ למצב הרוח... אני פשוט לא הייתי שם".
אוסטין, אם כן, מכיר בחשיבות של אותה הערה, אבל עדיין לא מתכחש להשפעה הקשה שלה עליו באותו זמן: "זה היה ברוטלי. והוא לא התכוון שזה יהיה ככה. הוא לא התכוון שזה יהיה ברוטלי, אבל זאת הייתה הערת בימוי מושלמת. והוא צדק לחלוטין. וזה הפך אותי לטוב יותר, זה גרם לי להיות יותר בפוקוס".