לא פעם, מקצוע המשחק נראה כעבודה זוהרת במיוחד - אבל שחקנים רבים משתפים את מעריציהם ומספרים כי העבודה גם גובה מהם מחירים אישיים. שחקנים מסוימים נאלצים לאמץ שגרת אימונים ותזונה חדשה כדי לרדת במשקל בשביל תפקיד (או לחילופין, לעלות במשקל), דבר שלעיתים גם פוגע בגופם. טום הולנד, למשל, השיל כרבע ממשקל גופו בשביל תפקיד בסרט, וכפי שאמרו הבמאים - "הוא קרע את עצמו".
במקרה של ג'סיקה צ'סטיין ("כוננות עם שחר", "סערת רוחות") המצב היה שונה: בשביל התפקיד החדש שלה, היא אמנם לא נאלצה להתאמץ כדי לשנות את גזרתה, אבל היא כן נאלצה להקריב את גופה למען המקצוע במובן אחר, הקרבה שלדבריה גרמה לה נזק בלתי הפיך. השחקנית תגלם את האוונגליסטית הטלוויזיונית תמי פיי בייקר מסנר, שהלכה לעולמה ב-2007, בסרט חדש על חייה בשם "The Eyes of Tammy Faye" שיעלה למסך בספטמבר הקרוב בארה"ב. מסנר הפכה לשם דבר בשנות השמונים, כשהגישה לצד בעלה לשעבר ג'ים בייקר תכנית מסיונרית עבור ארגון נוצרי אוונגליסטי. סימן ההיכר של מסנר היה האיפור הכבד שתמיד היה על פניה: כדי לגלם אותה, הסבירה צ'סטיין, היא נאלצה להיראות כמו המנחה המנוחה - ופניה כוסו בשכבות רבות של איפור "כבד" מדי יום, מה שהזיק מאוד לעורה.
על מנת לקבל את המראה הטיפוסי של פיי, נאלצה צ'סטיין כאמור לעטות איפור כבד, אביזרי פרוסתטיקה (תותבים) ופאות. בריאיון ללוס אנג'לס טיימס, הסבירה השחקנית את המחיר של השעות הארוכות במהלכן ישבה על כסא האיפור שבסט הצילומים. "אני חושבת שלעור שלי נגרם נזק בלתי הפיך. אני אוכלת בריא מאוד, ואני מטפלת היטב בעור שלי, אני נשמרת מהשמש וכל הדברים האלה", הסבירה צ'סטיין. "אבל זה (איפור) כבד. וכשאני איתו כל היום, כל יום - המשקל שלו יושב על הגוף, הוא מעייף את העור".
ארבע שעות היה פרק זמן הממוצע בו ישבה צ'סטיין על הכסא והייתה נתונה לחסדיהם של המאפרים, אבל לדבריה - לא פעם היא נאלצה להישאר שם לא למשך לא פחות משבע שעות. "הגעתי לסט והייתי בלחץ. התחילו להיות לי גלי חום כי האיפור כל כך כבד ומחמם. זה היה כמו לטוס כל יום בטיסה למרחקים ארוכים. אם לוקח לי שבע וחצי שעות להיות לבושה ומאופרת, זה לוקח לפחות שעתיים להוריד את הכל. זה הדאיג אותי, דאגתי למחזור הדם שלי".
עוד סיפרה השחקנית כי "כשהגעתי לסט ביום הראשון בו ההכנות לקחו 7 וחצי שעות, חשבתי 'אין לי עוד אנרגיה'. והיא (תמי) אמורה להיות כל כך אנרגטית. זה היה מראה מקובל בשנות התשעים, ואלה הכי הרבה פרוטזות שאי פעם שמתי. אפילו הברונזר והמייק אפ כהים הרבה יותר, הריסים עבים יותר. האיפור הופך כבד יותר ככל שהיא מתבגרת".
לדברי השחקנית, "סוף סוף הורדתי את האיפור, והייתי כזה, 'וואו! אני נראית בת 50!'. לא, אני צוחקת, זה בסדר, כל עוד זה נעשה בשביל האמנות". האיפור בהחלט היה משמעותי בחווית הצילומים, אבל צ'סטיין ביקשה להדגיש כי הוא לא הגדיר את האופן בו גילמה את דמותה של פיי. "צריך גם לעשות מעבר לאיפור - אי אפשר לתת לאיפור להיות ההופעה. תמי הייתה כל כך אמוציונלית, ופחדתי שלא אצליח להיות אמוציונלית מכל הדברים האלה. האם אני אצליח לראות אנשים ולהיות משוחררת? פשוט הייתי חייבת להתרגל לזה. הייתי צריכה 'לרמות' את המוח שלי".