לכבוד סוף השנה האזרחית, רבים מירחוני התרבות בעולם הקדישו את כתבות השער שלהם למהפכה הנשית שמתחילה להתחולל בהוליווד בעקבות גל חשיפות ההטרדות המיניות בתעשיית הבידור בארה"ב. גם המוסף היוקרתי של הלוס אנג'לס טיימס, "The Envelope", הקדיש כתבת שער לנשות הוליווד, עם הכותרת "שינוי בפוקוס" ותמונה המציגה שש שחקניות מוכרות. אבל כנראה ששנים רבות של הגמוניה גברית לבנה גרמו לעיוורון מסוים בקרב עורכי המגזין, כי רבים מהקוראים שמו לב מיד לעובדה מטרידה: כל שש הנשים היו לבנות ובהירות שיער.

האירוניה בכך שכתבה על שינוי סדרי הוליווד והציגה רק נשים לבנות הפכה את כתבת השער מחגיגה של עוצמה נשית, לדוגמה עצובה לאיטיות בה נעים גלגלי ההיסטוריה. גולשים רבים ביקרו את הבחירה, וגם הפנו אצבע מאשימה לשחקניות שהופיעו בתמונה ולא סרבו להשתתף במופע הפריבילגיות חסר המודעות.


רבקה קרול, מפיקת רדיו וכותבת דעות בלוס אנג'לס טיימס, פנתה ישירות לשחקנית ג'סיקה צ'סטיין, שהצטלמה בתמונה מעוררת המחלוקת, וכתבה לה: "בכנות, ג'סיקה צ'סטיין, בתור קול בולט למען שיוויון, איך את מצטלמת בתמונה כזאת ולא מרגישה מבועתת לחלוטין מההדרה הזועקת? איך אפשר לא לראות את המסר שהתמונה הזאת משדרת?"


באופן מפתיע, צ'סטיין לא התחמקה מהביקורת, וענתה לציוץ של קרול, כשגם היא מביעה תרעומת על התמונה בה הצטלמה: "זה מראה עצוב שאין נשים לא לבנות בתמונה הזאת שלנו מקדמות את הסרט שהובל בידי נשים. התעשייה צריכה להפוך ליותר מכלילה בסיפורים שהיא מספרת". היא סיימה את הציוץ במסר חיובי ושאלה: "מה הסרט בהובלת נשים לא לבנות האהוב עליכם השנה? אני ממש אהבתי את סלמה הייק ב'Beatriz at Dinner'".


למרות שמוזר לראות אדם מבקר פרויקט בו הוא מככב, ועדיין לא ברור מדוע לא הבחינה בלובן הבוהק של המשתתפות בזמן הצילומים, מרשים לראות את המודעות העצמית והחברתית שמפגינה השחקנית המוערכת. בזמן שכולם מפחדים למצוא את עצמם בצד הלא נכון של הזעם הציבורי, צ'סטיין לא מפחדת להפנות על עצמה את הזרקור ולעצור להתבוננות עצמית, ורק על זה מגיע לה שאפו גדול.

mako תרבות בפייסבוק