"הנוקמים: סוף המשחק" הוא סרט שלא חשבנו שנמשיך לדבר עליו בשלב זה של השנה, אחרי שכבר שווק ונמכר וריסק את כל הקופות והפך את כוכביו למליינים, ויצא לצפייה ביתית וכל הסצנות הסודיות בו נחשפו - מה יש עוד לומר? טוב ששאלתם, כי דיסני ומארוול לא מתאפקות, ובימים אלה פתחו בקמפיין חדש, שמחזיר את "סוף המשחק" לתודעת הציבור, בדגש על ציבור מבקרי הקולנוע. חודש נובמבר ידוע בהוליווד כחודש בו מתחילים האולפנים הגדולים לנהל מערכות להשגת פרסים יוקרתיים, כשהיוקרתי ביותר הוא כמובן האוסקר, שיחולק ב-10 בפברואר 2020.
כדי לקבוע מי על הפרסים, נערכות בימים אלה שלל הצבעות מקדימות לאוסקר ולעוד שורה ארוכי של פרסי מבקרים, ארגונים מקצועיים וגופי תקשורת. בעלי זכות ההצבעה בוחרים את המתמודדים, אך מי שבוחרים איזה סרט או שחקן להגיש מלכתחילה למועמדות - הם האולפנים. וכדי להבליט את סרטיהם המסוימים, האולפנים הנ"ל שולחים לבעלי זכות ההצבעה מארזים מרשימים ובהם הסרטים הבולטים של השנה, בציון הקטגוריות שהאולפנים מקווים שהסרטים יתמודדו בהן. ודיסני, שעומדת מאחורי סרטי גיבורי העל של מארוול, החליטה להמר השנה על "סוף המשחק", בתקווה שישחזר את הישגי "האביר האפל" ו"אווטאר" ויגרוף כמה מועמדויות (ואולי גם פרסים) בחודשים הקרובים.
דיסני רשמה את "סוף המשחק" כמועמד אפשרי לקטגוריות הסרט הטוב ביותר והבימוי הטוב ביותר, שפע קטגוריות טכניות בהן צילום, עריכה, אפקטים ממוחשבים ועיצוב אמנותי וכן קטגוריות משחק שונות. אם תהיתם, עוגת התהילה התחלקה באופן שווה ובמקום לסמן כוכב אחד כמוביל (אהמ, רוברט דאוני ג'וניור), דיסני ומארוול הגישו 13 שמות בקטגוריות תפקיד המשנה - רוברט דאוני ג'וניור (איירון מן), כריס אוונס (קפטן אמריקה), כריס המסוורת' (ת'ור), ג'וש ברולין (ת'אנוס), סקרלט ג'והנסון (האלמנה השחורה), גווינת' פאלטרו וארבע השורות השלמות שהיא אומרת בסרט בתפקיד פפר פוטס ועוד ועוד.
ומשום שבכל זאת מדובר בשיווק לקהל גבה מצח של מבקרים פלצנים, נראה שדיסני מנסה להדחיק את העובדה שבבסיסו, "סוף המשחק" הוא סרט על גברים, נשים ודביבון מדבר שיוצאים למסע בזמן בעזרת חליפות מיוחדות, ואחת מהם מסוגלת לירות פרצי אנרגיה צהובה מהידיים. מארזי הסקרינרים - אותם עותקים מהודרים שהאולפנים שולחים למבקרים כדי שיזכרו להצביע לסרטיהם - של "הנוקמים: סוף המשחק" לא דומים בשום צורה לפוסטרים של הסרט, ואת הצבעוניוּת המשתוללת שהופיעה בטריילרים ובשלטי החוצות מחליפה תמונה מהורהרת בשחור-לבן של רוברט דאוני ג'וניור, מלטף מעדנות מסכה. כפי שסיכם את זה כתב הקולנוע של אתר ההאפינגטון פוסט, "הסקרינר של 'הנוקמים: סוף המשחק' עובד קשה מאוד כדי לשכנע אתכם שזה סרט רציני" -
The FYC screener for Avengers: Endgame is working very hard to make this movie seem serious. pic.twitter.com/PBtjiYWbg8
— Matt Jacobs (@tarantallegra) November 26, 2019
מצביעים פוטנציאליים נוספים כינו את המיתוג החדש של הסרט "רגשני" ו"קודר יותר" וציינו שהוא מזכיר יותר את "רעב", הדרמה המוערכת אך מבאסת של סטיב מקווין יותר מסרט קומיקס ממוצע.
The awards screener cover for AVENGERS: ENDGAME is a whole capital-M mood. I dig this film a lot, and it's way grimmer and more thoughtful than I was expecting, but this still looks like the second coming of Steve McQueen's HUNGER. pic.twitter.com/CfomJb35XL
— Tasha Robinson (@TashaRobinson) November 25, 2019
Oscar screeners of #Avengers #Endgame hide the fact that it’s a superhero movie pic.twitter.com/d44GY4rK6i
— Mosho (@moshosite) November 27, 2019