כשהוא לא עסוק בפקידת המוקדים הקולינריים של תל אביב, לבמאי קוונטין טרנטינו יש תחביב אחד בולט: לאיים שהוא סיים עם קריירת הקולנוע שלו. בשנים האחרונות טרנטינו פיזר לא פעם רמזים על פרישתו האפשרית, תוך התעקשות על כך שהוא יסתפק בעשרה סרטים בלבד ברזומה, ולפני מספר חודשים אף התברר שהוא מתחיל לבנות על קריירה ספרותית. עכשיו, בראיון חדש, הבמאי מסביר מה עומד מאחורי ההחלטה שצפויה לאכזב את המעריצים.
"לרוב האנשים יש סרטים אחרונים איומים", הודה טרנטינו במהלך שיחה עם הפודקאסט "Pure Cinema", "בדרך כלל הסרטים הכי גרועים שלהם הם הסרטים האחרונים. וזה מה שקרה לרוב הבמאים מתור הזהב, שיצרו את הסרטים האחרונים שלהם בשנות ה-60 וה-70, ואז זה קרה גם לבמאים מעידן הוליווד החדשה, שיצרו את הסרטים האחרונים שלהם בשנות ה-80 המאוחרות ובשנות ה-90".
לפי טרנטינו, אחת הדוגמאות הבולטות לבמאי שלא ידע מתי לעצור היא זו של ארתור פן, מי שידוע בעיקר בזכות "בוני וקלייד". "העובדה שהסרט האחרון של ארתור פן הוא 'Penn & Teller Get Killed' היא מטפורה לכמה נחותים היו רוב הסרטים האחרונים של במאי הוליווד החדשה", הסביר, "אז לסיים את הקריירה שלך עם סרט הגון, זה דבר די נדיר. לסיים עם סרט טוב זה פנומנלי. זה נדיר".
למרות שהוא די ברור בנוגע לכוונותיו לפרוש אחרי הסרט העשירי, טרנטינו שולח מסרים סותרים בנוגע לאיך בדיוק הוא סופר את סרטיו - כך שאם שני חלקי "להרוג את ביל" הם למעשה אחד מבחינתו, סימן שהמעריצים יכולים לצפות לעוד סרט אחד לפחות. "רוב הסרטים האחרונים של במאים הם פאקינג גרועים", הסביר הבמאי במהלך השיחה, "זה גורם לי לחשוב שאולי לא כדאי לי לעשות סרט נוסף, כי אני ממש שמח לסגור את זה עם 'היו זמנים בהוליווד'".
לפני שנה, בראיון לעיתונאי פיטר טראברס, טרנטינו הסביר שהפיכתו לאב היא אחד השיקולים המרכזיים בבחירה שלו להיפרד לשלום מעולם הקולנוע. "אני לא פרשתי", אמר בזמנו, "אני מרגיש שבימוי הוא משחק לצעירים, והקולנוע משתנה. אני עכשיו חלק מהמשמר הישן, יותר משהייתי בעבר. אני מרגיש שזה הזמן למערכה השלישית. להישען אחורה לתוך עולם הספרות והכתיבה, מה שיהיה מועיל בתור אבא טרי, בתור בעל טרי".
כאמור, טרנטינו מקדיש בימים אלה לא מעט משאבים דווקא בקריירה ספרותית - בראשם ספרו החדש "היו זמנים בהוליווד", בו הוא למעשה מעבד את התסריט המצליח שכתב לספר. לדבריו, הספר, שצפוי לצאת לאור בסוף החודש, יעסוק בעיקר בדמותו של קליף בות', הפעלולן בגילומו של בראד פיט. "בסרט הוא אניגמה, ואתה שואל את עצמך 'מה הסיפור שלו?'", הסביר טרנטינו בראיון החדש, "ואחד הדגשים בספר הוא שיש פרקים שעוסקים בעבר של קליף'. זה חוזר אחורה כדי לספר לך על קליף בנקודה מסוימת בזמן, ואז רץ קדימה חזרה לסיפור הרגיל".