סרטי אימה מפחידים מדי הם, ובכן, לא סוגיה חדשה במיוחד היות וזאת פחות או יותר כל הפואנטה של קולנוע אימה: א. להפחיד, ב. לספק פרנסה לשחקניות שתיכף יהיו מפורסמות מדי בשביל השיט הזה. אבל מקרה של פרסומת לסרט אימה שהפחידה יותר מדי אנשים - או, זה עדיין בגדר חידוש.
הסרט הנדון הוא The Nun, הנזירה, ספין-אוף למותג האימה המצליח לזמן את הרוע. עלילת הסרט עוסקת במאבקם של כומר ותיק וכומר צעיר שנשלחים לחקור את התאבדותה של נזירה ונקלעים למלחמה עם ישות על-טבעית בעלת כוונות זדוניות. קמפיין הקידום של הנזירה כלל, בין השאר, סרטוני פרסומת קצרים ויעודיים ליוטיוב, שהוקרנו לפני הסרטונים ברשת. בסרטונים נראתה סמלון של עוצמת שמע (ווליום) הולכת ועולה, ומיד לאחר מכן יורדת עד להשתתקות מוחלטת. אחרי ההשתתקות, הופיעה בסרטון דמותה של הנזירה אחוזת הדיבוק כשהיא צורחת צרחה מקפיאת דם. הסרטון כולו נמשך שניות ספורות, מה ששולל מהצופים את האפשרות לדלג עליו.
בתחילת השבוע, פרסמה צייצנית בשם bbydvas ציוץ בו הזהירה את חבריה מפני הפרסומת: "זה Jump Scare", כתבה, "אני מייעצת לכם להסתכל הצידה או להנמיך את עוצמת השמע אם אתם סובלים מחרדה... הפיצו כדי להציל חיים":
WARNING! If you see an ad on youtube with the volume sign being turned down and nothing else, ITS A JUMPSCARE for the new NUN movie coming out. i advise you look away and/or turn down the volume if you have anxiety or just straight up hate jumpscares, pls rt to save a life
— apple (@bbydvas) 12 באוגוסט 2018
Jump Scare, הפחדה מקפיצה, היא טכניקה מוכרת בתכני אימה, ומתארת סצנות ומצבים בהם האימה נוצרת עקב אירוע לא צפוי - רעש שנשמע מרחוק, רוצח שמזנק מהשיחים וכו'. סרטוני Jump Scare נפוצים מאוד ביוטיוב, ואם עוד לא נתקלתם בהם בעצמכם, אין שמחה כשמחה לאידם של מי שכן נתקלו בהם ונבהלו בענק. להלן, מקבץ מייצג:
על אף ש bbydvas מתהדרת בפחות מ-500 עוקבים נכון לכתיבת שורות אלה (אנחנו בעדך, גירל! מקווים שעוד אנשים יצטרפו לטוויטר בעקבות הכתבה), הציוץ המסוים שלה על יוטיוב זכה עד כה ליותר מ-149,000 לייקים ו-136,000 ציוצים מחדש. בתגובות לציוץ נכתב, בין השאר "זה מהלך ממש מחורבן, יוטיוב" ו"חלק מהאנשים מתמודדים עם בעיות חרדה, וצפייה בפרסומת הזו בטח לא עוזרת... הדיון פה טיפשי ולא חשבו עליו כמו שצריך". חשבון הטוויטר הרשמי של יוטיוב הצטרף גם הוא לדיון ומסר: "מעריכים את זה שהבאת את הסוגיה לתשומת ליבנו. המודעה הזו מפרה את מדיניות התוכן המזעזע שלנו ולא תרוץ יותר".
ואחרי כל הבילד-אפ, אתם בטח מתים - הבנתם? כי זה סרט אימה - לראות את הפרסומת הנוראית הזו, והנה היא. אל תגידו שלא הזהרנו אתכם: