אם "תלמה ולואיז" היה יוצא לאקרנים ב-2021, סביר להניח שהוא היה זוכה לאותה תשומת לב ואותה סערה סביב העלילה שלו כפי שהיה ב-1991, השנה בה יצא. סרט בכיכובן של שתי נשים שיוצאות למסע בדרכים שכולל פשע ונקמה בגברים ולבסוף מתאבדות? זה נרטיב מסעיר בכל עשור. העובדה שבראד פיט זכה שם לאחד התפקידים הראשונים המשמעותיים שלו, כמובן לא הזיקה לבאזז.
למרות הנושא השנוי במחלוקת של הסרט, הוא זכה לא רק להצלחה ביקורתית, אלא גם להצלחה מסחרית, והפך לאחד הסרטים האייקוניים ביותר של התרבות הפופולרית המערבית, ולא רק עבור נשים. לכבוד 30 שנה לצאתו, הכוכבות הראשיות סוזן סרנדון וג'ינה דייוויס התאחדו עם תסריטאית הסרט קאלי קורי (שזכתה באוסקר, גלובוס הזהב ופרס גילדת התסריטאים על התסריט לסרט) לאירוע צדקה והקרנה חגיגית של הסרט, וכמובן גם התראיינו על הדרך. אירוע הצדקה נערך עבור ארגון תרומות אוכל בלוס אנג'לס, אבל גם ביוזמת הארגון שג'ינה דייוויס עצמה עומדת בראשו והוא קרוי על שמה - המכון למגדר בתקשורת.
"הולכים להיות כל כך הרבה סרטים עם נשים בתפקיד הראשי, על נשים, סרטי מסע של נשים", סרנדון סיפרה באירוע על הבטחות שסבבו את הצלחת הסרט, בבימויו של רידלי סקוט, בתחילת שנות התשעים. "חשבתי לעצמי 'וואו, בואו נשב ונחכה לכל השינוי הקסום הזה לקרות'. אנחנו עדיין מחכות. זה לא באמת קרה. נראה כאילו כל חמש שנים בערך יש סרט בכיכובן של נשים שהוא להיט ענק ואנשים אומר 'טוב עכשיו הכל בטוח הולך להשתנות', אבל כלום לא השתנה".
דייוויס וסרנדון הגיעו לאירוע עם חולצות שעליהן מודפס "אני התלמה שלה והיא הלואיז שלי", ולהיפך, ולפני שהתיישבו לראיונות עם העיתונאיות שנכחו, שיחזרו את הנשיקה שלהן מסצנת הסיום, לפני שהן אחזו ידיים ונהרו לעבר מותן במכונית עם גג נפתח. אפילו המכונית המקורית מהסרט הובאה לאירוע, או לפחות אחד העותקים שלה - בצילומים השתמשו בצי של מכוניות זהות, אחת מהן נשרפה וכמה מהן נזרקו לתוך התהום. סרנדון סיפרה שסקוט נתן את כל המכוניות ששרדו לבן שלו, מלבד האחת שנשמרה למזכרת. "חשבתי שזה לא פייר", היא אמרה ושאלה את הקהל: "לא היינו אמורים לקבל כולנו מכונית?".
במהלך השיחה, דייוויס סיפרה שהתגובות של נשים ל"תלמה ולואיז" השפיעה על הבחירות שעשתה בהמשך הקריירה שלה. "זה גרם לי להבין כמה מעט הזדמנויות אנחנו נותנים לנשים לצאת מסרט כשהן מרגישות מועצמות על ידי הדמויות הנשיות", אמרה, "גברים מקבלים את זה בכל סרט שהם צופים בו". דייוויס הוסיפה שהתסריט לסרט היה הטוב ביותר שהיא אי פעם קראה.
קורי, שכתבה את התסריט, סיפרה שהיא הייתה "לגמרי בהלם" מהצורה בה מבקרים הגיבו לעובדה שלואיז הורגת גבר בסרט, לאחר שהוא מנסה לאנוס את תלמה. "עם כל הרצח שרואים בסרטים הופתעתי שמבקרים גברים התמקדו בזה. זה היה גבר אחד, וזה הגיע לו", היא אמרה. "בואו לא נאבד את הראש, זה לא בדיוק היה מסע רצח". קורי אפילו זכרה את שמו של מבקר אחד ספציפי - ג'ון ליאו. "אני לא אשכח את השם שלו בחיים, כי הוא קרא לסרט ניאו-פשיסטי", היא אמרה. "הייתי כזה וואו, אתה צריך להיות לחוץ מזה כדי לקרוא לסרט ניאו-פשיסטי אחרי כל הבולשיט שנשים היו צריכות לסבול בכל סרט שאי פעם נוצר".
סרנדון, מצדה, סיפרה על התגובה הציבורית לסרט שתפסה אותה בהפתעה. "חשבתי שזה הולך להיות סרט כיפי כזה עם נשים ומכוניות", היא אמרה. "לגמרי המעטתי בערך של העובדה שנכנסנו לתוך טריטוריה שהוחזקה לפני כן על ידי גברים לבנים הטרוסקסואלים. הם נפגעו והאשימו אותנו שאנחנו מאדירים רצח והתאבדות ודברים כאלה".
על סצנת הסיום המטלטלת, קורי אמרה: "היא פשוט הופיעה לי בראש. וידעתי שזה יהיה הסיום. אני כל כך אסירת תודה לרידלי סקוט שהוא השאיר אותה ככה, כי אני יודעת שהיו אנשים שהיו לחוצים לגביה".