השחקן אנתוני מאקי לא ממש היה שם מוכר לקהל הרחב לפני שהצטרף ליקום הקולנועי של מארוול בשנת 2014 בתפקיד סם/הפלקון, אבל אין ספק שמאז הרבה אנשים כבר מכירים את שמו. בשנה החולפת הוא אף הפך להיות שם שמסוגל להוביל פרויקטים לבדו, מהפרק ב"מראה שחורה" בו השתתף ועד סרטים כמו "הבנקאי", "אויב בטווח אפס", העונה השנייה של "פחמן משודרג" ובקרוב יככב גם בסדרת הטלוויזיה של מארוול, "הפלקון וחייל החורף", בשירות דיסני פלוס. כך שיכול להיות שכעת הוא מרגיש שהוא נמצא בנקודה טובה יותר להעביר ביקורת על היקום שבנה אותו.

מאקי שוחח עם השחקן דויד דיגס ("רכבת הקרח", "המילטון"), במסגרת סדרת סרטונים של "וראייטי" בה שחקנים מראיינים שחקנים אחרים לרגל הכרזת המועמדויות לפרסי האמי. בין היתר, השניים שוחחו בווידאו צ'אט על העובדה המשמחת ששניהם שחקנים שחורים שמככבים בתפקידים ראשיים, במיוחד לאור המחאות ששוטפות את אמריקה בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, והקריאה החוזרת לייצוג שוויוני יותר של אפרו-אמריקאים על המסך - ומחוצה לו.

בשלב מסוים שאל דיגס את מאקי "באילו דרכים אתה מוצא את עצמך מתקשר עם הרגע הזה?", בהתכוונו לרגע התרבותי שארה"ב עוברת כרגע. "רוב האינטרקציות הן ניסיונות לשפר דברים בתפקידים שנמצאים מולי", ענה מאקי, "איך אני יכול להשפיע על הייצוג? אילו דברים אני מרגיש מחויב לעשות? כש'הפלקון וחייל החורף' תצא, אני אהיה בה השחקן הראשי, ואתה השחקן הראשי ב'רכבת הקרח', כך שיש לנו את הכוח והיכולת לשאול את השאלות הללו. זה מאוד הפריע לי שעשיתי שבעה סרטים של מארוול שבהם כל מפיק, כל במאי, כל פעלולן, כל מעצב תלבושות, כל עוזר הפקה וכל אדם אחר על הסט היה לבן".

 

View this post on Instagram

A post shared by Cine a Fondo (@cine_a_fondo) on

"יה לנו רק מפיק אחד שחור", המשיך מאקי, "השם שלו היה נייט מור. הוא הפיק את 'הפנתר השחור'. וכשהם עשו את 'הפנתר שחור' היה במאי שחור, מפיק שחור, מעצב תלבושות שחור, מתאם פעלולים שחור וצלם שחור. ואני אמרתי - זה יותר גזעני מכל דבר אחר. כי אם אתם יכולים לשכור אנשים שחורים רק בשביל סרט שחור, אתם אומרים שהם לא טובים מספיק בשביל סרטים שבהם רוב השחקנים לבנים?".

במהלך השיחה אף פירט מאקי את השינויים שהיה מעוניין לבצע בכל הנוגע להעסקת עובדים במארוול: "אני מנסה לשכנע אותם לשכור את האדם המתאים ביותר לתפקיד, אילו אם זה אומר שמדובר בשתי נשים או בשני גברים, זה בסדר. אני בסדר עם המספרים הללו לעשר השנים הבאות. משום שזה בונה דור חדש של אנשים שיכולים להוסיף משהו לקורות החיים שלהם שיגרום להם לקבל עבודות אחרות. אם זה אומר שאנחנו צריכים לחלק ביניהם את הכסף, אז תחלקו אותו. וזה משהו שבתור שחקנים ראשיים אנחנו יכולים לדחוף".