טום קרוז, אריאנה גרנדה, לאונרדו דיקפריו, סקרלט ג'והנסון ועוד עשרות כוכבי הוליווד הגיעו בשבוע החולף ללאס וגאס, אומנם לא בהכרח כדי לשחק בקזינו - אבל כן כדי להמר על כל הקופה (של הקולנוע): אנחנו מדברים על כנס סינמה-קון 2025 - האירוע הגדול ביותר של תעשיית הסרטים הנערך מדי אביב, ביוזמת איגוד בעלי אולמות הקולנוע בארה"ב. תצוגת התכלית הנוצצת מושכת אליה את נציגי האולפנים המובילים, שמטיסים במיוחד את הטאלנטים הגדולים כדי לקדם את הסרטים המדוברים ביותר ל-12 החודשים הבאים, לצד הכרזות על פרויקטים עתידיים ושלל מסיבות.

מדובר באירוע שאינו פתוח לקהל הרחב, ומי שפוקדים אותו אלו הם כמה אלפים בודדים של בעלי מקצוע בתחומם ונציגי תקשורת. אבל למרות שזה נשמע נוצץ וגלאמי, האווירה בסינמה-קון הייתה דווקא די אפרורית והאופטימיות דלה. לא מן הנמנע שהוליווד עדיין סובלת מהשלכות הקורונה, שביתות התסריטאים והמשבר הכלכלי שממשיכים להכביד על התעשייה ומקשים על העוסקים במלאכה להתאושש ולשחזר את השיאים שנרשמו בקופות בטרם המגפה ששיתקה את העולם. 

לכן, ולא במקרה, זוהי השנה השלישית ברציפות שאחת הפרזנטציות הגדולות בכנס - זו שמרימים אולפני יוניברסל - מסתיימת בנקודת האור ורוד-ירוק שהפכה לפנומן תרבות פופ חובק עולם, "מרשעת". לפני שנתיים הזניקו בווגאס את הספירה לאחור לקראת העיבוד הקולנועי למחזמר המצליח WICKED, ובשנה שעברה נחשף הטריילר הרשמי במעמד שתי הכוכבות, גרנדה וסינתיה אריבו - לסרט שבהחלט הוכיח את עצמו: לא רק כתופעה ויראלית בקמפיין יחסי ציבור אדיר, אלא גם עם קרוב ל-750 מיליון דולרים בהכנסות, 10 מועמדויות לאוסקר (מהן שתי זכיות בקטגוריות עיצוב התפאורה והתלבושות), ופרס גלובוס הזהב עבור ההישג הקופתי והקולנועי של הסרט.

אל הכנס גרנדה ואריבו הגיעו מלוות בבמאי ג'ון מ. צ'ו והמפיק מארק פלאט, כשהפעם הן לבושות בשחור (ולא בצבעי ורוד וירוק שאפיינו את הגרדרובה שלהן עד כה לאורך קידום "מרשעת")."זאת הייתה חתיכת שנה מאז הצטרפנו אליכם כאן בפעם הקודמת, ואנחנו לא יכולים להודות לכם מספיק על התמיכה שלכם", אמרה גרנדה מעל במת אולם הקוליסיאום במלון "סיזר'ס פאלאס", לפני שהוקרנו קטעים מתוך "מרשעת: חלק 2", שיעלה לאקרנים בנובמבר. גרנדה הוסיפה עוד שהיא נערכת לסבב קידום מרגש יותר מהפעם הקודמת, והתבדחה: "כבר ארזנו את הממחטות מבעוד מועד".

הבמאי צ'ו הסביר שהסרט השני עוסק בהשלכות והפנה לטיזר ממושך ובלעדי לבאי הכנס בלבד, שבו נראות גלינדה ואלפבה בגרסה בוגרת יותר ובלוק יותר מעצים ונועז יותר, אלא שהפעם - שתי החברות הטובות אינן כה קרובות, וכל ארץ עוץ רועשת וגועשת נוכח מאורעות הסרט הראשון. הקליפ שהוקרן מיד לוכד את העין, שופע צבעים בנוף של עיר הברקת וארץ המנצ'קינים שטרם ראינו, עם הצצות חטופות לסצנות אקשן שמבטיחות פרק שני שנדמה כי יעלה על הציפיות שהציב הראשון, ועם רמזים לקשר העלילתי העבה לדמויות המוכרות מ"הקוסם מארץ עוץ".

בתום הפרזנטציה קיימו יוניברסל ארוחת ערב אינטימית עם הטאלנטים במסעדת הסושי הנחשבת של השף נובו, שם שוחחתי עם הבמאי צ'ו ואף צילמתי איתו סרטון לאינסטגרם. "אריאנה וסינתיה מאוד נרגשות", הוא שיתף אותי והצביע לעבר הכוכבות שחיכו לו בשולחן, מרחק כמה צעדים מהמקום שבו דיברנו. "אני עדיין עמוק בשלבי העריכה, אבל למרות כל העייפות, ישנה התרגשות גדולה להיות פה שוב, התרגשות מכך שבאי הכנס מקבלים טעימה ממה שצפוי. אני יודע שכולם סקרנים לראות איך המסע המופלא הזה יסתיים, אבל אני לא בטוח שמוכנים להפתעות שהכנו. אני רק מקווה שהצופים יתרגשו כמונו".

עוד לפני הפרזנטציה, יוניברסל ערכו בווגאס הקרנת בכורה עולמית לגרסת הלייב-אקשן ללהיט האנימציה "הדרקון הראשון שלי" - מה שמעיד כי באולפנים בטוחים בסרט הזה, ואולי אף תולים בו המון תקוות, והרי הם חושפים אותו במלואו חודשיים וחצי לפני שהוא עולה לאקרנים. אם לשפוט מהתשואות הנלהבות שהסרט קיבל באולם - היה משתלם. 

בהמשך ניתנו הצצות בלעדיות גם לשוברי הקופות הפוטנציאליים "עולם היורה: חיים חדשים" בכיכובם של סקרלט ג'והנסון וזוכה האוסקר מהרשלה עלי; המשכון לסרט האימה הקמפי "מייגן" וגם ספין אוף "SoulM8ate" על בובה למבוגרים שהופכת לרצחנית; ו"בגוניה" של הבמאי היווני יורגוס לנתימוס, שוב בכיכובה של אמה סטון, שזכתה באוסקר על הופעתה בסרטו "דברים מוזרים".

סקרלט ג'והנסון, סינמה-קון 2025 (צילום: Jerod Harris/Getty Images for CinemaCon)
גם היא פה. סקרלט ג'והנסון | צילום: Jerod Harris/Getty Images for CinemaCon

אם יש מישהו אחד שאפשר לסמוך עליו שיספק רגע בלתי נשכח בסינמה-קון - זה טום קרוז, שתמיד מתקבל באהדה בכנס (אפילו שהוא לרוב משגר מסר מצולם). הפעם, קרוז בן ה-62 הגיע לווגאס בכבודו ובעצמו על מנת לקדם את "משימה בלתי אפשרית: חשבון סופי" שיעלה לאקרנים בסוף החודש הבא, עם ציפייה להכנסות גבוהות שיעשו ספתח שמח לעונת הקיץ. "אני כאן כדי לבקש מכם שתשימו בי את מבטחכם בפעם האחרונה", אמר קרוז על הבמה לפני שהוקרן קטע מתוך הסרט השמיני והאחרון בתאגיד האקשן הפופולרי. היה זה אחד הרגעים הבולטים בפרזנטציה של אולפני פרמאונט, שגם כללו הצצות מורחבות לגרסה החדשה של הקומדיה "האקדח מת מצחוק" בכיכובם של ליאם ניסן ופמלה אנדרסון, ורימייק האקשן "הנרדף" עם גלן פאוול (שנכנס לנעליו של ארנולד שוורצנגר, שכיכב בסרט המקורי מ-1987).

קרוז ניצל את המעמד לחלוק כבוד לשחקן ואל קילמר שהלך לעולמו יומיים קודם לכן, ומהצד השני של המתרס דאג לפרגן לקולגה משכבר הימים, בראד פיט, שסרטו "F1" קודם במהלך הכנס (פרט טריוויה מעניין: "F1" בוים והופק על ידי יוצרי "אהבה בשחקים: מאווריק", שבו כיכב כזכור קרוז). "לבראד יש סרט חדש עם הבמאי ג'וזף קוסינקי והמפיק ג'רי ברוקהיימר שאני משתוקק לצפות בו הקיץ, זה הולך להיות אדיר", אמר קרוז, "זה נהדר לחזות בבראד נוהג, הוא נהג מעולה. כשצילמנו את 'ראיון עם ערפד' היינו מתחרים בינינו במירוצי גו-קארטינג כל לילה אחרי הצילומים".

טום קרוז, סינמה-קון 2025 (צילום: Jerod Harris/Getty Images for CinemaCon)
לא בסרטון מצולם! טום קרוז | צילום: Jerod Harris/Getty Images for CinemaCon

פיט נעדר מהכנס ולא לקח בפרנזטציה של אולפני האחים וורנר. מלבד הסרט שלו, באירוע הזה קודמה גם הגרסה החדשה של הבמאי ג'יימס גאן ל"סופרמן", אותו יגלם השחקן דייוויד קורנסווט, ורימייק של "חתול תעלול" של ד"ר סוס, שאותו ידבב השחקן הקומי ביל היידר. אבל את ההצגה גנב לאונרדו דיקפריו, שהגיע לקדם את דרמת האקשן "One Battle After Another" של הבמאי פול תומאס אנדרסון, והקטע מהסרט שהוקרן בכנס התקבל בהתלהבות.

הפתעה אחרת בכנס הייתה מופע מוזיקלי של דה וויקנד, שמקדם מותחן פסיכולוגי שהוא כתב ומככב בו לצד ג'נה אורטגה, "Hurry Up Tomorrow", כשם אלבומו השישי שיצא לפני מספר שבועות. דה וויקנד הופיע בסוף הפרנזטציה של אולפני ליונסגייט, שכללה קידום לסרט האקשן "בלרינה" - ספין אוף לסדרת סרטי "ג'ון וויק" של קיאנו ריבס, עם אנה דה-ארמס בתור התשובה הנשית; באירוע קודמו גם ההמשכון "האשליה 3"; קומדיית מתח בשם "עוזרת הבית" עם סידני סוויני ואמנדה סייפריד; ושם גם הוכרז באופן רשמי על הסרט הבא בסדרת "משחקי הרעב", שיהיה עלילת פריקוול (ולפיכך, רייצ'ל זגלר, ששיחקה בסרט מ-2023, לא צפויה לקחת בו חלק - כך שלשחקנית מעוררת המחלוקת אין כרגע פרויקט קולנועי בקנה, או לפחות לא כזה שידוע עליו).

אולפני MGM הופיעו בכנס לראשונה אחרי שנרכשו על ידי אמזון והצטיידו בסוללת כוכבים מרשימה: ריאן גוסלינג קידם את העיבוד לרב המכר "פרויקט הייל מרי" על מורה למדעים שנשלח למשימה בחלל, והקטעים מהסרט שייצא בעוד כשנה היו מרשימים; כריס פראט קידם מותחן עתידני בשם "Mercy" שיעלה בינואר הבא; האלי ברי וכריס המסוורת' קידמו סרט אקשן בשם "Crime 101"; אנדרו גארפילד ואיו אדבירי ("הדוב") קידמו את סרטו של הבמאי האיטלקי לוקה גואדנינו "After the Hunt" (שבו מככבת גם ג'וליה רוברטס); ובן אפלק קידם את "רואה החשבון 2" שעולה בסוף החודש; לבסוף ניתנה הצצה לצילומי גרסת הלייב-אקשן לזיכיון "שליטי היקום", בראשם עומד גיבור העל הי-מן מסדרות האנימציה של האייטיז, ואז כל הכוכבים עשו סלפי משותף. הכי אלן דג'נרס באוסקר 2014.

לאונרדו דיקפריו, רג'ינה הול, טיאנה טיילור (צילום:  Jerod Harris/Getty Images for CinemaCon)
דיקפריו עם טיאנה טיילור ורג'ינה הול | צילום: Jerod Harris/Getty Images for CinemaCon

דווקא הוותיקים בכנס לא סיפקו את הסחורה עם הכרזות ענקיות בלתי צפויות כפי שהיה בשנים עברו. סוני קידמו את "קראטה קיד: הגדולים מכולם", רימייק ל"אני יודע מה עשית בקיץ האחרון" ושני סרטי "28 שנים אחרי" הפוסט אפוקליפטים. עיקר הפרנזטציה הייתה סביב סרטים בעתיד הרחוק, כמו העיבוד הקולנועי למשחק "האגדה זלדה", סרט אנימציה על כדורסל שבין מפיקיו נמנה סטף קרי, הכרזה על שמו הרשמי של הסרט הבא של ספיידרמן שמוביל טום הולנד "ספיידרמן: יום חדש לגמרי", והצצה חטופה ל"ספיידרמן: מעבר לממדי העכביש" שיעלה ב-2027. אפילו רגע השיא עם השחקנים שיובילו את ארבעת סרטי להקת הביטלס, שיעלו כולם לאקרנים באפריל 2028, לא הייתה סופר מרגשת - שכן השמות והקונספט דלפו לרשת ממזמן, ועל הבמה השחקנים בקושי פצו הגה.

מי שהלכו הכי על בטוח היו אולפני דיסני, שטפחו לעצם על השכם בזכות ההצלחות מ-2024 ושלושה סרטים שחצו את רף מיליארד הדולרים בקופות - "הקול בראש 2", "דדפול & וולברין" ו"מואנה 2" - וזכו בתואר האולפנים הכי רווחים בשמונה מתוך תשע השנים האחרונות. ג'יימי לי קרטיס ולינדזי לוהאן הציגו סצנות משעשעות מתוך ההמשכון "שישי הפוך יותר" שיעלה באוגוסט; ג'רמי אלן ווייט הותיר רושם בקטעים שהוקרנו מתוך הסרט הביוגרפי שבו יגלם את ברוס ספרינגסטין, עם פזילה לעונת הפרסים הבאה; וזוכת האוסקר הטרייה זואי סלדנה הפציעה על הבמה פעמיים - תחילה להציג קטע מרהיב מתוך הסרט הבא מבית ענקית האנימציה פיקסאר "אליו", שיעלה בקיץ, ואחר כך עם הצצה מיוחדת ל"אווטאר: אש ואפר", שיעלה בדצמבר (כולל הפניה מוקלטת של הבמאי ג'יימס קמרון).

דיסני העדיפו להישען על מותגים מוכחים ולא הפתיעו: האיש החזק באולפני מארוול, קווין פייגי, שלח מסר מצולם מסט הצילומים של "הנוקמים: יום הדין" והבטיח שישנם עוד ליהוקים מפתיעים שלא נכללו בהכרזה האינטרנטית הארוכה לפני שבועיים; כמו כן, ניתנו הצצות מורחבות לשני סרטי מארוול הבאים, "ת'אנדרבולטס" ו"ארבעת המופלאים: צעדים ראשונים"; בנוסף קודמו גרסת הלייב-אקשן ל"לילו וסטיץ'", סרט האנימציה "זוטרופוליס 2" והסרט המדע בדיוני "טרון: ארס" בכיכובם של ג'ף ברידג'ס וג'ראד לטו.

כוכבי הסרט של הביטלס (צילום: Ethan Miller, getty images)
כוכבי "הביטלס" - ידענו עליהם כבר מזמן | צילום: Ethan Miller, getty images

סינמה-קון 2025 הבהיר עד כמה הוליווד מפחדת לקחת סיכונים רציניים ולצאת בהצהרות מרעישות. רובם המוחלט של הסרטים אינם מקוריים, המשכונים ורימייקים ממשיכים לחגוג ואפילו הכוכבים נזהרים בלשונם ורק קוראים טקסט שנכתבו להם מראש. התעוזה, היצירתיות והחדשנות נעלמו בקצב מהיר. ולמרבה האירוניה, לאס וגאס היא התזכורת האולטימטיבית לכך שכדי להצליח באמת צריך להמר ובגדול, רק שבהוליווד זה כבר פחות קורה.