במשך שנים נראה היה כי סרט ההרפתקאות "Uncharted" אף פעם לא יצא לאקרנים. וכרגע הוא אמנם במצב אופטימי יחסית - צילומיו החלו לאחרונה ונקבע לו גם תאריך יציאה סופי ביולי 2021 - אבל הוא נמצא בשלבי הפקה כבר 12 שנה בהן ניסו באולפני סוני להרים את ההפקה תוך כדי שינויים בלתי פוסקים בסיפור, החלפת הבמאי וליהוק מחדש של השחקנים. על הנייר, עלילת הסרט הייתה ברורה: הוא מבוסס על סדרת משחקי הווידאו המצליחה באותו שם, ועוסק בהרפתקאות סטייל אינדיאנה ג'ונס של נייתן דרייק, הצאצא של החוקר וסוחר העבדים פרנסיס דרייק. נייתן טוב הלב הוא צייד אוצרות שמבלה את ימיו בניסיון לחשוף מיתוסים ואוצרות הקשורים לאגדות היסטוריות.
בחודש יולי האחרון, פרסם השחקן טום הולנד תמונה שלו בסט הצילומים של "אנצ'רטד" כבשורה על כך שצילומי הסרט יחלו בקרוב, אבל בשלב הזה הפקת ההסרט כבר נתקלה בכל כך הרבה בעיות, מה שגרם למעריציו של הולנד לחשוב שמדובר בבדיה. הולנד העלה הילוך ופרסם השבוע תמונה נוספת, הפעם כנייתן דרייק, מה שהוכיח שהסרט אכן יצא לדרך. אולם אפילו הבשורה הטובה הזו התקבלה בקרירות כשהתגלה שהולנד לא לגמרי נראה כמו דרייק, מה שגרם לחובבי "אנצ'רטד" ללעוג לו ולייחל לליהוקה המחודש של הדמות עם השחקן נייתן פיליון ("קאסל"), שלא רק חולק שם פרטי עם גיבור המשחקים/סרט, אלא גם דומה לו חיצונית. היו גם גיימרים שטענו כי הולנד צעיר מדי וכתבו, בין בשאר: "הולנד הוא הנייתן דרייק שאנחנו צריכים, אבל נייתן פיליון הוא הדרייק שמגיע לנו". גולש אחר כתב "אני הולך לומר, זה היה צריך להיות נתן פיליון". פיליון גם לקח חלק בסרט שמעריצים יצרו בשנת 2018 בהשארת "אנצ'רטד".
It’s nice to meet you, I’m Nate. #uncharted pic.twitter.com/v79Mvy26iH
— Tom Holland (@TomHolland1996) October 22, 2020
I’m gonna say it should have been Nathan fillion pic.twitter.com/7jGzf4X80k
— Connor (@Connor89319353) October 22, 2020
וזו לא הסיבה היחידה בגללה הסרט עולה לכותרות השבוע: מארק וולברג, שיגלם בסרט את סאלי, פרסם גם הוא תמונה ראשונה בתפקיד, בתוספת שפם מפואר שמעטר את פנו. חלק מהמעריצים העריכו את הדמיון של וולברג לדמות, ("אוקיי, אני חייב לומר, בכנות - מארק נראה ממש כמו סאלי", כתב אחד מהם), אך מעריצים אחרים דווקא טוענים שהשפם של השחקן נראה לא אמין בעליל. גולש אחד כתב "השפם של מארק וולברג הוא השפם המזויף ביותר שאי פעם ראיתי... וצפיתי בשפם של סופרמן ב'ליגת הצדק'". עבור מי שלא דובר גיקית שוטפת נסביר כי הנרי קאוויל, שגילם את דמותו של סופרמן ב"ליגת הצדק", גידל שפם לצורך צילומי סרט אחר ונאסר עליו לגלחו. השפם הוסר מפניו של קאוויל באמצעים דיגיטליים, מה ששיווה לדמותו מראה מרתיע ולא טבעי.
אך הבעיות של "אנצ'רטד" החלו, כאמור, הרבה לפני כן. ההכרזה על תחילת הפקתו של הסרט אמנם הגיעה ב-2008, אבל בפועל, כלום לא קרה. פיתוח סרטי "אוצר לאומי 3" ו"אינדיאנה ג'ונס 5" - שניהם נגנזו מאז - דרשו משאבים רבים מאולפני סוני, כך שלמרות הצהרתם על הכוונה לפתח את "אנצ'רטד" ממשחק וידאו לסרט לא היה להם הפנאי לעשות זאת, מה שגרם לעיכוב משמעותי. כשהסרט היה עוד בחיתולים, הוא היה נתון בידיו של המפיק אבי ארד באולפני סוני, יחד עם הבמאי ידי דיוויד או. ראסל ("אופטימיות היא שם המשחק"). הקאסט המקורי כלל את מארק וולברג בתפקיד נייתן דרייק, ואת רוברט דה נירו וג'ו פשי כאביו ודודו של נייתן (בהתאם). העלילה המקורית הציגה את השלושה כבנים למשפחת פשע שמשליטה סדר בתחום ציד וסחר העתיקות, מה שגרם למעריצים רבים לחשוש משום שזו איננה עלילת המשחק. ראסל סירב ללהק את פיליון לתפקיד, גנז את התסריט המקורי ובסופו של דבר גם התפטר מתפקידו בפרויקט.
אחריו, הגיע הבמאי ניל ברגר ("מפוצלים", הגרסה האמריקאית ל"מחוברים לחיים") להציל את הפרויקט, והתסריט נכתב מחדש. אולם גם ברגר לא שרד, ולא פחות מחמישה במאים הוחלפו במהלך העבודה על "אנצ'רטד", וכן תסריטאים רבים שנשכרו כדי לשכב את התסריט שוב ושוב. הבעיה המהותית באמת שעיכבה ללא הרף את ההוצאה לפועל הסרט המדובר, היא המחלוקת בנושא מה הוא בכלל צריך להיות: התסריטאים סת' גורדון ושון לוי, למשל, נשכרו על ידי סוני באחד מסבבי שיפוץ התסריט, ופוטרו כיוון שסוני לא הייתה מרוצה מהכיוון הקומי שהשניים דחפו אליו.
הגרסה הסופית של התסריט שוכתבה על ידי ארט מארקם ומאט הולוויי, שכתבו בעבר את התסריט ל"איירון מן", שנודע בתמהיל שלו בין אקשן וקומדיה. גם הליהוקים נעזרו ביקום הקולנועי של מארוול, אחרי ליהוקו של טום הולנד (שמשחק את פיטר פארקר/ספיידרמן בסרטי מארוול) בתפקיד הראשי, והזזתו של וולברג לתפקיד משני יותר. הסרט השלים יום צילום אחד בתחילת 2020 לפני שהתפרצות הקורונה גזרה עליו חצי שנה נוספת של עיכוב. הסרט החל את צילומיו בשבועות האחרונים, ועדיין מתמודד עם שתי בעיות מרכזיות. הראשונה: הוא מופק בלוח זמנים צפוף ביותר, וכל עיכוב בצילומים, בעריכה או בעבודות האפקטים עלול לעכב את יציאתו לבתי הקולנוע. את הבעיה השנייה הוא חולק עם שורה ארוכה של שוברי קופות פוטנציאליים והיא שלא לגמרי ברור מתי ואיך ייפתחו בכלל בתי הקולנוע ברחבי העולם.