היופי, כך אומרים, הוא בעיני המתבונן. לפי ההיגיון הזה תצטרכו להתבונן הרבה לפני שתמצאו חן בפורטרט הרשמי הראשון בהחלט של קייט מידלטון. כמעט שנתיים אחרי החתונה המלכותית עם וויליאם וכשהיא בהיריון מתקדם עם מי שצפוי להיות יורש העצר העתידי של הממלכה, הגיחה הדוכסית מקייבמרידג' להופעה ציבורית ראשונה מזה חודש לכבוד טקס הסרת הלוט מהיצירה החשובה.
הפורטרט, עליו עמל בשבועות האחרונים הצייר פול אמסלי, הוצג לראשונה בגלריה הלאומית של בריטניה ביום חמישי האחרון. התוצאה הסופית מציגה את מידלטון כמבוגרת הרבה יותר מגילה, יפה הרבה פחות מהגרסה האמיתית, ובמידה רבה גם מרשעת הרבה יותר מחיננית. התגובה של הבריטים, שידועים ביכולתם לעקוץ באכזריות, לא איחרה לבוא. "מפחיד...רקוב...אסון בקנה מידה קולוסאלי", ירה רובין סימון, עורך מגזין "בריטיש ארט", ובכך סיכם בקצרה ובתמצות את דעת המומחים על היצירה.
מידלטון עצמה שמרה על פאסון מלכותי והגיבה בנימוס חביב: "זה מדהים, פשוט מבריק", אמרה לאמסלי במהלך הטקס. גם הנסיך הסכים עם השבחים ופרגן לאמן המושמץ. העיתונים בבריטניה העדיפו להתעמק דווקא בעור הדהוי, ב"שקיות" מתחת לעיניה של הדוכסית והלסת הקשוחה שפגעו קשות ביופי הנשי של קייט. זאת, אגב, לא הפעם הראשונה שבה בת משפחת מלוכה סובלת מייצוג אמנותי בעייתי. רולף האריס, שצייר את המלכה אליזבת ב-2005, התבטא מאוחר יותר כי גרם לה להיראות כמו "שוחט חזירים מנוריץ'".
אמסלי עצמו זכה לכבוד אחרי שנבחר מרשימה של ארבעה אמנים על ידי מידלטון עצמה. התמונה צוירה בסטודיו של הצייר בלונדון במהלך יוני האחרון, עוד לפני שנכנסה להיריון. "ממה שאני יכול לראות, היא מרוצה עם התוצאה. אני שמח מאד על כך", טען אמסלי באירוע. "מה שהיא רצתה הוא שהציור יבטא את המראה הטבעי שלה ולא המלכותי. העובדה שהיא אישה כל כך יפה מקשה עלי, כי הרבה יותר קל לעבוד עם קמטים קטנים וקווי פנים. אבל ניסיתי לעשות זאת עם החיוך שלה, ואני מקווה שהצלחתי". ובכן פול, אם תקרא עיתונים הבוקר, לא בטוח שעדיין תחשוב כך.