בשנה האחרונה, קורותיה של הנסיכה דיאנה המנוחה צפים שוב אל פני השטח וממשיכים להעסיק את הציבור – גם את מי שטרם נולדו ביום מותה המזעזע ב-1997. את שלל הסערות שהתחוללו סביב חייה ומותה של הנסיכה אפשר לייחס לכמה טריגרים. הראשון הוא הריאיון הנפיץ עם דיאנה ברשת ה-BBC שחזר לכותרות בעקבות טענות על התנהלות לא מוסרית של העיתונאי המראיין. השיח הציבורי המחודש סביב הריאיון לא היה דומה לזה שהתקיים לפני 25 שנה. הפעם, השיפוטיות הוכוונה לא כלפי הנסיכה המעורערת, אלא כלפי התקשורת וחדירתה הברוטלית לחייה של דיאנה, שהייתה גם כך במצב רגיש.
נוסף על הריאיון המדובר, עולם התרבות המשיך לעסוק בדיאנה בזכות יצירות שנכתבו על חייה וזכו לפופולריות (או לחילופין, לביקורת נוקבת). הייתה, כזכור, העונה הרביעית של "הכתר", שעסקה בהרחבה בקשיים שחוותה הנסיכה הבודדה, בגילומה של אמה קורין; לצידה, מחזמר חדש שעלה לנטפליקס לפני פחות משבועיים מנציח גם הוא את הנסיכה. וכמובן, אחד הפרויקטים המדוברים של השנה – הסרט "ספנסר", שיעלה למסך בארה"ב ב-5 בנובמבר ומאוחר יותר השנה בבתי הקולנוע לב בישראל, ובו תגלם את דיאנה השחקנית קריסטן סטיוארט ("דמדומים").
כעת, בדומה לסוגייה שצפה עם עלייתה של "הכתר" (ובאופן כללי עם יצירות שמטרתן להנציח את המת), גם "ספנסר" מעורר דיון סוער בדבר כבוד הנסיכה המנוחה. מומחים טוענים כי הסרט לוקח מדיאנה את "הכבוד העצמי שלה" וכי הוא "מיותר לחלוטין". סצנות מתוך הסרט מציגות את דיאנה בגילומה של סטיוארט כשהיא מתפרקת בבכי מול בנה הנסיך וויליאם; אחרות, למשל, מתארות לפרטי פרטים את המאבק שלה בבולימיה, הפרעת האכילה איתה התמודדה, כאשר בין השאר היא נראית כשהיא מקיאה והוזה. הסרט מציג באופן גרפי למדי את הנטיות של דיאנה לפגיעה עצמית. בסצנה אחת, דמותה נראית כשהיא חולמת להשליך עצמה מהמדרגות, ובאחרת היא מנסה לחנוק את עצמה בעזרת מחרוזת פנינים שהוענקה לה על ידי בעלה, הנסיך צ'ארלס.
רבים מאמינים כי הבחירה להציג את דיאנה באור אחר היא בחירה מבורכת, ושעל היוצרים להיות מחויבים להיצמד לעלילות חייה – גם כשהן לא פשוטות. לטענת התומכים, הגיע הזמן שהציבור יבחן את דיאנה ללא הצקצוקים ובעין חומלת ולא פולשנית, שחייה סוף סוף יסופרו מתוך שאיפה אמיתית לכבד את זכרה ודמותה – מורכבים ככל שיהיו. ובכל זאת, יש מי שעדיין סוברים כי הנבירה המחודשת בחייה של הנסיכה המתה, ובמיוחד בחלקים הקשים יותר של אותם חיים, היא לא הכרחית בלשון המעטה. אינגריד סיוורד, עורכת המגזין המלכותי Majesty Magazine שכתבה ספרים רבים על משפחת המלוכה, אמרה לצהובון הסאן כי "זה ממש אכזרי להציג אותה ככה, זה מיותר לגמרי. וויליאם והארי יכעסו, הם יפגעו מאוד מהדבר הזה. הם יחשבו שזה נורא ואיום שאמא שלהם מתוארת ככה בסרט כל כך גדול".
סוורד לא הייתה היחידה למתוח ביקורת על אפיון דמותה של דיאנה ב"ספנסר". גם הביוגרפית המלכותית והמומחית פני ג'ונור הסכימה עם הדברים, ואמרה כי "זה מיותר לחלוטין. וויליאם המסכן, זה כל מה שאני יכולה להגיד. בואו נשאיר את דיאנה עם שמץ של כבוד עצמי. אני יודעת שוויליאם היה שם כשהיא הייתה עצובה, אבל לי זה נשמע שהסרט לא מדייק בעובדות". באחת הסצנות בסרט, דיאנה מסתגרת בחדר לאחר שחתכה את עצמה עם חוטי תיל. וויליאם, ילד צעיר, מתחנן אליה להגיע לארוחת הערב ואומר, "אמא, אמרת לי להגיד לך אם את עושה משהו מטופש, אז את עושה משהו מטופש. אנחנו חייבים לשבת, בבקשה תכבי את המחשבות שלך". בהמשך, דיאנה יוצאת מהחדר כשאיפור מרוח על לחייה.
כאמור, גם "הכתר" גררה ביקורות דומות בימים הראשונים מאז עלייתה למסך. סצנות בסדרה המצליחה הציגו את דמותה של דיאנה, בגילומה של קורין, כשהיא מנסה לגרום לעצמה לחלות ומכריחה את עצמה להקיא. בעוד חלק מהצופים טענו שהסצנות היו קשות לצפייה, רבים אחרים – ביניהם אותה אינגריד סיוורד – טענו כי התיאור הגרפי של הבולימיה פגע בכבודה של הנסיכה. כפי שאמרה סיוורד בזמנו, "זה היה בסדר גמור אם היינו רואים אותה מתכופפת לאסלה בלבד, אבל אני לא חושבת שצריך כל כך הרבה פרטים".