בחודש הבא זה סוף סוף יקרה: אחרי שהיה מתוכנן לצאת בשנת 2020 אך נדחה בשל הקורונה, סרט ההמשך של "אהבה בשחקים" המיתולוגי – "אהבה בשחקים: מאווריק" – יגיע לאולמות הקולנוע בחודש הבא. סרט ההמשך ימשיך לעקוב אחרי דמותו של פיט "מאווריק" מיטשל, בגילומו של טום קרוז – אך גם יוסיף לצי כמה וכמה טייסים חדשים. ובמקום להסתפק במסך ירוק ואפקטים מיוחדים, החליטו בהפקה לצלם את כל צילומי הטיסה בתוך מטוסי קרב אמיתיים.
הבחירה הזאת אולי תאפשר צילומים מרהיבים ואותנטיים ומשחק אמין יותר, אבל היא גם מגיעה עם לא מעט בעיות. בעיה ראשונה: אם יש תקלה במטוס, חלילה, השחקנים יאלצו להשתמש בכיסאות המפלט, עניין מסוכן – במיוחד כשטסים מעל מים. קרוז, ממפיקי הסרט, סיפר בקטע מיוחד מאחורי הקלעים כי חיל הים מכריח כל אדם שטס במטוס קרב לעבור אימונים מפרכים מתחת למים כדי להתמודד עם התרחיש המסוכן.
"עבדנו עם הצי האמריקאי ועם בית הספר 'טופ גאן', כדי להבין איך נוכל לצלם את זה מבחינה מעשית. כי אם אנחנו מתכוונים לעשות את זה, אנחנו עומדים לטוס במטוסי F-18", הצהיר קרוז. "לפי חיל הים, אם משתמשים בכיסא המפלט, מוכרחים לדעת לשרוד במים. אז עברנו תוכנית אימונים תת ימית מאתגרת".
בעיה נוספת שקיימת בצילומים בתוך מטוסי קרב היא עניין המקום המינימלי. בסט רגיל, בוודאי של פרויקט הוליוודי בגודל ובהיקף כזה, יש עשרות ומאות אנשי צוות וציוד רב – אך במטוס קרב הגדול ביותר יש מקום לשני נוסעים: טייס ונווט – או במקרה הזה, טייס ושחקן. על כן, השחקנים היו צריכים ללמוד תאורה וצילום, על מנת שיוכלו לצלם את עצמם תוך כדי הטיסה. "צילומי הטיסה היו חייבים להיות אמיתיים, אז השחקנים שלנו עברו שלושה חודשים של אימונים מפרכים", הסביר המפיק ג'רי ברוקהיימר, ואיש צוות אחר הוסיף: "השחקנים היו צריכים ללמוד לתפעל גם את המצלמות. כי בתוך המטוס, הם היו צריכים לביים את עצמם למעשה. הייתי צריך ללמד אותם צילום ותאורה כדי שהם יבינו מה יצטלם יפה".
"לא הסכמתי לעשות סרט המשך עד שהיה לנו סיפור מיוחד שהיה ראוי לסרט המשך, ועד שהטכנולוגיה התפתחה כך שיכולנו לצלול עמוק יותר לתוך החוויה של טייס קרב", הודה קרוז בחלק אחר בסרטון. קרוז ידוע בהיותו שחקן שאוהב לבצע את הפעלולים של עצמו, והוא בעצמו טייס ומחזיק ברישיון טייס מאז שנת 1994 – אך הצי האמריקאי אסר עליו להטיס את ה-F-18. זה קשור גם לפעלולים המסוכנים שהיו צריכים להתבצע, וגם לעובדה שמטוס F-18 עולה בסביבות 70 מיליון דולר, ואפשר להבין למה הם לא רצו לקחת את הסיכון.