השנה אין כמעט זכר לקולנוע הישראלי בפסטיבל הסרטים בקאן, ומה שנשאר בהקשר המקומי הוא להיאחז בכל אזכור של ישראל על המסך הגדול - גם אם מדובר בכמה דקות בודדות בסרט. דוגמה די מפתיעה לכך קיבלו צופי הפסטיבל באחד הסרטים המדוברים בקאן: "אמיליה פרז" בבימויו של ז'אק אודיאר, שמתחרה בתחרות הרשמית וזכה לביקורת מאוד חיוביות. באחת הסצנות מופיעים לא אחרים מאשר שאולי ואירנה, הלוא הם אסי כהן וליאת הר לב, כשהם מבצעים את המערכון המפורסם מ"ארץ נהדרת" של שאולי ומלחמת האזרחים.
אז איך שתי הדמויות האהובות והמערכון האלמותי מצאו את עצמם בסרט מקסיקני של במאי צרפתי? ל"אמיליה פרז" יש הקשר ישראלי טיפה יותר רחב מהמערכון המיתולוגי: הסרט הוא מחזמר בעל עלילה לא שגרתית, בכיכובן של זואי סלדנה (שמאוד מרשימה בהופעתה בתפקיד הראשי) וסלינה גומז. הוא מספר על ברון סמים ממקסיקו, שכדי לשרוד ולהיעלם מהרדאר של אויביו מחליט לעבור ניתוח לשינוי מין. במסגרת ההליך מגיע ברון הסמים עד לתל אביב, שם הוא גם מתייעץ עם רופא ישראלי, ד"ר וסרמן, בגילומו של השחקן הישראלי מארק איווניר. לאחר הביקור אצל הרופא, גיבור הסרט גם צופה קצת בטלוויזיה ישראלית, כשעל המסך מופיעים שאולי ואירנה מאותו מערכון של "ארץ נהדרת".
אבל הקשר הישראלי של הסרט לא מסתיים בזה, ולאזכור של ישראל יש גם כנראה סיבה שקשורה לאחד מהאנשים שעומדים מאחורי "אמיליה פרז". אחד ממפיקי הסרט הוא ניקולס סליס (שגם הפיק בעבר את הסרט זוכה האוסקר "רומא", כשהוא בקושי בן 25). אחותו של סליס, קרולינה מדינה, הייתה נשואה בעבר לרופא שיניים ישראלי בשם גיא דור אל, והזוג אף היה מעורב בפרשה מסעירה שבה כל אחד מהם נחשד בשלב מסוים במקסיקו בחטיפת שתי הבנות שלהם. הפרשה אף עמדה במרכז סרט בתוכנית "חשיפה" של חיים אתגר בקשת 12 - "חטופות במקסיקו, איפה גל ומיה?".
במפגש עם סליס לפני כחצי שנה, במסגרת פסטיבל הקולנוע באסטוניה, סיפר המפיק המקסיקני על הפרשה שבה היו מעורבים אחותו, הגרוש שלה ובנותיה, וגם כיצד פנה בזמנו לחברים בתעשיית הקולנוע ולרשויות במקסיקו כדי לעזור לאחותו. עוד סיפר אז סליס שישראל יקרה לליבו, עוד מהזמנים שבהם אחותו והגרוש שלה היו נשואים, ולכן הוא מאד רוצה לשלב אזכור כלשהו לישראל בסרט החדש שהוא מפיק במקסיקו. הנה זה קרה - גם אם לדקות בודדות ובאופן לא שגרתי.