כוכבת "הנוקמים", סקרלט ג'והנסון, לא הסתירה מעולם את דעתה על עידן הפוליטיקלי קורקט בתעשיית הקולנוע. השחקנית התראיינה לאחרונה למגזין התרבות As If וחלקה שוב את מחשבותיה בנושא: "כשחקנית אני צריכה לשחק כל אדם, עץ, או חיה. כי זו העבודה שלי וזו דרישת התפקיד". ג'והנסון לא הרגישה צורך להגיב כך בגלל שקיבלה הצעות לגלם עץ אשוח או סמור, אלא בגלל שהתפקידים שהוצעו לה בשנים האחרונות היו של מיעוטים שאין להם ייצוג בתעשייה.
כבר ב-2017 עמדה ג'והנסון במרכזה של סערה הקשורה לליהוק. היא כיכבה בסרט "הרוח במעטפת" וברשתות החברתיות זעמו על כך שאישה לבנה מגלמת דמות שאמורה להיות אסייתית. בסרט שיחקה ג'והנסון את מייג'ור, סוכנת חשאית שעברה השבחת סייבורג, וחלקים רבים בגופה הוחלפו ברכיבים מכאניים. בסרט הובהר בצורה מפורשת שלפני שהפכה לקיבורג, היתה מייג'ור יפנית, ובת למשפחה יפנית. העובדה שלא נראתה או נשמעה אסייתית זכתה להתעלמות גורפת בסרט. יוצרי הסרט חטפו ביקורות קשות על כך שבחרו בשחקנית לבנה לתפקיד במקום לתת הזדמנות לשחקנית יפנית, אחד הגורמים בהפקה טען שהסרט נכשל בקופות בגלל מהומת הליהוק.
המקרה המוכר יותר קשור לליהוקה של ג'והנסון לסרט "Rub & Tug" שמספר על קורותיו של דנטה גיל, טרנסג'נדר שעמד בראשה של רשת בתי זונות ומכוני עיסוי. כשנתבקשה ג'והנסון להגיב על העובדה שהיא מגלמת תפקיד שהיה יכול להינתן לשחקן טרנסג'נדר, השיבה שלא מדובר בתקדים, וציינה שג'פרי טמבור ופליסטי הופמן - מ"טרנספרנט" ו"טרנסאמריקה", בהתאמה - הם שחקנים סיסג'נדרים שגילמו דמויות טרנסג'נדריות וזכו לפרסים ושבחים בעקבות הופעותיהם. התשובה הזאת לא סיפקה את האקטיביסטים הלהט"בים שקראו לג'והנסון לוותר על התפקיד, ובאמת ג'והנסון החליטה לבסוף וותר על הפרויקט והודתה שתגובתה הראשונה הייתה "חסרת רגישות".
"אני מרגישה שהתקינות הפוליטית היא טרנד שצריך לקרות בגלל סיבות חברתיות מגוונות. עם זאת לפעמים זה נעשה לא נוח, כשזה משפיע על האמנות", אמרה ג'והנסון בראיון. "לדעתי, אמנות צריכה להיות משוחררת מהגבלות... החברה תהיה מחוברת יותר אם נרשה לאנשים להרגיש מה שהם מרגישים ולא נצפה שכולם ירגישו את מה שאנחנו מרגישים".