דיוויד פינצ'ר ידוע בתור אחד שתמיד אומר את מה שהוא חושב ומתעלם מההשלכות, הן מבחינת התוכן של סרטיו והן מבחינת האופן בו הוא יוצר אותם. בזמן שעבד על הסרט "זודיאק" אי אז ב-2007, הבמאי שוב הוכיח את אותו דפוס מוכר - כשנקלע לסכסוך לא נעים עם אחד השחקנים הראשיים בסרט, ג'ייק ג'ילנהול. בראיון חדש למגזין הניו יורק טיימס, הבמאי הציג את הגרסה שלו לאותו ויכוח מתמשך, וטען כי הגישה של ג'ילנהול היא זו שגרמה לבעיה מלכתחילה.
לפי פינצ'ר, "ג'ייק לא היה במצב מעורר קנאה במיוחד. הוא היה צעיר מאוד והתמודד עם הרבה אנשים שמתחרים על תשומת ליבו בזמן שהוא עובד עבור מישהו שלא מאפשר לו לקחת יום חופש". הבמאי המשיך והוסיף כי "אני חושב שהפילוסופיה של ג'ייק הסתמכה על - תראה, הוא עשה הרבה סרטים, כבר בילדותו, אבל אני לא חושב שהוא התבקש אי פעם להתמקד בדקויות קטנות, ואני חושב שדעתו הייתה מאוד מוסחת".
בזמן הפקתו של "זודיאק", ג'ייק ג'ילנהול היה שחקן צעיר שעוד עשה את צעדיו הראשונים המשמעותיים בתעשייה, ורבים בנו עליו שיהיה "הדבר הגדול הבא" בזכות הופעותיו ב"ג'ארהד" וב"דוני דארקו". נראה כי פינצ'ר מאמין שאותו רחש מתגבר סביב השחקן המבטיח השפיע על הדרך בה ניגש ג'ילנהול לעבודתו בסרט שלו. "המנהלים שלו והסוכנים המטופשים שלו הגיעו כולם לקרוואן שלו בארוחת הצהריים כדי לדבר איתו על השער ב-GQ ועל הא ודא. הוא נאכל למוות על ידי ברווזים, ולא ברווזים חכמים במיוחד. הם נכנסו לשדה הראייה שלו, והיה לו קשה להדוף את הכדור המהיר שנזרק אליו".
מצדו של ג'ילנהול, הוא כמובן ראה את הדברים אחרת - והטיל את האשמה על פינצ'ר ועל שיטת הבימוי שלו שלטענתו עוררה את הריב. לדברי ג'ילנהול, העובדה שהבמאי התעקש לצלם כל שוט שוב ושוב הייתה מתישה ובסופו של דבר גם חסרת טעם. עם יציאת הסרט בזמנו, ג'ילנהול העניק ראיון למגזין הניו יורק טיימס ובו שיתף כי פינצ'ר איננו אדם שקל לעבוד איתו. "אתה עושה טייק, חמישה טייקם, עשרה טייקים. לפעמים, תשעים טייקים. אבל יש נקודה שבה זה נעצר. נקודה שבה אתה אומר, 'זה מה שאנחנו צריכים לעבוד איתו'. אבל היינו מצלמים דברים מחדש. אז הגעתי לנקודה בה כבר אמרתי, 'מה אני עושה? איפה הסיכון כאן?'".
לצידו של ג'ילנהול כיכבו בסרט גם רוברט דאוני ג'וניור ומארק רופאלו, שמשתמע כי נקטו בגישה מנומסת יותר כלפי הבמאי ושיטותיו, אך גם הם הודו בעבר כי היה להם קשה להתמודד עם דרישתו לצלם שוב ושוב את אותן סצנות. פינצ'ר מצידו עומד מאחורי שיטת העבודה שלו ושלם עם דרכיו, בהנחה כי זו הדרך היחידה להבטיח שהסיפור מסופר בצורה הטובה והמהודקת ביותר.
"בהחלט יש מקרים בהם אני יכול להיכנס לעימות אם אני רואה מישהו מתעצל", הסביר במהלך הראיון החדש, "אנשים עוברים תקופות קשות כל הזמן. גם אני. אז אני מנסה לגלות חמלה לגבי זה. אבל מדובר ב-400 אלף דולר ליום ואולי לא נקבל הזדמנות לעשות את זה שוב. אני אומר לשחקנים שלי כל הזמן: אני לא הולך לערוך (את הסרט) סביב ההנגאובר שלך, אני לא הולך לערוך סביב הכלב שלך שמת, אני לא הולך לערוך סביב העובדה שעכשיו פיטרת את הסוכנת שלך או שהיא פיטרה אותך. ברגע שאתה מגיע לכאן, הדבר היחיד שאכפת לי ממנו הוא, האם סיפרנו את הסיפור?".
בינתיים, פינצ'ר הספיק כבר להיכנס לסכסוך נוסף עם שחקנים - כשהפעם זה קרה על הסט של "מאנק", הסרט החדש בבימויו שיעלה לנטפליקס בדצמבר הקרוב. לפי דיווחים, השחקן גארי אולדמן, שמככב בסרט, נעשה מתוסכל בעקבות דרישה - די מוכרת - של פינצ'ר, שביקש ממנו לבצע סצנה לא פחות ממאה פעמים.