בדצמבר האחרון התנוססה באתרי החדשות הישראליים הכותרת הכמעט תמוהה "וויל סמית' יפיק סדרה על טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן". מה לוויל סמית' ולטבח הספורטאים הישראלים במינכן ב-1972? כמובן שלא יותר מדי, עד שכמה ישראלים הצליחו לעניין אותו בסדרת דוקו-דרמה בשיתוף HOT8, שבה קטעים מתוסרטים (עם ענת וקסמן בתפקיד גולדה מאיר) לצד חומרי ארכיון שלא נחשפו מעולם.  

אותם ישראלים הם גדעון תדמור ואמיליו שנקר, ראשי "תדמור אנטרטיינמנט", ששינתה את שמה לאחרונה ל"סיפור". חברת ההפקות שלהם - היו"ר תדמור הוא איש עסקים מתחום הנפט והמנכ"ל שנקר הוא קולנוען ואיש תוכן - מעורבת בכמה מהפרויקטים המדוברים של השנה האחרונה, ובהם הסרט התיעודי "אייכמן - ההקלטות האבודות", שפתח את פסטיבל דוקאביב ועלה גם כסדרה בכאן 11, הסדרה "מינכן 72", וסדרה וסרט עתידיים המבוססים על סיפור ידידותם של שגיא מוקי הישראלי וסעיד מולאי האיראני, שנפגשו באליפות העולם בג'ודו. 

השבוע הודיעה "סיפור" על הרחבת שיתוף הפעולה עם MGM, שכבר מעורבת בפרויקטים שלעיל, ועל כמה משקיעים חדשים בחברה, חלקם מפתיעים: פועלים אקוויטי, כלל ביטוח, בית ההשקעות IBI וגם סטלה הנדלר, לשעבר מנכ"לית בזק ויו"ר הוט. הנדלר גם מצטרפת למועצת המנהלים של "סיפור", ולצדה כמה דמויות מפתח בעולם המדיה האמריקאי, כמו ננסי תלם, לשעבר נשיאת CBS העולמית. בשיחה עם mako סיפר היום (רביעי) שנקר על ההתפתחויות האחרונות ועל התוכניות לעתיד. לדבריו, "השותפות שלנו עם MGM ואמזון (אמזון רכשה לאחרונה את MGM, ג"מ), זה מה שנתן למשקיעים את ההרגשה שהם יכולים לשים את כספם ולהמר איתנו ועלינו. זה לא פשוט להביא גופים מוסדיים להשקיע בבידור, והעובדה שהם האמינו בנו גורמת לי לתחושה מאוד מאוד טובה. אבל גם יש לך המון אחריות, אתה אחראי לכסף של המשקיעים שלך".

וויל סמית (צילום: getty images)
וויל סמית' | צילום: getty images
 

נתחיל עם "מינכן 72". אז איך בכלל גורמים לוויל סמית' להתעניין בפרויקט היסטורי על רצח ספורטאים ישראלים?
"אז האמת שהפרויקט הזה באמת נולד בישראל, הוא נולד בערוץ 8, אנחנו נכנסנו בשלב מאוד מאוד ראשוני. אנחנו מכירים את החברה של וויל סמית' מאוד טוב, עובדים איתם על מספר פרויקטים שעוד לא פורסמו, וכשהצגנו את הפרויקט של 'מינכן 72'. האמת שהם אמרו לנו שהם רוצים להיכנס תוך דקות. תוך כדי השיחה הם אמרו שהם אוהבים את זה והם רוצים את זה. זה כמובן עבר את אישורו של וויל סמית', כי הוא חייב לאשר כל פרויקט, זה עבר את אישורו והתקדמנו". 

אילו עוד פרויקטים כבר עומדים על הפרק?
"תראה בעצם יש איזה שלושה פרויקטים שפורסמו, אייכמן, מינכן וסדרת דוקו-ריאליטי בהוט, תוכנית דייטינג בשם 'רעבים לאהבה', שיצרה ציפי רוזנבלום. ויש גם את סיפור החיים של שגיא מוקי וסעיד מולאי. ואני מאוד מקווה שיהיו בקרוב חדשות מסעירות. עד סוף השנה נכריז על עוד שורה של פרויקטים, גם בתחום הדרמה, גם בתחום הדוקו וגם בתחום הפורמטים".

"להגיד שאני מחפש את 'הפאודה' הבאה? לא יודע. אנחנו מחפשים יוצרים שיש להם רעב ורצון ובערה פנימית לספר את הסיפור שלהם, גם אם הוא סיפור הכי ישראלי שיש. גם אם הוא לא מעניין את העולם"

האם הכניסה של משקיעים חדשים מגבילה אתכם במובן מסוים? האם תהיה להם השפעה על בחירת התכנים?
"קודם כל ברור שתהיה השפעה, הצוות שעובד איתנו הוא הצוות שמחליט על התכנים. העובדה שהמשקיעים נכנסו, זה נותן לנו מרווח נשימה משמעותי. אנחנו גייסנו עשרות מיליוני דולרים, בסופו של דבר הכסף הזה נועד כדי להשקיע, גם בפיתוח תוכן ישראלי שנועד לשוק הבינלאומי וגם בהפקה. כל ההפקות שציינתי עד עכשיו, הן הפקות שאנחנו משתתפים במימון שלהן בצורה משמעותית, לכן הכסף של המשקיעים נועד לעזור לנו כדי לממן את הפרויקטים".

מתוך "אייכמן - ההקלטות האבודות" (צילום: איתיאל ציון, יח"צ באדיבות כאן 11)
"אייכמן - ההקלטות האבודות" | צילום: איתיאל ציון, יח"צ באדיבות כאן 11

איך אתם מחליטים במה להשקיע?
"אחד הדברים שלמדתי בעבודה שלי בתעשיית הבידור, שצריך לתת לבטן לעבוד. מה אנחנו מחפשים? פרויקטים מדהימים שיכולים לעבוד בשוק הבינלאומי. הדבר הזה הוא מאוד מאוד טריקי, אף אחד לא הימר ש'משחק הדיונון', סדרת בקוריאנית על אנשים שמשחקים על החיים שלהם, תהפוך להיות הלהיט הכי גדול של נטפליקס, ואף אחד לא האמין שסדרה כמו 'שטיסל', על משפחה של חרדים בבני ברק, תהפוך להיות אחד הלהיטים הגדולים בעולם. אנחנו מחפשים פרויקטים שבוערים בבטן של היוצרים שלהם. לכן קראנו  לחברה שלנו סיפור, כשיש סיפור שבוער בבטן של היוצר והיוצר חייב לספר אותו מבחינתי זה כבר וי ראשון. להגיד שאני מחפש את 'הפאודה' הבאה? לא יודע. אנחנו מחפשים יוצרים שיש להם רעב ורצון ובערה פנימית לספר את הסיפור שלהם, גם אם הוא סיפור הכי ישראלי שיש, גם אם הוא לא מעניין את העולם, מספיק שזה יבער בבטן של היוצר זה מספיק כדי שזה יעניין אותי".  

האם לרכישה של אמזון את MGM יש השפעה ישירה על התוכן שאתם מפיקים? האם זה אומר ש"אייכמן" ו"מינכן" עשויות להיות זמינו בסטרימינג של אמזון פריים, למשל?
"יש מצב. אנחנו לא יודעים, יש מצב. כרגע 'אייכמן' נמצא בשלבים של מכירה, אנחנו מנהלים משא ומתן עם הרבה גופים, ביניהם מול MGM ואמזון. זה לא אוטומטי. כל מקרה לגופו. ברור שתהיה איזו שהיא השפעה, אבל אנחנו לא יודעים באיזה אופן. אני יכול להגיד לך שנכון לעכשיו בעצם האסטרטגיה של אמזון היא להשאיר את MGM בתור סטודיו עצמאי, ולעבוד כמובן מאוד קרוב איתם. נכון להיום אנחנו לא מרגישים הבדל, אנחנו עובדים עם אותם אנשים שעבדנו ב-MGM. אנחנו כמובן מכירים היטב את האנשים באמזון, עושים היכרויות וכאלה. אבל נכון להיום אנחנו לא מרגישים את ההבדל, אני מעריך שדברים ישתנו, החוזה שלנו הוא ארוך טווח, דברים ישתנו לאורך השנתיים הקרובות".

יש סיכוי שנראה את וויל סמית' בארץ?
"הלוואי. אנחנו נזמין אותו להקרנה, הלוואי והוא יבוא. זה עוד רחוק, אנחנו עוד לא שם, אבל אנחנו ביחסים מאוד מאוד טובים עם הצוותים שלו, וברגע שזה יהיה רלוונטי אנחנו נזמין אותם להקרנת הבכורה כאן בישראל".