לא צריך יותר מכמה פתיתים של שלג כדי לגרום לעמישראל לוותר על התכרבלות תחת הפוך, לקום בארבע לפנות בוקר, להיתקע שעות בפקקים וכל זאת כדי לשחק מעט בחומר הלבן הנדיר במחוזות מדינה מזרח תיכונית שחונת משקעים.
השבוע אומנם ירדו כמויות די מכובדות של שלג בחרמון, אך הם לא נצברו ונערמו כדי לאפשר לפתוח את האתר למבקרים. יחד עם זאת, אם אתם מכורים לחומר הלבן ומעוניינים להיכנס כבר עתה לכוננות שלג, החטיבה השוודית של פולקסווגן מציע את הרכב האידיאלי להתמודדות עם שלג בסטייל ובנוחות.
למרות התדמית האפורה, הטוארג של פולקסווגן נחשב לרכב שטח מפואר בעל יכולת טובה יחסית בשטח, בעיקר בזכות מתלי האוויר המאפשרים מרווח גחון של עד 30 ס"מ, אבל החטיבה השוודית הפכה אותו לחיה אמיתית למזג אוויר חורפי.
הטוארג הפכה למזחלת שלג מהירה במיוחדהשוודים לקחו את הגרסה החזקה ביותר בהיצע הטוארג המצוידת ביחידת כוח לוגמת סולר - V8 טורבו דיזל המפיק 340 כ"ס ובעיקר מומנט מטורף 81.5 קג"מ שיכול לפורר כמעט כל מכשול שתפגשו בשטח, ובמקום גלגלים התקינו 4 יחידות של זחלים המאפשרים לו להתמודד בקלות גם עם שלג בתולי חלקלק וטובעני.
השוודים לא משחררים מידע טכני אודות ה-Snowareg, השינויים שנדרשו בעקבות התקנת הזחלים (חיזוק מערכות ההינע וההיגוי למשל) ונתוני ביצועים (מרווח גחון וזוויות גישה ונטישה) אבל, לצערנו, מדווחים שבשלב זה מדובר בדגם קונספט לקידום מכירות בלבד, שלא תוכלו לרכוש גם בסוכנויות פולקסווגן הקרובה לביתכם.
מכיוון שאת ה-Snowareg, כאמור, לא תוכלו לרכוש, מפלסת שלג מקצועית "חתול השלג" היא אופציה טובה בהחלט לצלוח אתגרים שיוצר החומר הלבן. אבל מה עושים אם החתול שלכם נתקע בשלג ומסרב לזוז?
אגב, הרעיון לגרור משהו ממש כבד וגדול הוא לא ממש מקורי וניתן לציין כי הדור הקודם של הטוארג, למשל, גרר מטוס נוסעים מסוג בואינג 747 במשקל 155 טון ואילו טנדר טויוטה טונדרה גרר לא מזמן את מעבורת החלל אנדוור ברחובות לוס אנג'לס.
מתאימה בול אם אתם מתכוונים לנסוע לחרמון בסוף השבוע