מנוע עם מעל ל-600 כ"ס ומהירות מרבית של 320 קמ"ש לפני כשנתיים חשפה בנטלי בתערוכת ז'נבה את ה-EXP 9F, אב טיפוס שהצהיר על כוונותיה הברורות לחדור לטרטוריית הפאר-שטח שהומצאה לפני כארבעים שנים על ידי ריינג' רובר.
בשני העשורים האחרונים הבלעדיות של ריינג' רובר בסגמנט הסתיימה ועם הפיכת רכבי השטח הרכים שמציעים מראה קרבי ויכולות שטח מצומצמות, כמעט כל יצרן פרימיום התהדר בסופו של דבר בדגם בניחוח שטח ולאחרונה, לנוכח הביקוש הולך וגובר בשוק הסיני, נראה שגם יצרני הפאר מצטרפים לטרנד.
ה-EXP 9F זכה להתעניינות רבה כשנחשף, אך בנטלי ספגה גם הרבה ביקורת על העיצוב הגמלוני שהציג אמנם את שפת העיצוב המוכרת של המותג אך סבל מחוסר פרופורציות ונוכחות תפלצתית.
עוד ב-mako רכב
המעמד מחייב? הבנטלי החדשה של וויליאם וקייט
האיש שקבר את הבנטלי שלו
מהי המכונית הטובה בעולם
שנתיים עברו ובנטלי עדיין לא ירדה לשטח באופן רשמי. בחברה ממעטים לחשוף פרטים על רכב השטח ומסתפקים בהצהרות כי יהיה מדובר ברכב בעל יכולות שטח ממשיות וביצועי כביש כפי שניתן לצפות מרכב העונד את סמל המותג.
כדי שנבין במה בדיוק מדובר בבנטלי החליטו בכל זאת לחשוף שהמהירות המרבית של הענק תעמוד על 320 קמ"ש, דבר שיהפוך אותו לרכב השטח בייצור סדרתי המהיר ביותר בעולם ובפער משמעותי מפורשה קאיין טורבו S , שעם מהירות מרבית של 283 קמ"ש מחזיק בתואר כעת.
הגרסה המעודכנת יותר קלה לעיכולבנטלי עוד לא פרסמה איזו יחידת הכוח תניע את ספינת השטח שלה, אך זה לא יהיה הימור פרוע להעריך שמדובר במנוע W12 בנפח 6.0 ליטר המפורסם של החברה שבסיוע צמד מגדשי טורבו מפיק 635 כ"ס בגרסת "ספיד" של הקונטיננטל GT.