דלתות הבנק נפתחות ושותפתי לפשע פורצת החוצה ורצה לעברי. בידיה החטובות שק שעליו סימן גדול של דולר. "תניע!" היא צועקת. שלושה שוטרים דולקים אחריה, אבל היא כבר מזנקת על המושב האחורי. האופנוע כמעט ולא שוקע למרות תוספת המשקל הפתאומית, ואנחנו פורצים לרחוב. זו שעת שיא העומס. תענוג.
אנחנו מתמרנים בזריזות בין המכוניות ומקפצים בקלילות מעל מדרכות. מאחורינו סירנות נואשות של ניידות המשטרה שהותרנו מאחור ואני מלווה אותן בשירה מתוך האופרה "דון ג'ובאני". אנחנו משתלבים לכביש בין עירוני, ועכשיו אפשר להאיץ כמו שצריך. מד המהירות מראה קרוב למאתיים קמ"ש. אני מזמזם שיר של קווין מחייך לעצמי. מוקדם מדי. שותפתי לפשע טופחת על כתפי. אני מביט לאחור ורואה אופנוע משטרה אימתני הולך ומתקרב. כשאני מחזיר את המבט קדימה אני מגלה באופק אוסף ניידות שחוסם את הכביש. לא טוב. בתנועת כידון קלילה אני סוטה הצידה ויורד לשולי העפר של הכביש, ומשם בדהרה לשדה שבצד הדרך.
שיבולים מכות בברכינו. נתזי עפר מוטחים בקסדה. אבל הכל רגוע, בייחוד מד המהירות שעדיין מצביע על קרוב למאתיים קמ"ש. לאופנוע המשטרה כבר אין זכר. אבל שותפתי שוב טופחת על כתף ואני מרים את הראש ומתבונן במסוק המשטרתי. יום מעניין, אני אומר לעצמי וחותך ליער הסמוך. ענפים, עלים, אדמה בוצית. מד המהירות בשלו - קרוב למאתיים קמ"ש.
אם היה לך אופנוע ב.מ.וו F800GS, כל הסיפור הזה יכול להיות אמיתי.
הסיפור האמיתי
|
טוסטוסים, השמרו לנפשותיכם
הדבר הראשון שבו מבחינים כשעולים על ה ב.מ.וו F800GS הוא המושב: גבוה מאד וצר מאד. מה שאומר יתרונות וחסרונות. שני היתרונות הבולטים: הגובה מאפשר שדה ראיה מצוין מעל התנועה או מכשולי השטח, וצרות המושב מאפשרת לרגליים להגיע עד הקרקע למרות הגובה ומעניקה לרוכב תחושת בטחון. החיסרון: הוא לא נוח במיוחד. לא מרגישים בכך מיד, אבל חצי שעה באוכף והטוסיק שלך רוצה הפסקה. דורש הפסקה. מתחנן להפסקה.
מצד שני, האופנוע הזה בפירוש לא מיועד לבעלי ישבן רגיש. להיפך. ה-F800GS הוא מכונה קרבית למהדרין. נכון, הוא יכול להסתדר על הכביש ואפשר לגמוא איתו מרחקים ארוכים, אבל בסופו של יום מדובר במכונת שטח חסרת מעצורים. משקל נמוך יחסית (185 ק"ג יבש), מתלים קשוחים ומנוע חזק (800 סמ"ק, 85 כ"ס עם מומנט מכובד מספיק לעקור סלעים) הופכים את הכלי הזה, שמוגדר כדו-שימושי, ליצור שתחום המחייה שלו הוא בעיקר השטח.
לא מדובר באופנוע למי שמחפש דרך להגיע מהבית לעבודה, אלא אם כן המשרד שלו ממוקם בפסגת הר מסולע. קהל היעד העיקרי של ה-F800GS הוא רוכבים שרוצים להגיע בסטייל לשטח הפראי ואז לדהור לתוכו, לתת בראש ולחזור הביתה בלי להחליף אופנוע. מי שמחפש פינוקים ונועם הליכות – לא כאן.
הצליח להם
ניכר שהושקעה באופנוע מחשבה רבה. לוח המחוונים ראוי לציון מיוחד: מעבר למד דלק, שעון ומד טמפרטורה, הוא מציע מגוון חיוויים מתחלפים כמו מספר הקילומטרים עד התדלוק הבא, צריכת דלק ממוצעת, מהירות ממוצעת ועוד. כל זאת בצורה ברורה, נוחה ופשוטה מאד. מצד שני, כמו בכל אופנועי ב.מ.וו, מיקום לחצני האיתות יכול להוציא פיל מדעתו.
לסיכום: החברים ב-ב.מ.וו החליטו לבנות מכונה שתצלח כמעט כל מכשול במהירות גבוהה, והצליח להם. מי שמחפש נוחות יכול לחפש אופנוע אחר. הנועזים שבינינו, אלה שמעוניינים בעבירוּת גבוהה, הרבה כוח וטיולים למקומות שצמיג לא שזף לפני כן, או לפחות בשוד בנקים, ישמחו מאד מאד ב-F800GS.
מחיר: מעל 110 אלף שקל.