אני מכיר את התשובות בשם הביטחון, אני כתבתי חלק מהתשובות האלה. עופר לפלר מבחני הדרכים למכוניות ולאופנועים המתפרסמים באמצעי המדיה השונים ובין היתר גם כאן בערוץ הרכב באתר mako מספקים לציבור שמעוניין להתחדש בגלגלים דנדשים שלל מידע מהימן ורלוונטי על מגוון הדגמים, הרבה מעבר למה שניתן ללמוד מעיון בפרוספקטים בוהקים מכרומו, מהתרשמות באולמות התצוגה ואפילו מסיבוב הכרות קצר.
אמנם לא נכחיש כי אנו, בתור חולי הגה שחושקים בעצם לקחת סיבוב על כל משהו שיש לו גלגלים, בהחלט מתענגים לקחת כל שבוע מכונית או אופנוע חדשים להתרשמות של כמה ימים אבל נציין גם שכדי לבצע מבחן דרכים אמיתי ומקיף נדרשת עבודה לא פשוטה הכוללת נסיעה של מאות קילומטרים בתנאי דרך שונים - מרחובות הכרך, דרך כבישים מהירים ועד לכבישי נהיגה מאתגרים, בחינת הקומפוננטים המגוונים ברכב - מהמרווח במושבים ועד לאינטואיטיביות התפעול של המערכות השונות, צילומים של הרכב מכל זווית על רקע נופים ומקומות שונים והכרה טובה של שוק הרכב והמתחרים של הדגם הנבחן.
בנוסף ניתן לציין כי יש בעבודה זו גם סיכונים מסוימים ולעיתים בעת נהיגה על הקצה ברכב לא ממש מוכר עלולות לצוץ הפתעות לא נעימות ואפילו כואבות.
נראה שאת התקלה שקרתה במהלך מבחן דרכים של מגזין "מוטו ז'ורנל" הצרפתי לאופנוע ימאהה FJR 1300 והונצחה בסרטון שלפניכם ניתן לסווג בקלות לקבוצה השנייה.
האירוע התרחש בזמן צילומי אווירה במרינה של סן מרטין בדרום מערב צרפת לסרטון שהיה אמור לעלות לאתר האינטרנט של המגזין.
כתב המגזין העונה לשם לולו רכב על אופנוע התיור הענקי על המזח במהירות "מטורפת" של לא יותר מ-20 קמ"ש כשבשלב מסוים פנה שמאלה אך שכח כנראה לקחת בחשבון את ה'מטען החורג' שיש לכלי בדמות צמד ארגזי צד גדולים.
חוסר תשומת הלב הזה גרם לכתב לפגוע עם אחד מארגזי הצד בעמוד ברזל מוצק סמוך. הפגיעה בעמוד גרמה לאופנוע לנטות בחדות לכיוון השני ועל אף שארגז הצד ניתק מהאופנוע זה כבר היה מאוחר מדי ולולו, יחד עם האופנוע הכבד, נשלחו לצניחה חופשית ללא מצנח לעבר מימי הנמל
האופנוע הכבד התנפץ על רצפת מזח הסירות ואילו לולו נחת נחיתת אונס על סיפונה של יאכטה.
>> אופנועני ישראל מוחים נגד גדרות ההפרדה שהורגת אותם
אני מכיר את התשובות בשם הביטחון, אני כתבתי חלק מהתשובות האלה. עופר לפלר